ACTUELE INFORMATIE

bij AIDA Cruises

Update: 23.09.2021, 12:00 uur

Beste AIDA gasten,

Mocht uw geboekte reis getroffen worden door een uitgebreidere wijziging of annulering, dan informeren wij u in ieder geval persoonlijk - afhankelijk van uw contactgegevens per SMS, e-mail en op www.myaida.de. Bovendien vindt u alle details op deze pagina, chronologisch gerangschikt volgens datum van gastinformatie.

Als u boekingsverzoeken of vragen hebt, helpen uw superviserende reisbureau en ons AIDA-klantencentrum u graag verder op +49 (0) 381/20 27 07 07 en per e-mail op info@aida.de.

Om u planningszekerheid voor uw vakantie te bieden, is het ons doel om ons nieuwe gebouw AIDAcosma zo goed mogelijk voor te bereiden op de gasten en onze gasten een onvergetelijke vakantie te bezorgen. Gezien de huidige stand van de bouw van AIDAcosma is er meer tijd nodig om aan onze hoge kwaliteitsnormen te voldoen. 

Informatie over AIDAcosma: 

Wij willen onze gasten nog steeds van hun vakantie op de Canarische Eilanden laten genieten en daarom zal zusterschip AIDAnova in de winter 2021/2022 de reizen van de AIDAcosma overnemen. In eerste instantie zal de AIDAnova twee reizen van Hamburg naar Noorwegen aanbieden, om vervolgens vanaf 22 december 2021 met de kerst- en nieuwjaarsreis van Hamburg naar Gran Canaria te varen. 

Verdere details over de lancering van AIDAcosma zullen op een later tijdstip worden verstrekt.

Informatie over AIDAnova:

Voor gasten die in de winter van 2021/22 reizen in de Oriënt hebben geboekt met AIDAnova, lanceren we een ander schip in de AIDA-vloot, AIDAbella. AIDAbella zal de reizen van AIDAnova overnemen.

Een bijzonder hoogtepunt in het winterseizoen van dit jaar in het Oosten is de World EXPO in Dubai. Gasten zullen kunnen genieten van een extra lang verblijf in deze fascinerende metropool. 

Naast Dubai zullen ook Muscat en Abu Dhabi worden aangedaan, evenals Doha of Bahrein op sommige data.

Informatie voor geboekte gasten:

Alle gasten die getroffen worden door een reisannulering of -wijziging zullen door ons op de hoogte worden gebracht via SMS, e-mail of post, afhankelijk van hun contactgegevens. Wij vragen uw begrip voor het feit dat wij de boekingen chronologisch verwerken op basis van de datum van vertrek en dat dit enige tijd in beslag zal nemen. 

Uiteraard zullen wij de reeds gedane betalingen (exclusief reisannuleringsverzekering) aan de door een annulering van de reis getroffen gasten terugbetalen aan hun oorspronkelijk gekozen betaalmiddel. Wij vragen uw begrip voor het feit dat dit proces enige tijd in beslag kan nemen.     

Reeds op myAIDA geboekte diensten worden eveneens volledig gecrediteerd volgens de gekozen betalingsmethode.     

Het is voor ons heel belangrijk dat gasten die worden getroffen door een annulering van een reis, toch kunnen genieten van hun langverwachte AIDA-vakantie. Zij zijn welkom om een andere cruise te kiezen uit ons ruime aanbod tot de winter 2022/23. 

Voor nieuwe boekingen van 24 september tot 7 oktober 2021, zullen wij u bedanken met een aantrekkelijk boordtegoed. Het bedrag van het tegoed aan boord hangt af van de duur van de nieuwe reis (zie FAQ). 

Als u boekingsverzoeken of vragen hebt, kunt u contact opnemen met uw reisbureau of ons AIDA Customer Center op +49 (0) 381/20 27 07 07 of per e-mail op info@aida.de.  

Gedetailleerde informatie over uw reis, zoals toelatingseisen, COVID 19-tests en vaccinaties, vindt u altijd op www.aida.de/urlaubskompass.

Meer informatie over AIDAnova & AIDAcosma

1. welke geannuleerde reizen zullen worden gecompenseerd?  

Wij zullen de aan AIDA gedane betalingen volledig terugbetalen aan de gasten op de geannuleerde AIDAcosma en AIDAnova reizen (exclusief reisannuleringsverzekering). Wij bieden de getroffen gasten graag de mogelijkheid om van 24 september tot 7 oktober 2021 een andere reis te boeken uit ons ruime aanbod. Wij zullen hen hiervoor bedanken met een aantrekkelijk boordtegoed, waarvan de hoogte afhankelijk is van de duur van de nieuwe reis. 2.


2. Wordt de prijs van de cruise terugbetaald? 

Gasten van de geannuleerde reisdata van AIDAcosma en AIDAnova ontvangen een volledige terugbetaling van de tot dan toe aan AIDA gedane betalingen (exclusief reisannuleringsverzekering) volgens de oorspronkelijk gekozen betalingswijze.  
 
 
3. Wat gebeurt er met de diensten die ik al op MyAIDA had geboekt?

Wij zullen alle getroffen gasten voor reeds op MyAIDA geboekte diensten zo snel mogelijk terugbetalen volgens de oorspronkelijk gekozen betalingswijze (credit card, PayPal, bankoverschrijving).  
   
 
4. Waarom wordt de reisannuleringsverzekering niet geannuleerd?

Onze verzekeringspartner HanseMerkur wijst er in haar voorwaarden op dat de verzekeringsdekking van de reisannuleringsverzekering al ingaat bij het afsluiten van het contract. De verzekering is dus al geclaimd en blijft dus van kracht. Gedetailleerde informatie is te vinden op www.hansemerkur.de/faq/coronavirus  


5. Ik wil graag een nieuwe AIDA cruise boeken en het tegoed aan boord veilig stellen. Wat moet ik doen?

Boek de nieuwe reis van 24 september tot 7 oktober 2021 op www.aida.de of bij uw reisbureau en geef ons het oude en het nieuwe boekingsnummer door per e-mail op info@aida.de. Wij sturen u dan het boordtegoed toe. Wij zullen u dan crediteren met het boordtegoed.

 
6. Hoeveel tegoed krijg ik aan boord als ik voor 7 oktober een nieuwe reis boek?

Het bedrag van het boordtegoed hangt af van de duur van uw nieuwe reis:
 

  • 100 euro per cabine voor een reis van maximaal 6 dagen.
  • 150 Euro per hut voor maximaal 10 dagen reisduur
  • 200 Euro per cabine voor een reisduur tot 13 dagen
  • 300 Euro per cabine voor een reisduur tot 19 dagen
  • 400 Euro per cabine tot 29 dagen reisduur
  • 500 Euro per cabine vanaf 30 dagen reisduur

 
Het tegoed aan boord is geldig per hut met een bezetting van twee personen in het 1e en 2e bed (inclusief kinderen en jongeren), is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere promoties van AIDA. Alleenreizenden krijgen de helft van het tegoed aan boord. Speciale boekingen zijn uitgesloten. Het contingent is beperkt.   
 

7. Welke reizen kan ik boeken?  

U kunt kiezen uit ons gevarieerde programma van reizen tot de winter van 2022/23.

 
8. Waar kan ik het tegoed aan boord voor gebruiken?

U kunt het boordtegoed inwisselen voor vele leuke extra's tijdens uw reis, bijvoorbeeld voor excursies, culinaire hoogtepunten, wellnessbehandelingen, drankarrangementen, feestpakketten en nog veel meer.
 
 
9. Kan het boordtegoed aan een andere persoon worden overgedragen?  

Het tegoed aan boord is niet overdraagbaar. Het wordt gepersonaliseerd en afgegeven aan de persoon die de cruise heeft geregistreerd. Als u het toch aan een andere persoon wilt overdragen, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center.
 
10. Hoe kan ik het AIDA Customer Center bereiken?

Wij zijn er voor u de klok rond - per telefoon op 0381/20 27 07 22 of per e-mail op info@aida.de.

AIDA VAKANTIEKOMPAS

Wat heb ik nodig voor mijn reis? Waar kan ik me laten testen? Wat kan ik aan boord verwachten? Vragen op vragen, die we graag beantwoorden. In ons vakantiekompas vindt u alle belangrijke informatie.

 


 

INFORMATIE OVER HET REISTEGOED

Gasteninformatie vanaf 22.07.2021 met terugkoppeling tot 31.10.2021

Update 22.07.2021, 11:00 a.m.

Beste AIDA gasten,

breiden we ons aanbod in Noord-Europa, de Middellandse Zee en de Canarische Eilanden uit met nieuwe cruises in de zomer en herfst van 2021 en de winter van 2021/2022.

Goed nieuws voor alle Noord-Europa fans: AIDAprima verlengt haar Noord-Europa seizoen en zal van 30 oktober 2021 tot april 2022 vanuit Hamburg naar verschillende grote steden in West-Europa varen.

Na het Griekse seizoen zal AIDAblu van november tot eind december 2021 overstappen naar de Canarische Eilanden en zevendaagse cruises aanbieden naar de eilanden van de eeuwige lente. Daarna zal ze koers zetten naar de Middellandse Zee. In januari en februari 2022 staan zevendaagse cruises vanuit Palma de Mallorca op het programma. Vanaf eind februari 2022 zal het vanuit Civitavecchia naar de mooiste metropolen van Italië varen, en in april zal Corfu opnieuw de vertrekhaven en bestemming zijn voor zevendaagse reizen door de eilandenwereld van de oudheid.

Alle cruises worden uitgevoerd in overeenstemming met de uitgebreide gezondheids- en veiligheidsprotocollen van AIDA Cruises en de nationale en lokale wet- en regelgeving inzake infectiebestrijding. Voor nadere informatie kunt u terecht op www.aida.de/urlaubskompass.

Met de AIDA Promise geniet u van nog meer flexibiliteit en zekerheid bij het plannen van uw vakantie. Van royale boekingsmogelijkheden en de lage aanbetaling tot de eenmalige gratis omboeking naar een andere reisdatum binnen het reeds geboekte tarief. De AIDA Promise is al inbegrepen in de reissom voor nieuwe boekingen tot 30 september 2021 en is geldig voor afvaarten tot 31 maart 2022.

Door de aanhoudende reisbeperkingen in sommige vaargebieden en de daaruit voortvloeiende aanpassingen van ons schema, kunnen de op deze pagina vermelde reizen mogelijk niet doorgaan zoals gepland.

Informatie voor geboekte gasten:

Alle gasten die getroffen worden door een reisannulering of -wijziging zullen door ons op de hoogte worden gebracht via SMS, e-mail of post, afhankelijk van hun contactgegevens. Wij vragen uw begrip voor het feit dat wij de boekingen chronologisch verwerken op basis van de datum van vertrek en dat dit enige tijd in beslag zal nemen.

Uiteraard zullen wij de reeds gedane betalingen (exclusief reisannuleringsverzekering) aan de door een annulering van de reis getroffen gasten terugbetalen aan hun oorspronkelijk gekozen betaalmiddel. Wij vragen uw begrip voor het feit dat dit proces enige tijd in beslag kan nemen.    

Reeds op myAIDA geboekte diensten worden eveneens volledig gecrediteerd volgens de gekozen betalingsmethode.    

Het is voor ons heel belangrijk dat gasten die worden getroffen door een annulering van een reis, toch kunnen genieten van hun langverwachte AIDA-vakantie. Zij kunnen tot de zomer van 2022 een andere cruise kiezen uit ons ruime aanbod of kiezen voor een cruise uit ons programma voor de winter van 2022/23, die vanaf dit najaar boekbaar is.

Voor het boeken van een nieuwe reis tot 31 oktober 2021, bedanken wij u met een aantrekkelijk boordtegoed. Het bedrag van het tegoed aan boord hangt af van de duur van de nieuwe reis (zie FAQ).

Voor vragen of boekingsaanvragen kunt u contact opnemen met uw reisbureau of ons AIDA Customer Center op +49 (0) 381/20 27 07 07 of per e-mail op info@aida.de.

VERLENGING VAN DE TERMIJN VOOR VOUCHERS & CO.

Informationen zum AIDA Reiseguthaben plus 10% Bonus

1. Wat is de samenstelling van het AIDA-reistegoed?

Het AIDA-reistegoed bestaat uit de reeds aan AIDA gedane betaling - voor uw via AIDA geboekte cruise-, aankomst- en vertrekpakketten, alsmede verzekeringen, voor zover deze geen reisannuleringsverzekering omvatten - en een bonus van 10%.

Wij zullen uw reeds op MyAIDA geboekte diensten zo snel mogelijk terugbetalen volgens de betalingsmethode (kredietkaart, PayPal, bankoverschrijving).

2. Hoe lang is mijn AIDA-reistegoed geldig?

Het AIDA-reistegoed kan tot 31.12.2021 worden ingewisseld op alle boekbare AIDA-reizen. Natuurlijk kan de reis ook op een latere datum beginnen. Het tegoed kan ook worden ingewisseld voor een bestaande boeking. Ongeacht de reisdatum is het belangrijk dat het AIDA-reistegoed vóór 31.12.2021 op MyAIDA wordt ingewisseld.

3. Waarvoor kan ik het AIDA-reistegoed inwisselen?

U bent vrij om te kiezen voor welke diensten u het AIDA-reistegoed wilt gebruiken - als een reisprijsbetaling binnen de boeking, voor een tegoed aan boord of voor MyAIDA-diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellness-behandelingen en nog veel meer.

Als u uw krediet niet alleen wilt gebruiken voor de aanbetaling, maar om uw volledige cruisetarief te betalen, gebruik dan de functie "Vooruitbetalen" in MyAIDA. Deze optie is voor u beschikbaar vanaf de 4e dag na het boeken van uw cruise.

4. Hoe kan ik het AIDA-reistegoed inwisselen?

Boek uw nieuwe reis vóór 31.12.2021 bij uw reisbureau, bij het AIDA-klantencentrum of op www.aida.de. Na het boeken van de nieuwe reis, kunt u uw tegoedcode inwisselen op MyAIDA. Log in op www.aida.de/myaida en selecteer "Tegoedbonnen, credits en promotiecodes" - "Nu inwisselen" op de homepage. Verzilver uw AIDA-reistegoed in de desktopversie van MyAIDA op uw computer. Deze functie is niet beschikbaar in de MyAIDA smartphone-versie. Om het tegoed te gebruiken, kunt u kiezen tussen "AIDA reisbetaling" en "MyAIDA tegoed".

Als u uw krediet niet alleen wilt gebruiken voor de aanbetaling, maar om uw volledige reissom te betalen, gebruik dan de functie "Vooruitbetalen" in MyAIDA. Deze optie is voor u beschikbaar vanaf de 4e dag na het boeken van uw reis.

Heeft u uw oorspronkelijke reis geboekt bij een reisbureau? Dan vragen wij u om uw nieuwe AIDA reis ook daar te boeken. Op die manier steunt u uw reisbureau en geniet u van persoonlijk advies ter plaatse. Dank je wel. Wij hebben ook het adres van uw reisbureau op de voucher genoteerd.

5. Kan ik het AIDA-reistegoed ook gebruiken voor een AIDA-cruise die ik al heb geboekt?

Dit is mogelijk voor bijvoorbeeld de eindbetaling van uw boeking, een tegoed aan boord of voor MyAIDA diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellness behandelingen en nog veel meer.

6. Kan het AIDA-reistegoed worden overgedragen aan een andere persoon?

Het AIDA-reistegoed werd persoonlijk aan de reisaanvrager verstrekt. Als u het aan een andere persoon wilt overdragen, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center. Het bestaande tegoed mag nog niet zijn ingewisseld.

7. Wat gebeurt er als ik voor 31.12.2021 geen nieuwe reis boek?

In dit geval wordt het AIDA-reistegoed wel aan u uitbetaald, maar zonder de 10% bonus. Vul hiervoor het onlineformulier op www.aida.de/rueckerstattung in en klik op "Verzenden". Voor het online formulier heeft u uw persoonlijke kredietcode nodig, die wij u na de reisannulering per e-mail of per post toesturen.

8. Kan het AIDA-reiskrediet worden gesplitst voor meerdere reizen?

Dit is mogelijk. Neem hiervoor contact op met ons AIDA Customer Center. Let op: het AIDA-reistegoed kan alleen worden gesplitst zolang geen deel van het tegoed is ingewisseld.

9. Ik kan de bevestiging van mijn AIDA-reistegoed niet meer vinden. Wat moet ik doen? 

Neem contact op met het AIDA Customer Center, bij voorkeur per e-mail.  

10. Wat moet ik doen als de nieuwe reissom lager of hoger is dan het AIDA-reistegoed?

Als de reissom hoger is dan het AIDA-reiskrediet, kunt u het resterende bedrag gemakkelijk vereffenen via alle andere beschikbare betaalmethoden (Paypal, bankoverschrijving, enz.).

Als de nieuwe reissom lager is dan het AIDA-reistegoed, heeft u twee opties om uit te kiezen:

Het resterende tegoed gebruikt u voor tegoeden aan boord of MyAIDA-diensten, zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellness-behandelingen en nog veel meer. Het resterende bedrag wordt automatisch aan u terugbetaald aan het einde van uw cruise.

of

U kunt de kredietwaarde in verschillende tegoeden laten verdelen om ze voor verschillende reizen te gebruiken. Neem hiervoor contact op met ons AIDA Customer Center.

11. Hoe kan ik het AIDA Customer Center bereiken?  

Wij zijn er voor u de klok rond - per telefoon op 0381/20 27 07 22 of per e-mail op info@aida.de.

GASTENINFORMATIE TOT NU TOE

Alle vouchers waarvan de geldigheidsduur reeds is verstreken of binnenkort verstrijkt, kunnen nu tot en met 31.12.2021 worden ingewisseld. Hieronder vallen bijvoorbeeld reiscredits, AIDA vouchers en boordtegoeden uit het AIDA vakantiefonds.


 

Wat is het coronavirus?

Het coronavirus is een nieuwe stam van ziekteverwekkers uit de groep van de coronavirussen die nog niet bij de mens is geïdentificeerd. De ziekte die door dit virus wordt veroorzaakt staat bij de gezondheidsautoriteiten bekend als Covid-19 in het kort.

Wat kan ik doen om me te beschermen tegen het Coronavirus?

Gerenommeerde medische autoriteiten bevelen dringend dezelfde maatregelen aan die voor een typisch griepseizoen gelden. Daartoe behoren bijvoorbeeld:

  • Vermijd nauw contact met mensen die symptomen van ziekte, inclusief hoesten of niezen, vertonen.
  • Vermijd aanraken van uw ogen, neus en mond met ongewassen handen.
  • Was uw handen vaak met water en zeep gedurende minstens 20 seconden.
  • Gebruik een handdesinfectiemiddel op alcoholbasis dat minstens 60 % alcohol bevat, wanneer zeep en water niet beschikbaar zijn.

 
Bronnen: U.S. Centers for Disease Control and PreventionWorld Health Organization

AIDA Nieuwsbrief

✔ Actuele aanbiedingen & acties ✔ Als eerste op de hoogte

Nieuwsbrief abonneren

Meer informatie over gegevensbescherming vindt u hier.
Elke e-mail bevat een link om zich af te melden voor de nieuwsbrief.

Boek uw AIDA-cruise ook per telefoon


Wij adviseren u in het Engels* of Duits *Niet alle informatie is beschikbaar in het Engels.