ACTUELE INFORMATIE

bij AIDA Cruises

Update: 08.04.2021, 14:00 uur

Beste AIDA Gasten,

sinds vele maanden zijn de Canarische Eilanden een van de weinige vakantiebestemmingen in Europa met een constant laag incidentiecijfer. Dankzij duidelijke voorschriften van de Spaanse overheid voor veilig reizen, die samenvallen met onze reeds vastgestelde preventiemaatregelen, hebben vele AIDA-gasten daar al van een ontspannen vakantie kunnen genieten.   

Helaas kunnen de Middellandse Zee cruises van AIDAperla in de periode van 15 mei tot 4 juni 2021 niet doorgaan. 

Het is voor ons heel belangrijk dat alle gasten van hun geplande AIDA-vakantie in het voorjaar kunnen genieten. Dankzij het uitgebreide reisaanbod op de Canarische Eilanden kunnen wij alle getroffen gasten een aantrekkelijk alternatief bieden.

Met onze teststrategie voor gasten en medewerkers, die zich in de praktijk al heeft bewezen, maken wij veilig reizen mogelijk. De Canarische Eilanden zijn ook een van de weinige vakantiebestemmingen in Europa waar de incidentie al vele maanden constant laag is. Dankzij de duidelijke voorschriften van de Spaanse regering voor veilig reizen, die samenvallen met onze reeds vastgestelde preventiemaatregelen, hebben al vele AIDA-gasten van een ontspannen vakantie kunnen genieten.

Het gezondheids- en hygiëneconcept, dat is getest door SGS Institut Fresenius en bevestigd door het classificatiebureau DNV GL, omvat een verplichte PCR-test vóór aankomst, regelmatige gezondheidscontroles, uitgebreide AHA-regels, medische zorg inclusief testfaciliteiten aan boord en nog veel meer.

Alle gasten waarvan de reis niet kan worden uitgevoerd zoals oorspronkelijk gepland, zullen door ons onmiddellijk per SMS, e-mail of post op de hoogte worden gebracht. Houdt u er rekening mee dat boekingen chronologisch per vertrekdatum worden verwerkt en daarom enige tijd in beslag kunnen nemen.

We willen graag alle gasten bedanken die geboekt hebben tot 23. April 2021 besluiten hun reis om te boeken
met een aantrekkelijk boordtegoed. Het bedrag van het tegoed aan boord is afhankelijk van de duur van de nieuwe reis (zie FAQ punt 2 onder "Omboeken met boordtegoed").

Indien u op dit moment niet wenst om te boeken, zullen wij de reeds aan AIDA gedane betalingen terugbetalen in de vorm van een reistegoed na de bovengenoemde datum. Bovendien bedanken wij u voor uw vertrouwen met een bonus van 10% op de reeds betaalde reissom. U ontvangt uw AIDA-reistegoed inclusief bonus binnen de komende vier weken per e-mail of post.

Wij vragen uw begrip voor het feit dat de omboeking of de toezending van het reiskrediet vertraging kan oplopen.

 

Alle actuele wijzigingen in de AIDA dienstregeling


 

BEDANKT VOOR UW FLEXIBILITEIT

Tegoed aan boord bij omboeking of reis tegoed met 10 % bonus

Het is voor ons heel belangrijk om uw langverwachte AIDA-vakantie mogelijk te maken. Daarom bieden wij u de volgende mogelijkheden: 

Optie 1: Omboeken met boordtegoed

U boekt tot 23 april 2021 om op een AIDA-reis op een vergelijkbare of latere datum en wij bedanken u met een aantrekkelijk boordtegoed. Het bedrag van het tegoed aan boord* is afhankelijk van de duur van uw nieuwe reis: 

  • 100 euro per hut voor reizen van maximaal 6 dagen
  • 150 euro per hut voor een reisduur van maximaal 10 dagen
  • 200 euro per cabine voor een reisduur van maximaal 13 dagen
  • 300 Euro per cabine voor een reisduur tot 19 dagen
  • 400 Euro per cabine tot 29 dagen reisduur
  • 500 Euro per cabine vanaf 30 dagen reisduur 

*Het tegoed aan boord is geldig per hut voor bezetting met twee personen in 1e en 2e bed (inclusief kinderen en jongeren), is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere promoties van AIDA. Alleenreizenden krijgen de helft van het tegoed aan boord. Speciale boekingen zijn uitgesloten. Het contingent is beperkt.

Optie 2: AIDA-reistegoed plus 10 % bonus

Als u niet voor 23 april 2021 voor een specifieke reis wilt omboeken, ontvangt u automatisch een reistegoed ter hoogte van het bedrag van uw betalingen aan AIDA tot op heden plus een bonus van 10%. Op verzoek betalen wij natuurlijk ook de reeds betaalde reissom terug, maar zonder de bonus van 10% (zie FAQ punt 2). Reeds geboekte diensten op MyAIDA zullen volledig worden gecrediteerd volgens uw betalingsmethode.

 


 

VERLENGING VAN DE TIJD

Alle vouchers waarvan de geldigheidsduur reeds is verstreken of binnenkort verstrijkt, kunnen nu tot en met 31.05.2021 worden ingewisseld. Hieronder vallen bijvoorbeeld reiscredits, AIDA vouchers en boordtegoeden van het AIDA Vakantiefonds.


 

 

Wijzigingen AIDA dienstregeling

AIDAblu

Nieuwe reisannuleringen:

Reis 02.05. tot 09.05.2021
Reis 02.05. tot 16.05.2021
Reis 09.05. tot 16.05.2021
Reis 09.05. tot 23.05.2021

AIDAdiva

Nieuwe reisannuleringen:

Reis 07.04. tot 11.04.2021
Reis 11.04. tot 15.04.2021
Reis 15.04. tot 19.04.2021
Reis 19.04. tot 23.04.2021
Reis 23.04. tot 27.04.2021
Reis 27.04. tot 31.04.2021

AIDAluna

Nieuwe reisannuleringen:

Reis 14.04. tot 18.04.2021
Reis 18.04. tot 28.04.2021
Reis 28.04. tot 03.05.2021

AIDAmira

Nieuwe reisannuleringen:

Reis 30.04. tot 07.05.2021
Reis 30.04. tot 14.05.2021
Reis 07.05. tot 14.05.2021
Reis 07.05. tot 21.05.2021

AIDAperla

Nieuwe reisannuleringen:

Reis 24.03. tot 31.03.2021
Reis 31.03. tot 09.04.2021
Reis 31.03. tot 10.04.2021
Reis 03.04. tot 12.04.2021
Reis 09.04. tot 16.04.2021
Reis 12.04. tot 19.04.2021
Reis 16.04. tot 23.04.2021
Reis 19.04. tot 26.04.2021
Reis 23.04. tot 30.04.2021
Reis 26.04. tot 03.05.2021
Reis 30.04. tot 03.05.2021
Reis 03.05. tot 10.05.2021
Reis 07.05. tot 14.05.2021
Reis 10.05. tot 17.05.2021
Reis 14.05. tot 21.05.2021

AIDAprima

Nieuwe reisannuleringen:

Reis 26.04. tot 08.05.2021

AIDAsol

Nieuwe reisannuleringen

Reis 10.04. tot 17.04.2021
Reis 17.04. tot 24.04.2021
Reis 24.04. tot 01.05.2021

VRAGEN & ANTWOORDEN

Welke geannuleerde reizen zullen worden gecompenseerd?

Gasten die worden getroffen door de annulering van mediterrane reizen op AIDAperla tussen 15 mei en 4 juni 2021, kunnen kiezen tussen omboeken met boordtegoed of AIDA-reistegoed met een bonus van 10%.

Wordt de reissom terugbetaald?

In plaats van een automatische terugbetaling, bieden wij u twee opties om uit te kiezen:  

Optie 1: Omboeken met boordtegoed

U boekt tot 23 april 2021 om op een AIDA-reis op een vergelijkbare of latere datum en wij bedanken u met een aantrekkelijk boordtegoed. Het bedrag van het tegoed aan boord* is afhankelijk van de duur van uw nieuwe reis: 

  • 100 euro per hut voor reizen van maximaal 6 dagen
  • 150 euro per hut voor een reisduur van maximaal 10 dagen
  • 200 euro per cabine voor een reisduur van maximaal 13 dagen
  • 300 Euro per cabine voor een reisduur tot 19 dagen
  • 400 Euro per cabine tot 29 dagen reisduur
  • 500 Euro per cabine vanaf 30 dagen reisduur 

*Het tegoed aan boord is geldig per hut voor bezetting met twee personen in 1e en 2e bed (inclusief kinderen en jongeren), is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere promoties van AIDA. Alleenreizenden krijgen de helft van het tegoed aan boord. Speciale boekingen zijn uitgesloten. Het contingent is beperkt.

Optie 2: AIDA-reistegoed plus 10 % bonus

Als u niet voor 23 april 2021 voor een specifieke reis wilt omboeken, ontvangt u automatisch een reistegoed ter hoogte van het bedrag van uw betalingen aan AIDA tot op heden plus een bonus van 10%. Op verzoek betalen wij natuurlijk ook de reeds betaalde reissom terug, maar zonder de bonus van 10% (zie FAQ punt 2). Reeds geboekte diensten op MyAIDA zullen volledig worden gecrediteerd volgens uw betalingsmethode.

Dit is hoe de terugbetaling werkt 

Wacht eerst tot u uw AIDA-reistegoed krijgt toegestuurd. Wij vragen uw begrip voor het feit dat de verzending chronologisch verloopt en dus tot vier weken in beslag kan nemen. Zodra u uw reiskrediet per e-mail of post hebt ontvangen, vult u het onlineformulier op www.aida.de/rueckerstattung in en klikt u op "Senden". 

Heeft u al een claim naar AIDA gestuurd? Dan vragen wij u om alsnog het online formulier op www.aida.de/rueckerstattung in te vullen en naar ons op te sturen nadat u uw reiskrediet heeft ontvangen. Dank je wel. 

U zult uw uitbetaling zo spoedig mogelijk ontvangen. De specifieke datum zal afhangen van verschillende factoren, waaronder de oorspronkelijke reisdatum en de betalingswijze. Wij vragen om uw begrip in deze uitzonderlijke situatie.

 

Wat gebeurt er met de diensten die ik al heb geboekt op MyAIDA?

Wij zullen alle betrokken gasten zo snel mogelijk vergoeden voor reeds op MyAIDA geboekte diensten volgens de betaalmethode (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).

Als u uw reis wilt omboeken, kunt u ook gemakkelijk de gewenste diensten voor uw nieuwe reis reserveren op MyAIDA.

Wanneer krijg ik mijn reeds geboekte MyAIDA-diensten terug?

U ontvangt zo snel mogelijk een terugbetaling voor de op MyAIDA geboekte diensten. De werkelijke datum is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de oorspronkelijke datum van de reis en de betalingsmethode. Wij vragen om uw begrip in deze uitzonderlijke situatie.

Warum werden nicht alle Abfahrten im April und Mai 2021 abgesagt?

Voor alle afvaarten die momenteel niet door een annulering zijn getroffen, vertrouwen wij er momenteel op dat deze reizen doorgang kunnen vinden. Uiteraard informeren wij onze gasten over eventuele wijzigingen via SMS en e-mail, afhankelijk van hun contactgegeven.

AIDA heeft aangetoond dat veilig reizen mogelijk is en heeft uitgebreide concepten voor gezondheidsbescherming ingevoerd. Wij zullen de verdere ontwikkeling van de pandemie op de voet volgen om onze gasten cruisevakanties te kunnen aanbieden met inachtneming van alle nodige preventieve maatregelen om hen tegen COVID-19 te beschermen. 

Hoe zal de gezondheid van gasten en bemanning op toekomstige AIDA-reizen worden beschermd?

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u zo ontspannen en tegelijkertijd zo veilig mogelijk van uw AIDA-vakantie kunt genieten. De gezondheid van onze gasten en bemanning komt altijd op de eerste plaats. Daarom hebben wij aan boord van onze schepen altijd hoge hygiëne- en veiligheidsnormen toegepast, die verder gaan dan de wettelijke voorschriften en die wij nu met extra maatregelen hebben aangescherpt. Wij nodigen u uit om kennis te nemen van ons uitgebreide gezondheids- en veiligheidsconcept.

Omboeken met boordtegoed

Ik wil graag mijn boeking wijzigen en mijn tegoed aan boord veilig stellen. Wat moet ik doen?

Boek de nieuwe reis voor 12 april 2021 bij uw reisbureau, op www.aida.de of bij het AIDA Customer Center op +49 (0) 381/20 27 07 22.

Je boekte je oorspronkelijke reis bij een reisbureau? Dan vragen wij u om uw nieuwe AIDA reis ook daar te boeken. Zo steunt u uw reisbureau en geniet u van persoonlijk advies ter plaatse.  

Wij zullen u dan het tegoed aan boord crediteren. Gelieve er begrip voor te hebben dat de verwerking enige tijd in beslag kan nemen.

Hoeveel krediet krijg ik als ik besluit om te herboeken voor een nieuwe reis?

De hoogte van het boordtegoed* is afhankelijk van de duur van uw nieuwe reis:

  • 100 Euro per hut voor maximaal 6 reisdagen
  • 150 Euro per hut voor maximaal 10 dagen reizen
  • 200 Euro per hut voor maximaal 13 dagen reizen
  • 300 Euro per hut voor maximaal 19 dagen reizen
  • 400 Euro per hut voor maximaal 29 dagen reizen
  • 500 Euro per hut vanaf 30 dagen reisduur

* Het boordkrediet is geldig per hut voor bezetting met twee personen in het 1e en 2e bed (ook kinderen en tieners), is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere AIDA-promoties. Alleenstaande reizigers krijgen de helft van het krediet aan boord. Speciale boekingen zijn uitgesloten. Het contingent is beperkt.

Naar welke reizen kan ik omboeken?

U kunt gratis omboeken op alle AIDA-reizen uit ons gevarieerde aanbod tot zomer 2022.

Tot wanneer moet ik omboeken om het boordtegoed te ontvangen?

Boek uw nieuwe reis vóór 12 april 2021 bij uw reisbureau, op www.aida.de of bij het AIDA Customer Center via telefoon op +49 (0) 381/20 27 07 22 en per e-mail op info@aida.de.

Wij zullen u dan crediteren met het boordtegoed. Gelieve er begrip voor te hebben dat de verwerking enige tijd in beslag kan nemen.

Wat als de nieuwe reissom lager of hoger is dan de oorspronkelijke reissom?

Als de prijs van de nieuwe reis hoger is dan de oorspronkelijke reisprijs, kunt u het resterende bedrag gemakkelijk vereffenen via alle andere beschikbare betalingswijzen (Paypal, bankoverschrijving, enz.). 

Als de nieuwe cruiseprijs lager is, kunt u het resterende saldo gebruiken voor tegoed aan boord of MyAIDA-diensten, zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellnessbehandelingen en nog veel meer. Het resterende bedrag wordt automatisch aan u terugbetaald aan het einde van uw cruise.

Ik heb al diensten gereserveerd op MyAIDA voor de oorspronkelijk geboekte reis. Blijven de reserveringen voor de nieuwe reis behouden?
  • Nadat u bent omgeboekt voor de nieuwe reis, kunt u de gewenste diensten voor deze reis reserveren op MyAIDA. 
  • We zullen de reeds geboekte diensten op MyAIDA voor de oorspronkelijk geboekte reis zo snel mogelijk terugbetalen volgens de betaalmethode (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).
Waarvoor kan ik het tegoed aan boord inwisselen?

U kunt het boordtegoed gebruiken voor vele leuke extra's op uw reis, bijvoorbeeld voor excursies, culinaire hoogtepunten, wellness-behandelingen, drankarrangementen, vakantiepakketten en nog veel meer.

Kan ik bij een omboeking meerdere reizen combineren en het boordtegoed ontvangen?

U ontvangt het boordtegoed voor één reis.

Kan het tegoed aan boord worden overgedragen aan een andere persoon?

Het krediet aan boord is niet overdraagbaar. Het is gepersonaliseerd en wordt aan de persoon die de boeking maakt, overhandigd. Als u het wilt overdragen aan een andere persoon, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.

AIDA-reistegoed plus 10% bonus

Hoe is het AIDA-reistegoed samengesteld?

Het AIDA-reistegoed bestaat uit de betaling die al aan AIDA is gedaan - voor uw via AIDA geboekte cruise, aankomst- en vertrekpakketten, alsmede een verzekering, mits deze geen reisannuleringsverzekering omvatte - en een bonus van 10%.

Wij vergoeden u zo snel mogelijk voor de reeds geboekte diensten op MyAIDA volgens de betaalmethode (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).

Waarvoor kan ik mijn AIDA-reistegoed inwisselen?

Het AIDA-reistegoed is geldig voor alle boekbare AIDA-reizen met nieuwe boekingen tot 31-12-2021. U bent vrij om de diensten te kiezen waarvoor u het AIDA-reistegoed wilt gebruiken - of het nu gaat om betaling van de reisprijs binnen de boeking, om een boordtegoed of om MyAIDA-diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellnesstoepassingen en nog veel meer.

Belangrijke opmerking voor het gebruik van MyAIDA: Als u uw tegoed niet alleen wilt gebruiken voor de aanbetaling, maar ook voor de betaling van uw volledige reiskosten, gebruik dan de functie "Vooraf betalen" op MyAIDA. Deze optie is voor u beschikbaar vanaf de 4e dag na het boeken van uw reis.

Heeft u uw oorspronkelijke reis bij een reisbureau geboekt? Dan vragen we u om daar ook uw nieuwe AIDA-reis te boeken. Zo ondersteunt u uw reisbureau en geniet u van het persoonlijke advies ter plaatse. Hartelijk dank! We hebben ook het adres van uw reisbureau op de voucher genoteerd.

Kan ik het AIDA-reistegoed gebruiken voor een reeds geboekte AIDA-reis?

Dit is mogelijk, bijvoorbeeld voor de definitieve betaling van uw boeking, een boordkrediet of voor MyAIDA-diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellness-behandelingen en nog veel meer.

Voorbeeld: U heeft een AIDA-reis geboekt in december 2020. U kunt ook uw reiskrediet op MyAIDA inwisselen voor deze reis.

Hoe lang is mijn AIDA-reistegoed geldig?

Het AIDA-reistegoed kan op alle boekbare AIDA-reizen tot 31-12-2021 worden ingewisseld. De reis kan natuurlijk ook op een later tijdstip beginnen. Als alternatief kan het tegoed ook worden ingewisseld voor een bestaande boeking. Ongeacht de reisdatum is het belangrijk dat het AIDA-reistegoed op MyAIDA vóór 31-12-2021 wordt ingewisseld.

Wat als ik pas op 31-12-2021 een nieuwe reis boek?

In dit geval wordt het AIDA-reistegoed aan u uitbetaald, maar zonder de 10%-bonus. Vul hiervoor het online formulier in op www.aida.de/rueckerstattung en klik op "Versenden".

Let op: Voor het online formulier heeft u uw persoonlijke creditcode nodig, die wij u binnen vier weken na annulering van uw reis per e-mail of per post toesturen.

Hoe ontvang ik mijn AIDA-reistegoed?

Het AIDA-reistegoed wordt per e-mail of per post naar de reisaanvrager gestuurd als wij het e-mailadres niet hebben. Uw AIDA-reistegoed moet binnen vier weken na de reisannulering worden ontvangen.

Het AIDA-reistegoed is gepersonaliseerd. Het kan alleen worden verzilverd als de ontvanger van het tegoed ook een reiziger van de nieuwe boeking is. Als het voor u niet mogelijk is om het tegoed te verzilveren, zullen wij de reeds gedane betaling terugbetalen. Informatie hierover vindt u onder punt "5. Wat als ik geen AIDA-reistegoed wil?

Wilt u uw AIDA-reistegoed overdragen aan een andere persoon? Neem dan contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900

Belangrijk: Het bestaande creditsaldo moet nog niet zijn afgelost.

Hoe kan ik het AIDA-reistegoed inwisselen?
  • Boek uw nieuwe reis voor 31-12-2021 bij uw reisbureau, bij het AIDA Customer Center of op www.aida.nl
  • Na het boeken van uw nieuwe reis kunt u uw tegoedcode inwisselen op MyAIDA.
  • Log in op www.aida.de/myaida en selecteer "Gutscheine, Guthaben und Aktionscodes – Jetzt einlösen" op de startpagina.
  • Wissel uw AIDA-reistegoed in in de MyAIDA-desktopversie op uw computer. Deze functie is niet beschikbaar in de MyAIDA-smartphone-versie.
  • Voor het gebruik van het tegoed kunt u kiezen tussen "AIDA Reisepreiszahlung" en "MyAIDA Guthaben".

Belangrijke opmerking voor het gebruik van MyAIDA: Als u uw tegoed niet alleen wilt gebruiken voor de aanbetaling, maar ook voor de betaling van uw volledige reiskosten, gebruik dan de functie "Vorfristig zahlen" op MyAIDA. Deze optie is voor u beschikbaar vanaf de 4e dag na het boeken van uw reis.

Ik heb geen AIDA-reistegoed ontvangen of kan het niet terugvinden? Wat moet ik doen?

Ons AIDA-klantencentrum zorgt graag voor Omboeken tot 13-12-2020. U kunt ons telefonisch bereiken op 0381/20 27 07 22 en per e-mail naar info@aida.de.

U heeft uw oorspronkelijke reis in een reisbureau geboekt? Dan vragen we u om uw nieuwe AIDA reis ook daar te boeken. Zo ondersteunt u uw reisbureau en geniet u van het persoonlijke advies ter plaatse. Uw boordtegoed wordt automatisch bijgeschreven op uw nieuwe reis.

Kan het AIDA-reistegoed worden overgedragen aan een andere persoon?

Het AIDA-reistegoed wordt verstrekt aan de persoon die zich voor de reis heeft aangemeld. Als u het wilt overdragen aan een andere persoon, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.deoder per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.

Belangrijk: Het bestaande krediet moet nog niet zijn afgelost. 

Kan het AIDA-reistegoed worden gesplitst voor meerdere reizen?

Dit is mogelijk. Neem contact op met ons AIDA Customer Center na ontvangst van uw reistegoed - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.

Houd er rekening mee dat het AIDA-reistegoed alleen kan worden gesplitst zolang er geen deel van het tegoed is ingewisseld.

Wat moet ik doen als de nieuwe reisprijs lager of hoger is dan het AIDA-reistegoed?

Als de prijs van de reis hoger is dan het AIDA-reistegoed, kunt u het saldo eenvoudig betalen met een andere beschikbare betaalmethode (Paypal, bankoverschrijving, enz.).

Als de nieuwe reisprijs lager is dan het AIDA-reistegoed, heeft u twee opties:

  • Het resterende tegoed kunt u gebruiken voor boordkrediet of MyAIDA-diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellness-behandelingen en nog veel meer. Het eventueel resterende saldo wordt aan het einde van de reis automatisch terugbetaald.

of

  • Je hebt de kredietwaarde verdeeld in verschillende credits om ze te gebruiken voor verschillende reizen. Neem contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.

 

Wat is het coronavirus?

Het coronavirus is een nieuwe stam van ziekteverwekkers uit de groep van de coronavirussen die nog niet bij de mens is geïdentificeerd. De ziekte die door dit virus wordt veroorzaakt staat bij de gezondheidsautoriteiten bekend als Covid-19 in het kort.

Wat kan ik doen om me te beschermen tegen het Coronavirus?

Gerenommeerde medische autoriteiten bevelen dringend dezelfde maatregelen aan die voor een typisch griepseizoen gelden. Daartoe behoren bijvoorbeeld:

  • Vermijd nauw contact met mensen die symptomen van ziekte, inclusief hoesten of niezen, vertonen.
  • Vermijd aanraken van uw ogen, neus en mond met ongewassen handen.
  • Was uw handen vaak met water en zeep gedurende minstens 20 seconden.
  • Gebruik een handdesinfectiemiddel op alcoholbasis dat minstens 60 % alcohol bevat, wanneer zeep en water niet beschikbaar zijn.

 
Bronnen: U.S. Centers for Disease Control and PreventionWorld Health Organization

Wat is er nieuw in de AIDA herstart na Corona?

Veel van de veiligheids- en hygiënevoorschriften die deel zijn gaan uitmaken van het dagelijks leven aan land, zullen ook van toepassing zijn op AIDA-cruises, hetzij in deze vorm, hetzij in een aangepaste vorm. Naast een gezondheidscontrole voor de cruise betekent dit dat er geen buffetrestaurants zijn (in plaats daarvan service aan de zitplaats), een verminderde werkdruk, afstandsregels en mond- en neusbescherming in bepaalde gebieden. Tussen de cruises door wordt elk schip grondig gedesinfecteerd voordat er nieuwe gasten aan boord komen. Verdere maatregelen zijn hier te vinden. 

AIDA Nieuwsbrief

✔ Actuele aanbiedingen & acties ✔ Als eerste op de hoogte ✔ Kans op een AIDA waardebon van 200 EUR

Nieuwsbrief abonneren

Meer informatie over gegevensbescherming vindt u hier.
Elke e-mail bevat een link om zich af te melden voor de nieuwsbrief.

Boek uw AIDA-cruise ook per telefoon


Wij adviseren u in het Engels* of Duits *Niet alle informatie is beschikbaar in het Engels.