ACTUELE INFORMATIE

bij AIDA Cruises

Update: 19.05.2022

Beste AIDA gasten,

De laatste weken is de algemene pandemische situatie verminderd. Zowel in Duitsland als in de bestemmingen die door AIDA worden aangedaan, vinden tal van ontspanningsactiviteiten plaats. Op basis van wetenschappelijke bevindingen en ervaringen en in nauwe samenwerking met medische deskundigen heeft AIDA Cruises het gezondheids- en hygiëneconcept aangepast aan de huidige situatie.

Op alle reizen vanaf 27 mei 2022 is het dragen van een medische mond-neusbescherming aan boord van de AIDA-schepen niet langer verplicht, maar nog wel aanbevolen. Maskers zijn nog steeds verplicht in vliegtuigen en in het openbaar vervoer. Wij zullen onze gasten aan boord informeren over afwijkende regels op onze bestemmingen.

Gasten ouder dan 12 jaar moeten volledig ingeënt zijn om met ons te reizen. Alleen het COVID-19-certificaat van de Europese Unie is geldig als bewijs van volledige vaccinatiebescherming. Bovendien is een gecertificeerde antigeentest vereist voor alle gasten ouder dan drie jaar. Het testresultaat moet bij de check-in worden overlegd. De vroegst mogelijke testtijd voor de antigeentest is 1 dag voor het aan boord gaan.

AIDA VAKANTIEKOMPAS

Wat heb ik nodig voor mijn reis? Waar kan ik me laten testen? Wat kan ik aan boord verwachten? Vragen op vragen, die we graag beantwoorden. In ons vakantiekompas vindt u alle belangrijke informatie.

naar het vakantiekompas

 


 

GASTENINFORMATIE TOT NU TOE

Informatie over AIDAvita reizen

Met grote bezorgdheid kijken wij naar de dramatische gebeurtenissen in Oekraïne. Ons medeleven en onze gedachten gaan uit naar alle mensen in de getroffen regio en ook naar de families en vrienden van onze collega's.

Tegen deze achtergrond passen wij de vaarroute van onze cruiseschepen op de Oostzee in het zomerseizoen van 2022 aan en zullen wij de haven van Sint-Petersburg (Rusland) niet aandoen. De veiligheid en het welzijn van onze gasten en bemanning zijn te allen tijde onze hoogste prioriteit.

Mocht uw geboekte reis door een aanpassing worden beïnvloed, dan zullen wij u de komende dagen per post of e-mail met bijgewerkte boekingsbevestiging en op myaida.nl chronologisch op de hoogte brengen. Gasten die worden getroffen door een annulering van een reis worden, afhankelijk van hun contactgegevens, onmiddellijk per sms, e-mail en op myaida.de op de hoogte gesteld.

In het licht van de huidige gebeurtenissen zal de eerste reis van de AIDAvita vertrekken op 24 juli 2022.

Informatie voor AIDAvita gasten die getroffen zijn door een annulering van een reis:

Graag bieden wij alle AIDAvita gasten van wie de reis helaas niet door kan gaan de mogelijkheid om tot de zomer van 2023 om te boeken naar een andere cruise uit ons gevarieerde vakantieprogramma. Wij zullen u bedanken voor het omboeken voor 30 april 2022 met een aantrekkelijk boordkrediet. Het bedrag van het tegoed aan boord is afhankelijk van de lengte van de nieuwe reis. Meer informatie hierover vindt u in de FAQ.

Voor vragen of boekingsverzoeken kunt u contact opnemen met uw reisbureau of ons AIDA-klantencentrum op +49 (0) 381/20 27 07 07 of stuur een e-mail naar info@aida.de.

Uiteraard zullen wij alle betalingen die tot op heden aan AIDA zijn gedaan en alle diensten die reeds op myAIDA zijn geboekt, volledig terugbetalen in overeenstemming met de oorspronkelijk geselecteerde betalingsmethode.

1. Welke reizen met AIDAvita kunnen niet doorgaan zoals gepland?

Tot onze grote spijt kunnen, tegen de achtergrond van de huidige gebeurtenissen, de geplande reizen met de AIDAvita met vertrek vóór 24 juli 2022 niet doorgaan.

2. Wordt de reissom terugbetaald?

Uiteraard zullen wij de tot dan toe aan AIDA gedane betalingen (inclusief reisannuleringsverzekering) volledig terugbetalen.

Wij bieden de getroffen gasten graag de mogelijkheid om tot 30 april 2022 een reis in de vergelijkbare periode of op een later tijdstip uit ons veelzijdige AIDA-programma te kiezen. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk boordtegoed (zie FAQ 4).

3. Wat gebeurt er met de diensten die ik al op myAIDA had geboekt?

Wij zullen alle getroffen gasten zo snel mogelijk terugbetalen voor reeds op myAIDA geboekte diensten volgens de oorspronkelijk gekozen betaalwijze (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).

4. Ik wil graag een nieuwe AIDA cruise boeken uit het diverse AIDA programma en het tegoed aan boord veilig stellen. Wat moet ik doen?

U bent van harte welkom om een reis te kiezen in de vergelijkbare periode of op een latere datum uit ons gevarieerde AIDA programma tot 30 april 2022. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk tegoed aan boord. Het bedrag van het boordtegoed hangt af van de lengte van uw nieuwe reis:

  • 100 euro per hut voor reizen van maximaal 6 dagen.
  • 150 euro per cabine voor een reis van maximaal 10 dagen
  • 200 Euro per cabine voor een reisduur tot 13 dagen
  • 300 Euro per cabine voor een reisduur tot 19 dagen
  • 400 Euro per cabine tot 29 dagen reisduur
  • 500 Euro per cabine vanaf 30 dagen reisduur

Het tegoed aan boord is geldig per hut met een bezetting van twee personen in het 1e en 2e bed (inclusief kinderen en jongeren), is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere promoties van AIDA. Alleenreizenden krijgen de helft van het tegoed aan boord. Speciale boekingen zijn uitgesloten.

Voor vragen of boekingsverzoeken kunt u contact opnemen met uw reisbureau of ons AIDA-klantencentrum op +49 (0) 381/20 27 07 07 of stuur een e-mail naar info@aida.de.

5. Waar kan ik het tegoed aan boord voor gebruiken?

U kunt het boordtegoed inwisselen voor vele leuke extra's op uw reis, bijvoorbeeld voor excursies, culinaire hoogtepunten, drankarrangementen, feestarrangementen en nog veel meer.

6. Kan het boordtegoed aan een andere persoon worden overgedragen?

Het tegoed aan boord is niet overdraagbaar. Het wordt gepersonaliseerd en afgegeven aan de persoon die de cruise heeft geregistreerd. Als u het toch aan een andere persoon wilt overdragen, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center.

7. Hoe kan ik het AIDA Customer Center bereiken?

Wij zijn er voor u, de klok rond. U kunt ons telefonisch bereiken op +49 (0) 381/20 27 07 07 of per e-mail op info@aida.de.

Informatie over de reizen van AIDAaura & AIDAvita

1. Welke reizen met AIDAaura en AIDAvita kunnen niet doorgaan zoals gepland?

Tot onze grote spijt kunnen de geplande reizen met AIDAaura op 15 en 23 april 2022 en de reizen van AIDAvita met vertrek eind mei 2022 niet doorgaan omdat we de kroningspauze van AIDAaura en AIDAvita verlengen.

2. Wordt de reissom terugbetaald?

Uiteraard zullen wij de tot dan toe aan AIDA gedane betalingen (inclusief reisannuleringsverzekering) volledig terugbetalen.

Wij bieden de getroffen gasten graag de mogelijkheid om voor 29 april 2022 een andere reis te boeken uit onze gevarieerde portefeuille tot de zomer van 2023. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk boordtegoed (zie FAQ 4).

3. Wat gebeurt er met de diensten die ik al op myAIDA had geboekt?

Wij zullen alle getroffen gasten zo snel mogelijk terugbetalen voor diensten die al op myAIDA zijn geboekt volgens de oorspronkelijk gekozen betalingsmethode (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).

4. Ik wil graag een nieuwe AIDA cruise boeken uit het diverse AIDA programma en het tegoed aan boord veilig stellen. Wat moet ik doen?

U bent van harte welkom om een reis te kiezen in de vergelijkbare periode of op een latere datum uit ons gevarieerde AIDA programma tot 29 april 2022. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk tegoed aan boord. Het bedrag van het boordtegoed hangt af van de lengte van uw nieuwe reis:

  • 100 Euro per hut voor een reis van maximaal 6 dagen
  • 150 Euro per cabine voor maximaal 10 dagen reisduur
  • 200 Euro per cabine voor een reisduur tot 13 dagen
  • 300 Euro per cabine voor een reisduur tot 19 dagen
  • 400 Euro per cabine tot 29 dagen reisduur
  • 500 Euro per cabine vanaf 30 dagen reisduur

Het tegoed aan boord is geldig per hut met bezetting van twee personen in 1e en 2e bed (inclusief kinderen en jongeren), is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere promoties van AIDA. Alleenreizenden krijgen de helft van het tegoed aan boord. Speciale boekingen zijn uitgesloten.

Voor vragen of boekingsverzoeken kunt u contact opnemen met uw reisbureau of ons AIDA-klantencentrum op +49 (0) 381/20 27 07 07 of stuur een e-mail naar info@aida.de.

5. Waar kan ik het tegoed aan boord voor gebruiken?

U kunt het boordtegoed inwisselen voor vele leuke extra's op uw reis, bijvoorbeeld voor excursies, culinaire hoogtepunten, drankarrangementen, feestarrangementen en nog veel meer.

6. Kan het boordtegoed aan een andere persoon worden overgedragen?

Het tegoed aan boord is niet overdraagbaar. Het wordt gepersonaliseerd en uitgereikt aan de persoon die de cruise heeft geregistreerd. Als u het toch aan een andere persoon wilt overdragen, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center.

7. Hoe kan ik het AIDA Customer Center bereiken?

Wij zijn er voor u, de klok rond. U kunt ons telefonisch bereiken op +49 (0) 381/20 27 07 07 of per e-mail op info@aida.de.

Informatie over AIDAdiva reizen

Update: 05.04.2022, 16:00 uur

Beste AIDA gasten,

Om u in het zomerseizoen van 2022 de best mogelijke reiservaring te bieden, hebben wij de route van onze schepen AIDAdiva, AIDAmar, AIDAnova en AIDAvita opnieuw aangepast en de aanlopen in de Oostelijke Oostzee vervangen door diverse aantrekkelijke bestemmingen zoals Kopenhagen (Denemarken), Oslo (Noorwegen) of Göteborg (Zweden). Gezien de huidige situatie hebben wij Sint-Petersburg al uit het programma genomen en in plaats daarvan andere aantrekkelijke havens gevonden.

Tot onze spijt moeten wij de gasten van de reis met AIDAdiva van 7 tot 14 mei 2022 informeren dat de reis om operationele redenen niet door kan gaan.

Mocht uw geboekte reis door een aanpassing worden beïnvloed, dan zullen wij u de komende dagen per post of e-mail met bijgewerkte boekingsbevestiging en op myaida.de chronologisch informeren. Gasten die worden getroffen door een annulering van een reis worden, afhankelijk van hun contactgegevens, onmiddellijk per sms, e-mail en op myaida.de op de hoogte gesteld.

Let op: de bijgewerkte reisroutes zijn pas vanaf morgen, 6 april 2022, beschikbaar op myAIDA en aida.de. Tot die tijd verzoeken wij u geen vragen te stellen aan het AIDA-klantencentrum.

Informatie voor AIDAdiva gasten die getroffen worden door een reisannulering:

We zijn blij om alle AIDAdiva gasten wier reis helaas niet door kan gaan de mogelijkheid te bieden om te boeken op een andere cruise uit ons gevarieerde vakantieprogramma tot oktober 2023. Wij zullen u bedanken voor het omboeken voor 31 mei 2022 met een aantrekkelijk boordkrediet. Het bedrag van het tegoed aan boord is afhankelijk van de lengte van de nieuwe reis. Meer informatie hierover vindt u in de FAQ.

Voor vragen of boekingsaanvragen kunt u contact opnemen met uw reisbureau of ons AIDA Customer Center op +49 (0) 381/20 27 07 07 of per e-mail op info@aida.de.

Uiteraard zullen wij alle betalingen die tot op heden aan AIDA zijn gedaan en alle diensten die reeds op myAIDA zijn geboekt, volledig terugbetalen in overeenstemming met de oorspronkelijk geselecteerde betalingsmethode.

1. Welke reizen met AIDAdiva kunnen niet doorgaan zoals gepland?

Tot onze grote spijt kan de geplande reis met AIDAdiva van 7 tot 14 mei 2022 om operationele redenen niet doorgaan.

Wij bieden de getroffen gasten graag de mogelijkheid om tot 31 mei 2022 een reis in de vergelijkbare periode of op een latere datum uit ons veelzijdige AIDA-programma te kiezen. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk tegoed aan boord (zie FAQ 4).

2. Wordt de reissom terugbetaald?

Uiteraard zullen wij de tot dan toe aan AIDA gedane betalingen (inclusief reisannuleringsverzekering) volledig terugbetalen.

Wij bieden de getroffen gasten graag de mogelijkheid om tot 31 mei 2022 een reis in de vergelijkbare periode of op een later tijdstip uit ons veelzijdige AIDA-programma te kiezen. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk boordtegoed (zie FAQ 4).

3. Wat gebeurt er met de diensten die ik al op myAIDA had geboekt?

Wij zullen alle getroffen gasten zo snel mogelijk terugbetalen voor diensten die al op myAIDA zijn geboekt volgens de oorspronkelijk gekozen betalingsmethode (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).

4. Ik wil graag een nieuwe AIDA cruise boeken uit het diverse AIDA programma en het tegoed aan boord veilig stellen. Wat moet ik doen?

U bent van harte welkom om een reis te kiezen in de vergelijkbare periode of op een latere datum uit ons gevarieerde AIDA programma tot 31 mei 2022. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk tegoed aan boord. Het bedrag van het boordtegoed hangt af van de lengte van uw nieuwe reis:

  • 100 euro per hut voor een reis van maximaal 6 dagen
  • 150 Euro per cabine voor maximaal 10 dagen reisduur
  • 200 Euro per cabine voor een reisduur tot 13 dagen
  • 300 Euro per cabine voor een reisduur tot 19 dagen
  • 400 Euro per cabine tot 29 dagen reisduur
  • 500 Euro per cabine vanaf 30 dagen reisduur

Het tegoed aan boord is geldig per hut met bezetting van twee personen in 1e en 2e bed (inclusief kinderen en jongeren), is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere promoties van AIDA. Alleenreizenden krijgen de helft van het tegoed aan boord. Speciale boekingen zijn uitgesloten.

Voor vragen of boekingsverzoeken kunt u contact opnemen met uw reisbureau of ons AIDA Customer Centre op +49 (0) 381/20 27 07 07 of stuur een e-mail naar info@aida.de.

5. Waar kan ik het tegoed aan boord voor gebruiken?

U kunt het boordtegoed inwisselen voor vele leuke extra's op uw reis, bijvoorbeeld voor excursies, culinaire hoogtepunten, drankarrangementen, feestarrangementen en nog veel meer.

6. Kan het boordtegoed aan een andere persoon worden overgedragen?

Het tegoed aan boord is niet overdraagbaar. Het wordt gepersonaliseerd en uitgereikt aan de persoon die de cruise heeft geregistreerd. Als u het toch aan een andere persoon wilt overdragen, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center.

7. Hoe kan ik het AIDA Customer Center bereiken?

Wij zijn er voor u, de klok rond. U kunt ons telefonisch bereiken op +49 (0) 381/20 27 07 07 of per e-mail op info@aida.de.


 

AIDA Nieuwsbrief

✔ Actuele aanbiedingen & acties ✔ Als eerste op de hoogte

Nieuwsbrief abonneren

Meer informatie over gegevensbescherming vindt u hier.
Elke e-mail bevat een link om zich af te melden voor de nieuwsbrief.

Boek uw AIDA-cruise ook per telefoon


Wij adviseren u in het Engels* of Duits *Niet alle informatie is beschikbaar in het Engels.