ACTUELE INFORMATIE

bij AIDA Cruises

Gepubliceerd op 20.10.2022

Beste AIDA gasten,

de reis "Steden langs het Kanaal" met AIDAsol op 13.04.2023 vanuit Hamburg kan helaas niet doorgaan zoals gepland wegens een schema-aanpassing om operationele redenen. Gasten die getroffen worden door een annulering van een reis worden onmiddellijk per SMS en e-mail op de hoogte gebracht, afhankelijk van hun contactgegevens.

Informatie voor gasten die door deze reisannulering worden getroffen:

Wij zullen uiteraard alle betalingen die u tot op heden aan AIDA heeft gedaan en alle reeds op myAIDA geboekte diensten volledig terugbetalen overeenkomstig de door u oorspronkelijk gekozen betalingswijze.

Het is voor ons heel belangrijk dat u nog steeds kunt genieten van uw langverwachte AIDA-vakantie. Als alternatief bieden wij u graag de 7-daagse cruise "Metropolises from Hamburg" met AIDAprima aan. Hij vertrekt slechts twee dagen later op 15.04.2023. De route: Hamburg - zeedag - Londen/Southampton - Parijs/Le Havre - Brussel/Zeebrugge - Rotterdam (AIDAprima overnacht) - Hamburg.

U kunt ook een andere reis kiezen uit ons gevarieerde AIDA-programma. Als dank voor uw omboeking vóór 30.11.2022 ontvangt u een aantrekkelijk boordtegoed per hut (1e/2e persoon), waarmee u extra wensen op uw reis kunt vervullen. De hoogte van het boordtegoed is afhankelijk van de lengte van de nieuwe reis. Meer hierover vindt u in de FAQ onder 4.

Voor boekingsaanvragen of vragen kunt u contact opnemen met uw reisagent of ons AIDA-klantencentrum op +49 (0) 381/20 27 07 07 of e-mail info@aida.de.

Geef na de boeking uw oude en nieuwe boekingsnummer door op info@aida.de. Wij sturen u dan de instapkaart. Het boordtegoed wordt dan op uw rekening bijgeschreven.

VRAGEN EN ANTWOORDEN
Informatie over reisannulering

1. welke reis kan niet doorgaan zoals gepland?

De reis "Steden langs het Kanaal" met AIDAsol op 13.04.2023 vanuit Hamburg kan helaas niet doorgaan zoals gepland vanwege een schema-aanpassing om operationele redenen.

2. Wordt de reissom terugbetaald?

Uiteraard zullen wij de tot dan toe aan AIDA gedane betalingen (inclusief reisannuleringsverzekering) volledig terugbetalen.

Wij bieden de getroffen gasten graag de mogelijkheid te kiezen voor de reis "Metropolises from Hamburg" met AIDAprima op 15.04.2023 of een andere reis uit ons gevarieerde AIDA-programma voor 30.11.2022. Wij bedanken u hiervoor met een aantrekkelijk boordtegoed (zie 4.)

3. Wat gebeurt er met de diensten die ik al op myAIDA heb geboekt?

Wij zullen alle getroffen gasten zo snel mogelijk terugbetalen voor reeds op myAIDA geboekte diensten volgens de oorspronkelijk gekozen betalingswijze (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).

4. Ik wil graag een nieuwe AIDA-cruise boeken uit het diverse AIDA-programma en het boordtegoed veiligstellen. Wat moet ik doen?

U kunt kiezen voor de reis "Metropolises from Hamburg" met AIDAprima op 15.04.2023 of een andere reis uit ons gevarieerde AIDA-programma tot 30.11.2023. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk boordtegoed. Het bedrag van het boordtegoed is afhankelijk van de lengte van uw nieuwe reis:

  • 100 euro per hut voor reizen tot 6 dagen
  • 150 Euro per cabine voor maximaal 10 dagen reisduur
  • 200 Euro per cabine voor maximaal 13 dagen reisduur
  • 300 Euro per cabine voor maximaal 19 dagen reisduur
  • 400 Euro per cabine tot 29 dagen reisduur
  • 500 Euro per cabine vanaf 30 dagen reisduur

Het boordtegoed is geldig per hut met een bezetting van twee personen in het 1e en 2e bed (inclusief kinderen en jongeren), is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere AIDA-aanbiedingen. Alleenreizenden ontvangen de helft van het boordtegoed. Speciale boekingen zijn uitgesloten.

Voor vragen of reserveringsaanvragen kunt u contact opnemen met uw reisagent of ons AIDA Customer Center op +49 (0) 381/20 27 07 07 of een e-mail sturen naar info@aida.de.

Geef na de boeking uw oude en nieuwe boekingsnummer door op info@aida.de. Wij sturen u dan de instapkaart. Het boordtegoed wordt dan op uw rekening bijgeschreven.

5. Waarvoor kan ik het boordtegoed gebruiken?

U kunt het boordtegoed inwisselen voor vele leuke extra's op uw cruise, bijvoorbeeld voor excursies, culinaire hoogtepunten, drankpakketten, feestelijke arrangementen en nog veel meer.

6. Kan het boordtegoed worden overgedragen aan een andere persoon?

Het boordtegoed is niet overdraagbaar. Het wordt gepersonaliseerd en afgegeven aan de persoon die de cruise heeft geregistreerd. Als u het toch aan een andere persoon wilt overdragen, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center.

7. Hoe kan ik het AIDA Customer Center bereiken?

Wij staan de klok rond voor u klaar. U kunt ons telefonisch bereiken op +49 (0) 381/20 27 07 07 of per e-mail op info@aida.de.

AIDA VAKANTIEKOMPAS

Wat heb ik nodig voor mijn reis? Waar kan ik me laten testen? Wat kan ik aan boord verwachten? Vragen op vragen, die we graag beantwoorden. In ons vakantiekompas vindt u alle belangrijke informatie.

naar het vakantiekompas

 


 

GASTENINFORMATIE TOT NU TOE


 

AIDA Nieuwsbrief

✔ Actuele aanbiedingen & acties ✔ Als eerste op de hoogte

Nieuwsbrief abonneren

Meer informatie over gegevensbescherming vindt u hier.
Elke e-mail bevat een link om zich af te melden voor de nieuwsbrief.

Boek uw AIDA-cruise ook per telefoon


Wij adviseren u in het Engels* of Duits *Niet alle informatie is beschikbaar in het Engels.