ACTUELE INFORMATIE

bij AIDA Cruises

Update: 08.01.2021, 16:00 uur

Beste AIDA Gasten,

de verlenging van de lockdown in Duitsland tot ten minste 31 januari 2021 en een verdere aanscherping van de maatregelen wereldwijd om de Corona-pandemie in te dammen, leiden tot verdere beperkingen van het openbare leven en het internationale verkeer.

Tegen deze achtergrond moeten we helaas ook alle zevendaagse reizen van AIDAperla en AIDAmar naar de Canarische Eilanden tot eind februari 2021 annuleren.

Voor alle andere landen in onze winterbestemmingen zijn aanlopen door cruiseschepen tot nader order niet toegestaan. Daarom moeten we helaas ook alle AIDAprima's Oriëntreizen die gepland zijn voor de winter van 2021, inclusief de transferreis van Dubai naar Palma (Mallorca), annuleren.

We hopen dat we het cruiseseizoen vanaf 06 maart 2021 kunnen voortzetten nadat de infectiesituatie aanzienlijk is afgenomen.

De eerste Middellandse Zee reis met AIDAstella begint nu pas op 6 maart 2021. Ook op 6 maart begint AIDAsol aan haar eerste reis naar de metropolen van Noord-Europa.

De geplande transferreis met AIDAsol van Palma (Mallorca) naar Hamburg vanaf 19 februari 2021 moet helaas worden geannuleerd, evenals de Noorse reizen met AIDAcara en AIDAaura tussen 20 februari tot en met 03.04.2021 (AIDAcara) en 27.03.2021 (AIDAaura).

Alle gasten waarvan de reis niet kan worden uitgevoerd zoals oorspronkelijk gepland, worden door ons onmiddellijk op de hoogte gebracht via SMS of e-mail. Gelieve te begrijpen dat boekingen chronologisch worden verwerkt volgens de vertrekdatum en dus enige tijd kunnen duren.

Wij zullen uw betalingen aan AIDA tot op heden volledig terugbetalen, evenals de reeds op MyAIDA geboekte diensten in overeenstemming met de gekozen betaalmethode.

Het is voor ons erg belangrijk dat onze gasten op een later tijdstip kunnen genieten van hun langverwachte AIDA-vakantie. Wij bieden u graag de mogelijkheid om te herboeken voor een andere reis uit onze gevarieerde reisportefeuille. We zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk boordtegoed.

Boek de nieuwe reis online of bij uw reisbureau en geef ons het oude en het nieuwe boekingsnummer door via info@aida.de. Wij sturen u dan het boordtegoed toe. Wij laden het tegoed op uw account aan boord.

Wij vragen uw begrip voor het feit dat de terugbetaling of de creditering van het boordtegoed kan worden vertraagd als gevolg van de huidige IT-beperkingen.

In de tussentijd kunt u ons weer bereiken via ons AIDA-klantencentrum, telefonisch op +49 3 81 20 27 07 07 of +49 3 81 20 27 07 22 en per e-mail op info@aida.de.

U kunt uw droomvakantie bij AIDA niet alleen voor 2021 boeken, maar ook voor de zomer van 2022, gewoon online of bij uw reisbureau.

 

Alle actuele wijzigingen in de AIDA dienstregeling


 

VERLENGING VAN DE TIJD

Alle termijnen voor bijvoorbeeld vouchers, omboekingen of boordkredieten die al verlopen zijn of op het punt staan te verlopen, worden automatisch verlengd tot 28.02.2021.


 

 

Wijzigingen AIDA dienstregeling

AIDAaura

Nieuwe reisannuleringen:

Reis 20.02. tot 27.02.2021 
Reis 27.02. tot 13.03.2021
Reis 13.03. tot 27.03.2021
Reis 13.03. tot 27.03.2021
Reis 27.03. tot 10.04.2021

AIDAcara

Nieuwe reisannuleringen:

Reis 20.02. tot 06.03.2021
Reis 06.03. tot 20.03.2021
Reis 20.03. tot 03.04.2021
Reis 03.04. tot 16.04.2021
Reis 27.03. tot 10.04.2021

AIDAmar

Nieuwe reisannuleringen:

Reis 24.01. tot 31.01.2021
Reis 31.01. tot 07.02.2021
Reis 07.02. tot 14.02.2021
Reis 14.02. tot 21.02.2021
Reis 21.02. tot 28.02.2021
Reis 28.02. tot 07.03.2021

AIDAperla

Nieuwe reisannuleringen:

Reis 23.01. tot 30.01.2021
Reis 30.01. tot 06.02.2021
Reis 03.02. tot 10.02.2021
Reis 06.02. tot 13.02.2021
Reis 10.02. tot 17.02.2021
Reis 13.02. tot 20.02.2021
Reis 17.02. tot 24.02.2021
Reis 20.02. tot 27.02.2021
Reis 24.02. tot 03.03.2021 
Reis 27.02. tot 06.03.2021
Reis 03.03. tot 10.03.2021 

AIDAprima

Nieuwe reisannuleringen:

Reis 29.01. tot 05.02.2021
Reis 02.02. tot 09.02.2021
Reis 05.02. tot 12.02.2021
Reis 09.02. tot 16.02.2021
Reis 12.02. tot 19.02.2021
Reis 16.02. tot 23.02.2021
Reis 19.02. tot 26.02.2021
Reis 23.02. tot 02.03.2021 
Reis 26.02. tot 05.03.2021
Reis 02.03. tot 09.03.2021
Reis 05.03. tot 12.03.2021
Reis 09.03. tot 16.03.2021
Reis 12.03. tot 19.03.2021 
Reis 16.03. tot 23.03.2021 
Reis 19.03. tot 29.03.2021 
Reis 23.03. tot 30.03.2021 
Reis 29.03. tot 05.04.2021
Reis 30.03. tot 06.04.2021
Reis 05.04. tot 26.04.2021
Reis 06.04. tot 26.04.2021

AIDAsol

Nieuwe reisannuleringen

Reis 19.02. tot 06.03.2021

AIDAstella

Nieuwe reisannuleringen:

Reis 30.01. tot 06.02.2021
Reis 06.02. tot 13.02.2021
Reis 13.02. tot 20.02.2021
Reis 20.02. tot 27.02.2021
Reis 27.02. tot 06.03.2021

VRAGEN & ANTWOORDEN

Welke geannuleerde reizen worden gecompenseerd met een reistegoed van AIDA?

Gasten van geannuleerde reizen in de periode maart-oktober 2021 ontvangen een reiskrediet ter hoogte van het bedrag dat zij tot nu toe aan AIDA hebben betaald, plus een bonus van 10%.

Gasten met geannuleerde reizen kunnen op verzoek de reeds betaalde reissom terugbetaald krijgen maar dan wel zonder een bonus van 10% (zie punt 2). 

Reeds geboekte diensten op MyAIDA worden volledig gecrediteerd naar de gebruikte betaalmethode.
 

Wordt de reissom terugbetaald?

Ja, we zullen de betalingen aan AIDA volledig terugbetalen aan de gasten van de geannuleerde reizen. Reeds geboekte diensten op MyAIDA worden ook volledig gecrediteerd volgens de gekozen betaalmethode.   

Wij bieden de gasten van de geannuleerde reizen graag de mogelijkheid om te herboeken voor een andere reis uit onze gevarieerde reisportefeuille. Wij danken u hiervoor met een aantrekkelijk krediet aan boord (zie punt 7).

Wat gebeurt er met de diensten die ik al heb geboekt op MyAIDA?

Wij zullen alle betrokken gasten zo snel mogelijk vergoeden voor reeds op MyAIDA geboekte diensten volgens de betaalmethode (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).

Als u uw reis wilt omboeken, kunt u ook gemakkelijk de gewenste diensten voor uw nieuwe reis reserveren op MyAIDA.

Wanneer krijg ik mijn reeds geboekte MyAIDA-diensten terug?

U ontvangt zo snel mogelijk een terugbetaling voor de op MyAIDA geboekte diensten. De werkelijke datum is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de oorspronkelijke datum van de reis en de betalingsmethode. Wij vragen om uw begrip in deze uitzonderlijke situatie.

Waarom worden niet alle vertrekken in de zomer 2021 geannuleerd?

Voor alle afvaarten die op dit moment niet door een annulering worden beïnvloed, hebben we er op dit moment alle vertrouwen in dat deze reizen kunnen plaatsvinden. Onze gasten worden uiteraard via sms, e-mail en het MyAIDA-reisportaal op de hoogte gebracht van eventuele wijzigingen door ons, afhankelijk van hun contactgegevens.

Omboeken met boordkrediet

Ik wil graag mijn boeking wijzigen en mijn krediet aan boord veilig stellen. Wat moet ik doen?

Boek de nieuwe reis op www.aida.de of in uw reisbureau en informeer ons over het oude en het nieuwe boekingsnummer op info@aida.de. Wij zullen u dan crediteren met de creditering aan boord. Begrijp alstublieft dat de verwerking enige tijd kan duren.

Hoeveel krediet krijg ik als ik besluit om te herboeken voor een nieuwe reis?

De hoogte van het boordtegoed* is afhankelijk van de duur van uw nieuwe reis:

  • 100 Euro per hut voor maximaal 6 reisdagen
  • 150 Euro per hut voor maximaal 10 dagen reizen
  • 200 Euro per hut voor maximaal 13 dagen reizen
  • 300 Euro per hut voor maximaal 19 dagen reizen
  • 400 Euro per hut voor maximaal 29 dagen reizen
  • 500 Euro per hut vanaf 30 dagen reisduur

* Het boordkrediet is geldig per hut voor bezetting met twee personen in het 1e en 2e bed (ook kinderen en tieners), is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere AIDA-promoties. Alleenstaande reizigers krijgen de helft van het krediet aan boord. Speciale boekingen zijn uitgesloten. Het contingent is beperkt.

Naar welke reizen kan ik omboeken?

U kunt gratis omboeken op alle AIDA-reizen uit ons gevarieerde aanbod tot april 2022.

Wat moet ik doen als de nieuwe reisprijs lager of hoger is dan het AIDA-reistegoed?

Als de reisprijs hoger is dan het AIDA-reistegoed, kunt u het saldo eenvoudig betalen met elke andere beschikbare betaalmethode (Paypal, bankoverschrijving, enz.).

Als de nieuwe reisprijs lager is dan het AIDA-reistegoed, kunt u kiezen tussen twee opties:

  • Het resterende tegoed kunt u gebruiken voor boordkrediet of MyAIDA-diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellness-behandelingen en nog veel meer. Het eventueel resterende saldo wordt aan het einde van de reis automatisch terugbetaald.
  • U kunt de creditwaarde verdelen in meerdere credits om ze te gebruiken voor verschillende reizen. Neem contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.
Ik heb al diensten gereserveerd op MyAIDA voor de oorspronkelijk geboekte reis. Blijven de reserveringen voor de nieuwe reis behouden?
  • Nadat u bent omgeboekt voor de nieuwe reis, kunt u de gewenste diensten voor deze reis reserveren op MyAIDA. 
  • We zullen de reeds geboekte diensten op MyAIDA voor de oorspronkelijk geboekte reis zo snel mogelijk terugbetalen volgens de betaalmethode (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).
Waarvoor kan ik het tegoed aan boord inwisselen?

U kunt het boordtegoed gebruiken voor vele leuke extra's op uw reis, bijvoorbeeld voor excursies, culinaire hoogtepunten, wellness-behandelingen, drankarrangementen, vakantiepakketten en nog veel meer.

Kan ik bij een omboeking meerdere reizen combineren en het boordtegoed ontvangen?

U ontvangt het boordtegoed voor één reis.

Kan het tegoed aan boord worden overgedragen aan een andere persoon?

Het krediet aan boord is niet overdraagbaar. Het is gepersonaliseerd en wordt aan de persoon die de boeking maakt, overhandigd. Als u het wilt overdragen aan een andere persoon, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.

Hoe wordt de gezondheid van de gasten en de bemanning op toekomstige AIDA-reizen beschermd?

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u zo ontspannen en tegelijkertijd zo veilig mogelijk van uw AIDA-vakantie kunt genieten. De gezondheid van onze gasten en bemanning komt altijd op de eerste plaats. Daarom zijn aan boord van onze schepen altijd hoge hygiëne- en veiligheidsnormen gehanteerd, die verder gaan dan de wettelijke voorschriften en die we nu hebben aangescherpt met aanvullende maatregelen. Wij nodigen u uit om kennis te maken met ons nieuwe gezondheids- en veiligheidsconcept.


 

Wat is het coronavirus?

Het coronavirus is een nieuwe stam van ziekteverwekkers uit de groep van de coronavirussen die nog niet bij de mens is geïdentificeerd. De ziekte die door dit virus wordt veroorzaakt staat bij de gezondheidsautoriteiten bekend als Covid-19 in het kort.

Wat kan ik doen om me te beschermen tegen het Coronavirus?

Gerenommeerde medische autoriteiten bevelen dringend dezelfde maatregelen aan die voor een typisch griepseizoen gelden. Daartoe behoren bijvoorbeeld:

  • Vermijd nauw contact met mensen die symptomen van ziekte, inclusief hoesten of niezen, vertonen.
  • Vermijd aanraken van uw ogen, neus en mond met ongewassen handen.
  • Was uw handen vaak met water en zeep gedurende minstens 20 seconden.
  • Gebruik een handdesinfectiemiddel op alcoholbasis dat minstens 60 % alcohol bevat, wanneer zeep en water niet beschikbaar zijn.

 
Bronnen: U.S. Centers for Disease Control and PreventionWorld Health Organization

Wat is er nieuw in de AIDA herstart na Corona?

Veel van de veiligheids- en hygiënevoorschriften die deel zijn gaan uitmaken van het dagelijks leven aan land, zullen ook van toepassing zijn op AIDA-cruises, hetzij in deze vorm, hetzij in een aangepaste vorm. Naast een gezondheidscontrole voor de cruise betekent dit dat er geen buffetrestaurants zijn (in plaats daarvan service aan de zitplaats), een verminderde werkdruk, afstandsregels en mond- en neusbescherming in bepaalde gebieden. Tussen de cruises door wordt elk schip grondig gedesinfecteerd voordat er nieuwe gasten aan boord komen. Verdere maatregelen zijn hier te vinden. 

AIDA Nieuwsbrief

✔ Actuele aanbiedingen & acties ✔ Als eerste op de hoogte ✔ Kans op een AIDA waardebon van 200 EUR

Nieuwsbrief abonneren

Meer informatie over gegevensbescherming vindt u hier.
Elke e-mail bevat een link om zich af te melden voor de nieuwsbrief.

Boek uw AIDA-cruise ook per telefoon


Wij adviseren u in het Engels* of Duits *Niet alle informatie is beschikbaar in het Engels.