ACTUELE INFORMATIE

bij AIDA Cruises

Update: 03-08-2020, 13:00 uur

Beste AIDA gasten,

In afwachting van een normalisering van het toerisme, werkt AIDA Cruises intensief aan gedetailleerde plannen voor een spoedige herstart.

Op veel bestemmingen wereldwijd zijn de voorwaarden voor veilig reizen echter nog niet aanwezig. Het is voor ons belangrijk om alle gasten zekerheid te geven voor hun vakantie. We moeten daarom de onderbreking van het reguliere cruiseseizoen verlengen tot 31 augustus 2020. Tot nu toe zijn geselecteerde vertrekken in augustus hiervan vrijgesteld (reizen vanaf 15-08-2020 door AIDAperla, AIDAprima en AIDAdiva, reizen met AIDAbella vanaf 30-08-2020, reizen met AIDAsol vanaf 25-08-2020). Wij nodigen u uit om kennis te maken met ons nieuwe gezondheids- en veiligheidsconcept.

Alle gasten die in de bovengenoemde periode een reis met AIDA hebben gepland, worden door ons geïnformeerd via SMS, e-mail of per post, afhankelijk van hun contactgegevens. We vragen uw begrip voor het feit dat we de boekingen chronologisch verwerken volgens de datum van vertrek en dat dit enige tijd zal duren.

De concepten en certificeringen voor de herstart van de cruise zijn met succes ontwikkeld en bevestigd met de verantwoordelijke autoriteiten. In tegenstelling tot onze verwachtingen is een definitieve formele goedkeuring voor het begin van de korte reizen vanaf 5 augustus 2020 door de vlaggestaat van Italië nog steeds hangende.

Helaas moeten we daarom de geplande korte reizen van AIDAperla en AIDAmar met vertrekdata tussen 5 en 12 augustus 2020 annuleren. De gasten die hiermee te maken krijgen, ontvangen de relevante informatie direct.

Ons aanbod voor uw vakantieplanning

Daarnaast biedt AIDA alle gasten met een vertrekdatum tot 31 oktober 2020 de mogelijkheid om hun reis eenmalig kosteloos om te boeken tot 3 dagen voor aanvang van de reis.

MET ZEKERHEID DE BESTE VAKANTIE

De belangrijkste informatie over ons nieuwe gezondheid- en veiligheidsconcept.

Download nu


 

BEDANKT VOOR UW FLEXIBILITEIT

Boordkrediet bij omboeking of reistegoed

Het is voor ons zeer belangrijk om uw langverwachte AIDA-vakantie op een later tijdstip mogelijk te maken.

1. voor gasten met geannuleerde reizen tot 31 juli 2020

Wij vergoeden alle gasten waarvan de reis in de reisperiode 08-03. tot 31-07-2020 is geannuleerd, voor betalingen aan AIDA tot op heden in de vorm van een reistegoed. We willen onze gasten bedanken voor hun vertrouwen in ons door hen een bonus van 10% op de reeds gedane betalingen aan te bieden.

Het AIDA-reistegoed kan worden gebruikt voor boekingen tot 31-12-2021 voor alle AIDA-reizen uit ons brede aanbod. Het AIDA-reistegoed kan ook worden ingewisseld voor MyAIDA-diensten en boordtegoed.

Indien u reeds diensten heeft geboekt op MyAIDA, worden deze zo snel mogelijk volledig terugbetaald.


2. voor gasten met geannuleerde reizen in augustus 2020:

Alle gasten van wie de reis in de reisperiode 01-08. tot 31-08-2020 werd geannuleerd, bieden wij twee opties aan om uit te kiezen


Optie 1: U reserveert tot 13-07-2020 voor een AIDA-reis op een later tijdstip en wij zullen u bedanken met een tegoed aan boord.

of

Optie 2: Als u op dit moment niet wilt omboeken voor een bepaalde reis, ontvangt u automatisch een reistegoed dat gelijk is aan uw betalingen aan AIDA tot nu toe plus een bonus van 10%.

U wilt uw AIDA-reistegoed inclusief 10% bonus of het boordtegoed niet gebruiken voor de omboeking? Op verzoek vergoeden wij u uiteraard het reeds betaalde reisbedrag.

VRAGEN & ANTWOORDEN

Welke geannuleerde reizen worden gecompenseerd met een reistegoed van AIDA?

Compensatie via AIDA-reistegoed zal in eerste instantie plaatsvinden voor alle geannuleerde AIDA-reizen met gepland vertrek in de periode 08-03. tot 31-08-2020. Gasten van geannuleerde reizen in augustus 2020 kunnen kiezen tussen omboeking met boordtegoed en AIDA-reistegoed. Gasten van voortijdig geannuleerde reizen zijn al apart geïnformeerd over de hoogte van de vergoeding.

AIDA-reistegoed

Wij vergoeden u de tot nu toe aan AIDA gedane betalingen in de vorm van een reiskrediet. We willen u bedanken voor uw vertrouwen in ons door u een bonus van 10% op de reeds gedane betaling aan te bieden.

Het AIDA-reistegoed kan worden gebruikt voor boekingen tot 31-12-2021 voor alle AIDA-reizen uit ons brede aanbod. Het AIDA-reistegoed kan ook worden ingewisseld voor MyAIDA-diensten en boordtegoed.

U wilt uw kredietsaldo inclusief 10% bonus niet gebruiken? Op verzoek zullen we natuurlijk de reeds betaalde reiskosten terugbetalen, maar zonder de 10 % bonus.

Vergoeding voor geannuleerde reizen in augustus 2020

Alle gasten waarvan de reis in de reisperiode 01.08. tot 31.08.2020 is geannuleerd, bieden wij twee mogelijkheden om uit te kiezen:

Optie 1: U reserveert tot 13-07-2020 voor een AIDA-reis op een later tijdstip en wij danken u met een tegoed aan boord.

of

Optie 2: Als u op dit moment niet wilt omboeken voor een bepaalde reis, ontvangt u automatisch een reistegoed dat gelijk is aan uw betalingen aan AIDA tot nu toe plus een bonus van 10%.

Omboeken met krediet aan boord: U kunt op alle AIDA-reizen tot 31-12-2021 gratis omboeken uit ons ruime aanbod. De hoogte van het boordtegoed is afhankelijk van de duur van uw nieuwe reis*.

  • 100 Euro per hut voor maximaal 6 reisdagen
  • 150 Euro per hut voor maximaal 10 dagen reizen
  • 200 Euro per hut voor maximaal 14 dagen reizen
  • 300 Euro per hut vanaf 15 dagen reisduur

* Het boordkrediet is geldig per hut voor bezetting met twee personen in het 1e en 2e bed, is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere AIDA-promoties. Het wordt toegekend voor alle reizen met vertrekdatum tot en met 31-08-2020. Individuele reizigers krijgen de helft van het krediet aan boord. Speciale boekingen zijn uitgesloten. Het contingent is beperkt.

Wordt de reissom terugbetaald?

In plaats van een automatische terugbetaling ontvangt u een AIDA-reistegoed over uw vorige betaling aan AIDA. Daarnaast willen we u bedanken voor uw vertrouwen met een bonus van 10%. Het AIDA-reistegoed is geldig voor alle boekbare AIDA-reizen tot 31.12.2021 bij het boeken van een nieuwe AIDA-reis.

Mocht u ondanks dit aanbod toch vergoed willen worden, dan zal AIDA uiteraard de eventueel reeds gedane betalingen terugstorten, maar zonder de 10% bonus op het reiskrediet of een boordkrediet voor uw volgende AIDA-reis.


Zo werkt de terugbetaling:

  • Wacht a.u.b. eerst tot uw AIDA-reistegoed naar u is verzonden. We vragen uw begrip voor het feit dat dit chronologisch gebeurt en dus tot vier weken kan duren.
  • Gasten met geannuleerde augustusreizen ontvangen het AIDA-reistegoed na afloop van de omboekingsperiode op 13.07.2020.
  • Nadat u uw reistegoed per e-mail of per post hebt ontvangen, vult u het online formulier in op www.aida.de/rueckerstattung en klikt u op "Verzenden".
  • Heeft u al een verzoek tot terugbetaling aan AIDA gestuurd? Zo ja, vul dan het online formulier in op www.aida.de/rueckerstattung en stuur het naar ons op nadat u ons uw reiskrediet heeft toegestuurd. Hartelijk dank!

U ontvangt uw uitbetaling zo snel mogelijk. De werkelijke datum is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de oorspronkelijke datum van de reis en de wijze van betaling. Wij vragen om uw begrip in deze uitzonderlijke situatie.

Wat gebeurt er met de diensten die ik al heb geboekt op MyAIDA?

Wij zullen alle betrokken gasten zo snel mogelijk vergoeden voor reeds op MyAIDA geboekte diensten volgens de betaalmethode (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).

Wanneer krijg ik mijn reeds geboekte MyAIDA-diensten terug?

U ontvangt zo snel mogelijk een terugbetaling voor de op MyAIDA geboekte diensten. De werkelijke datum is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de oorspronkelijke datum van de reis en de betalingsmethode. Wij vragen om uw begrip in deze uitzonderlijke situatie.

Waarom worden niet alle vertrekken in augustus 2020 geannuleerd?

Voor alle vertrekken in augustus die op dit moment niet door een annulering worden beïnvloed, hebben we er op dit moment alle vertrouwen in dat deze reizen kunnen plaatsvinden. Om u echter zekerheid te geven voor de planning van uw zomervakantie, kunt u uw reis eenmalig gratis omboeken. We willen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk krediet aan boord.

Voor gasten met een geannuleerde reis in augustus: ik wil graag omboeken naar een nieuwe AIDA-reis en een aantrekkelijk boordtegoed ontvangen.

Hoeveel krediet krijg ik als ik besluit om te herboeken voor een nieuwe reis?

De hoogte van het tegoed aan boord is afhankelijk van de duur van uw nieuwe reis*:

  • 100 Euro per hut voor maximaal 6 reisdagen
  • 150 Euro per hut voor maximaal 10 dagen reizen
  • 200 Euro per hut voor maximaal 14 dagen reizen
  • 300 Euro per hut vanaf 15 dagen reisduur

* Het boordkrediet is geldig per hut voor bezetting met twee personen in het 1e en 2e bed, is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere AIDA-promoties. Het wordt toegekend voor alle reizen met vertrekdatum tot en met 31.08.2020. Individuele reizigers krijgen de helft van het krediet aan boord. Speciale boekingen zijn uitgesloten. Het contingent is beperkt.

Naar welke reizen kan ik omboeken?

U kunt alle AIDA-reizen vanaf 31-12-2021 gratis omboeken uit ons ruime aanbod.

Tot wanneer moet ik omrekenen om het tegoed aan boord te ontvangen?

Gelieve te herboeken tot 13-07-2020 bij het AIDA Customer Center, Tel. +31 (0) 900 666 0900 of bij uw reisbureau.

Ik wil graag mijn boeking wijzigen en mijn krediet aan boord veilig stellen. Wat moet ik doen?

Ons AIDA Klantencentrum verzorgt graag de omboeking voor u tot 13-07-2020. U kunt ons telefonisch bereiken op +31 (0) 900 666 0900 en per e-mail op info@aida.de.

Heeft u uw oorspronkelijke reis bij een reisbureau geboekt? Dan vragen we u om uw nieuwe AIDA reis ook daar te boeken. Zo ondersteunt u uw reisbureau en geniet u van het persoonlijke advies ter plaatse.

Uw boordtegoed wordt automatisch bijgeschreven op uw nieuwe reis.

Wat moet ik doen als de nieuwe reisprijs lager of hoger is dan het AIDA-reistegoed?

Als de reisprijs hoger is dan het AIDA-reistegoed, kunt u het saldo eenvoudig betalen met elke andere beschikbare betaalmethode (Paypal, bankoverschrijving, enz.).

Als de nieuwe reisprijs lager is dan het AIDA-reistegoed, kunt u kiezen tussen twee opties:

  • Het resterende tegoed kunt u gebruiken voor boordkrediet of MyAIDA-diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellness-behandelingen en nog veel meer. Het eventueel resterende saldo wordt aan het einde van de reis automatisch terugbetaald.
  • U kunt de creditwaarde verdelen in meerdere credits om ze te gebruiken voor verschillende reizen. Neem contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.
Waarvoor kan ik het tegoed aan boord inwisselen?

U kunt het boordtegoed gebruiken voor vele leuke extra's op uw reis, bijvoorbeeld voor excursies, culinaire hoogtepunten, wellness-behandelingen, drankarrangementen, vakantiepakketten en nog veel meer.

Kan ik bij een omboeking meerdere reizen combineren en het boordtegoed ontvangen?

U ontvangt het boordtegoed voor één reis.

Kan het tegoed aan boord worden overgedragen aan een andere persoon?

Het krediet aan boord is niet overdraagbaar. Het is gepersonaliseerd en wordt aan de persoon die de boeking maakt, overhandigd. Als u het wilt overdragen aan een andere persoon, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.

Ik kies voor het AIDA-reistegoed plus 10% bonus.

Hoe is het AIDA-reistegoed samengesteld?

Het AIDA-reistegoed bestaat uit de betaling die al aan AIDA is gedaan - voor uw via AIDA geboekte cruise, aankomst- en vertrekpakketten, alsmede een verzekering, mits deze geen reisannuleringsverzekering omvatte - en een bonus van 10%.

Wij vergoeden u zo snel mogelijk voor de reeds geboekte diensten op MyAIDA volgens de betaalmethode (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).

Waarvoor kan ik mijn AIDA-reistegoed inwisselen?

Het AIDA-reistegoed is geldig voor alle boekbare AIDA-reizen met nieuwe boekingen tot 31-12-2021. U bent vrij om de diensten te kiezen waarvoor u het AIDA-reistegoed wilt gebruiken - of het nu gaat om betaling van de reisprijs binnen de boeking, om een boordtegoed of om MyAIDA-diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellnesstoepassingen en nog veel meer.

Belangrijke opmerking voor het gebruik van MyAIDA: Als u uw tegoed niet alleen wilt gebruiken voor de aanbetaling, maar ook voor de betaling van uw volledige reiskosten, gebruik dan de functie "Vooraf betalen" op MyAIDA. Deze optie is voor u beschikbaar vanaf de 4e dag na het boeken van uw reis.

Heeft u uw oorspronkelijke reis bij een reisbureau geboekt? Dan vragen we u om daar ook uw nieuwe AIDA-reis te boeken. Zo ondersteunt u uw reisbureau en geniet u van het persoonlijke advies ter plaatse. Hartelijk dank! We hebben ook het adres van uw reisbureau op de voucher genoteerd.

Kan ik het AIDA-reistegoed gebruiken voor een reeds geboekte AIDA-reis?

Dit is mogelijk, bijvoorbeeld voor de definitieve betaling van uw boeking, een boordkrediet of voor MyAIDA-diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellness-behandelingen en nog veel meer.

Voorbeeld: U heeft een AIDA-reis geboekt in december 2020. U kunt ook uw reiskrediet op MyAIDA inwisselen voor deze reis.

Hoe lang is mijn AIDA-reistegoed geldig?

Het AIDA-reistegoed kan op alle boekbare AIDA-reizen tot 31-12-2021 worden ingewisseld. De reis kan natuurlijk ook op een later tijdstip beginnen. Als alternatief kan het tegoed ook worden ingewisseld voor een bestaande boeking. Ongeacht de reisdatum is het belangrijk dat het AIDA-reistegoed op MyAIDA vóór 31-12-2021 wordt ingewisseld.

Wat als ik pas op 31-12-2021 een nieuwe reis boek?

In dit geval wordt het AIDA-reistegoed aan u uitbetaald, maar zonder de 10%-bonus. Vul hiervoor het online formulier in op www.aida.de/rueckerstattung en klik op "Versenden".

Let op: Voor het online formulier heeft u uw persoonlijke creditcode nodig, die wij u binnen vier weken na annulering van uw reis per e-mail of per post toesturen.

Hoe ontvang ik mijn AIDA-reistegoed?

Het AIDA-reistegoed wordt per e-mail of per post naar de reisaanvrager gestuurd als wij het e-mailadres niet hebben. Uw AIDA-reistegoed moet binnen vier weken na de reisannulering worden ontvangen.

Het AIDA-reistegoed is gepersonaliseerd. Het kan alleen worden verzilverd als de ontvanger van het tegoed ook een reiziger van de nieuwe boeking is. Als het voor u niet mogelijk is om het tegoed te verzilveren, zullen wij de reeds gedane betaling terugbetalen. Informatie hierover vindt u onder punt "5. Wat als ik geen AIDA-reistegoed wil?

Wilt u uw AIDA-reistegoed overdragen aan een andere persoon? Neem dan contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900

Belangrijk: Het bestaande creditsaldo moet nog niet zijn afgelost.

Hoe kan ik het AIDA-reistegoed inwisselen?
  • Boek uw nieuwe reis voor 31-12-2021 bij uw reisbureau, bij het AIDA Customer Center of op www.aida.nl
  • Na het boeken van uw nieuwe reis kunt u uw tegoedcode inwisselen op MyAIDA.
  • Log in op www.aida.de/myaida en selecteer "Gutscheine, Guthaben und Aktionscodes – Jetzt einlösen" op de startpagina.
  • Wissel uw AIDA-reistegoed in in de MyAIDA-desktopversie op uw computer. Deze functie is niet beschikbaar in de MyAIDA-smartphone-versie.
  • Voor het gebruik van het tegoed kunt u kiezen tussen "AIDA Reisepreiszahlung" en "MyAIDA Guthaben".

Belangrijke opmerking voor het gebruik van MyAIDA: Als u uw tegoed niet alleen wilt gebruiken voor de aanbetaling, maar ook voor de betaling van uw volledige reiskosten, gebruik dan de functie "Vorfristig zahlen" op MyAIDA. Deze optie is voor u beschikbaar vanaf de 4e dag na het boeken van uw reis.

Ik heb geen AIDA-reistegoed ontvangen of kan het niet terugvinden? Wat moet ik doen?

Als u uw AIDA-reistegoed niet binnen vier weken na de annulering per e-mail of per post hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Stuur ons een kort berichtje naar info@aida.de of bel ons op +31 (0) 900 666 0900.

Kan het AIDA-reistegoed worden overgedragen aan een andere persoon?

Het AIDA-reistegoed wordt verstrekt aan de persoon die zich voor de reis heeft aangemeld. Als u het wilt overdragen aan een andere persoon, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.deoder per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.

Belangrijk: Het bestaande krediet moet nog niet zijn afgelost. 

Kan het AIDA-reistegoed worden gesplitst voor meerdere reizen?

Dit is mogelijk. Neem contact op met ons AIDA Customer Center na ontvangst van uw reistegoed - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.

Houd er rekening mee dat het AIDA-reistegoed alleen kan worden gesplitst zolang er geen deel van het tegoed is ingewisseld.


 

Wijzigingen per schip

Hieronder vindt u alle betrokken afvaarten per schip door te klikken op

Belangrijke opmerking voor de reizen in augustus 2020: Voor alle vertrekken in augustus die niet in het volgende overzicht staan vermeld, zijn we er op dit moment van overtuigd dat deze reizen kunnen plaatsvinden. Om u echter zekerheid te geven voor de planning van uw zomervakantie, kunt u uw reis gratis omboeken. Hiervoor bieden wij u zelfs een aantrekkelijk krediet aan boord!

AIDAaura

AIDAaura met begin van de reis 09-08 tot 21-08-2020

Afgezegde reizen:

Reis 09-08 tot 21-08-2020
Reis 21-08 tot 02-09-2020

AIDAbella

AIDAbella met vertrek van 09-08 tot 23-08-2020

Afgezegde reizen: 

Reis 09-08 tot 23-08-2020
Reis 23-07 tot 30-08-2020

AIDAblu

AIDAblu vertrek van 02-08 tot 30-08-2020

Afgezegde reizen:

Reis 02-08 tot 09-08-2020
Reis 09-08 tot 16-08-2020
Reis 16-08 tot 23-08-2020
Reis 23-08 tot 30-08-2020
Reis 30-08 tot 06-09-2020

AIDAcara

AIDAcara met vertrek van 01-08 tot 22-08-2020

Afgezegde reizen:

Reis 01-08 bis 22-08-2020
Reis 22-08 bis 12-09-2020

AIDAdiva

AIDAdiva met vertrek van 01-08 tot 08-08-2020

Afgezegde reis:

Reis 01-08 tot 08-08-2020
Reis 08-08 tot 15-08-2020

AIDAluna

AIDAluna met vertrek van 09-08-2020

Afgezegde reizen:

Reis 09-08 tot 26-08-2020

AIDAmar

AIDAmar met vertrek van 06-08 tot 26-08-2020

Afgezegde reizen:

Reis 06-08  tot 16-08-2020
Reis 16-08  tot 26-08-2020
Reis 26-08  tot 04-09-2020

AIDAmira

AIDAmira met vertrek van 04-08 tot 25-08-2020

Afgezegde reizen:

Reis 04-08 tot 11-08-2020
Reis 04-08 tot 18-08-2020
Reis 11-08 tot 18-08-2020
Reis 11-08 tot 25-08-2020
Reis 18-08 tot 25-08-2020
Reis 18-08 tot 01-09-2020
Reis 25-08 tot 01-09-2020
Reis 25-08 tot 08-09-2020

AIDAnova

AIDAnova met vertrek van 11-08 tot 31-08-2020

Afgezegde reizen:

Reis 01-08 tot 08-08-2020
Reis 03-08 tot 10-08-2020
Reis 07-08 tot 14-08-2020
Reis 08-08 tot 15-08-2020
Reis 10-08 tot 17-08-2020
Reis 14-08 tot 21-08-2020
Reis 15-08 tot 22-08-2020
Reis 17-08 tot 24-08-2020
Reis 21-08 tot 28-08-2020
Reis 22-08 tot 29-08-2020
Reis 24-08 tot 31-08-2020
Reis 28-08 tot 04-08-2020
Reis 29-08 tot 05-09-2020
Reis 31-08 tot 07-09-2020

 

AIDAperla

AIDAperla met vertrek van 01-08 tot 12-08-2020

Afgezegde reizen:

Reis 01-08 tot 08-08-2020
Reis 01-08 tot 15-08-2020
Reis 05-08 tot 08-08-2020
Reis 08-08 tot 12-08-2020
Reis 08-08 tot 15-08-2020
Reis 08-08 tot 22-08-2020
Reis 12-08 tot 15-08-2020

AIDAprima

AIDAprima met vertrek van 01-08 tot 08-08-2020

Afgezegde reizen:

Reis 01-08 tot 08-08-2020
Reis 01-08 tot 15-08-2020
Reis 08-08 tot 15-08-2020
Reis 08-08 tot 22-08-2020

 

AIDAsol

AIDAsol met vertrek van 05-08 tot 15-08-2020

Afgezegde reizen:

Reis 05-08 tot 15-08-2020
Reis 15-08 tot 25-08-2020

AIDAstella

AIDAstella met vertrek van 02-08 tot 23-08-2020

Afgezegde reizen:

Reis 02-08 tot 13-08-2020
Reis 13-08 tot 23-08-2020
Reis 23-08 tot 03-09-2020

 

AIDAvita

AIDAvita met vertrek van 14-08 tot 21-08-2020

Afgezegde reizen:

Reis 14-08 tot 21-08-2020
Reis 21-08 tot 02-09-2020

DE VOLGENDE VAKANTIE KOMT ERAAN!

Zorgeloos boeken. Gratis omboeken.

Blijf flexibel in uw vakantieplanning: Alle boekingen met vertrek tot 31.10.2020 kunnen tot 3 dagen voor vertrek eenmalig gratis worden omgeboekt - ongeacht het tarief.

Wat is het coronavirus?

Het coronavirus is een nieuwe stam van ziekteverwekkers uit de groep van de coronavirussen die nog niet bij de mens is geïdentificeerd. De ziekte die door dit virus wordt veroorzaakt staat bij de gezondheidsautoriteiten bekend als Covid-19 in het kort.

Wat kan ik doen om me te beschermen tegen het Coronavirus?

Gerenommeerde medische autoriteiten bevelen dringend dezelfde maatregelen aan die voor een typisch griepseizoen gelden. Daartoe behoren bijvoorbeeld:

  • Vermijd nauw contact met mensen die symptomen van ziekte, inclusief hoesten of niezen, vertonen.
  • Vermijd aanraken van uw ogen, neus en mond met ongewassen handen.
  • Was uw handen vaak met water en zeep gedurende minstens 20 seconden.
  • Gebruik een handdesinfectiemiddel op alcoholbasis dat minstens 60 % alcohol bevat, wanneer zeep en water niet beschikbaar zijn.

 
Bronnen: U.S. Centers for Disease Control and PreventionWorld Health Organization

Waren er al gevallen van het Coronavirus aan boord van een AIDA schip?

Nee. Tot nu toe was er geen bevestigd geval van Covid-19 aan boord van een AIDA schip.

AIDA Nieuwsbrief

✔ Actuele aanbiedingen & acties ✔ Als eerste op de hoogte ✔ Kans op een AIDA waardebon van 200 EUR

Nieuwsbrief abonneren

Meer informatie over gegevensbescherming vindt u hier.
Elke e-mail bevat een link om zich af te melden voor de nieuwsbrief.

Boek uw AIDA-cruise ook per telefoon


Wij adviseren u in het Engels* of Duits *Niet alle informatie is beschikbaar in het Engels.