ACTUELE INFORMATIE

bij AIDA Cruises

Beste AIDA-gasten,

Wij volgen de ontwikkeling van de huidige corona-pandemie en de daarmee samenhangende reisbeperkingen binnen Europa en wereldwijd met de grootst mogelijke aandacht.

We hebben ons reisaanbod voor het winterseizoen 2020/21 dienovereenkomstig aangepast. Dit geeft u de best mogelijke planningszekerheid voor de komende maanden. Bovendien beloven wij al onze gasten een unieke reiservaring vol ontspanning en afwisseling, maar ook extra veiligheid, comfort en flexibiliteit. Meer informatie over onze AIDA-belofte kunt u hier vinden (www.aida.nl/onze-aida-belofte).

Alle reizen zullen plaatsvinden in overeenstemming met de internationale en nationale regelgeving en ons uitgebreide gezondheids- en veiligheidsconcept. Dit is ontwikkeld met vooraanstaande medische experts en getest door het gerenommeerde onafhankelijke testbedrijf SGS Institut Fresenius en het classificatiebureau DNV-GL. Gedetailleerde informatie over ons gezondheids- en veiligheidsconcept vindt u hier (https://www.aida.nl/met-zekerheid-de-beste-vakantie).

Zo kunt u volledig ontspannen en tegelijkertijd veilig van uw vakantie genieten. We hebben een verplichte COVID-19-PCR-test ingevoerd voor alle reizen vanaf oktober 2020 en met de Helios-klinieken hebben we een sterke partner gevonden die de hoogste medische normen en absolute betrouwbaarheid garandeert. Alle informatie over de testprocedure is hier te vinden (www.aida.de/testverfahren).

Alle gasten die in de betreffende periode een reis met AIDA hebben gepland, worden door ons geïnformeerd via sms, e-mail en het MyAIDA reisportaal, afhankelijk van hun contactgegevens. Gasten van wie de reis helaas niet kan doorgaan, hebben de mogelijkheid om een ​​reis in dezelfde periode of op een later tijdstip om te boeken. Wij danken u hiervoor met een aantrekkelijk boordtegoed.

We vragen uw begrip dat we de boekingen chronologisch verwerken volgens de vertrekdatum en dat dit enige tijd zal duren.


 

VOOR UW VAKANTIEPLANNING

Alle geboekte AIDA reizen met een vertrekdatum tot 31-10-2020 kunnen tot 72 uur voor aanvang van de reis eenmalig gratis worden omgeboekt. Wij danken u hiervoor met een aantrekkelijk boordtegoed. Het bedrag is afhankelijk van de duur van uw nieuwe reis.

 

 

BEDANKT VOOR UW FLEXIBILITEIT

Bij annulering van uw reis: boordtegoed voor omboeking of reistegoed met 10% bonus

Het is voor ons erg belangrijk om uw langverwachte AIDA-vakantie op een ander tijdstip mogelijk te maken ondanks de annulering van uw geboekte reis. Daarom bieden wij u de volgende mogelijkheden:

Optie 1: Omboeken met aantrekkelijk boordtegoed

U boekt tot 04-09-2020 om naar een andere AIDA cruise en wij bedanken u met een aantrekkelijk boordtegoed. De hoogte van het boordtegoed* is afhankelijk van de duur van de nieuw geboekte reis. 

  • € 100 per hut voor maximaal 6 reisdagen
  • € 150 per hut voor maximaal 10 reisdagen
  • € 200 per hut voor maximaal 13 reisdagen
  • € 300 per hut voor maximaal 19 reisdagen
  • € 400 per hut voor maximaal 29 reisdagen
  • € 500 per hut vanaf 30 reisdagen

*Het boordtegoed is geldig voor de 1e en 2e persoon (ook kinderen en tieners) in de hut, is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere AIDA promoties. Alleenstaande reizigers krijgen de helft van het boordtegoed. Speciale boekingen zijn uitgesloten. Het contingent is beperkt.

Optie 2: AIDA-reistegoed plus 10 % bonus

Als u niet voor 04-09-2020 wilt omboeken naar een andere AIDA cruise, ontvangt u automatisch een reistegoed ter hoogte van het bedrag dat u tot nu toe aan AIDA heeft betaald, plus een bonus van 10%.

Het AIDA-reistegoed kan worden gebruikt voor nieuwe boekingen tot 31-12-2021 voor alle AIDA-reizen uit ons brede aanbod. Het AIDA-reistegoed kan ook worden ingewisseld voor MyAIDA-diensten en boordtegoed.

Op verzoek zullen we natuurlijk ook de reeds betaalde reissom terugbetalen, maar dan zonder een bonus van 10% (zie FAQ 2). Reeds geboekte diensten op MyAIDA worden volledig gecrediteerd naar de door u gebruikte betaalmethode.

VRAGEN & ANTWOORDEN

Welke geannuleerde reizen worden gecompenseerd met een reistegoed van AIDA?

Gasten van de geannuleerde reizen in augustus en september 2020 kunnen kiezen tussen omboeken met boordkrediet, AIDA-reistegoed met 10% bonus of gratis annuleren. 

Optie 1: Reserveren met krediet aan boord

U boekt tot 04-09-2020 om voor een AIDA-reis op een vergelijkbare of latere datum en wij danken u met een aantrekkelijk boordtegoed (geldt niet voor de geannuleerde korte reizen "Leinen los", waarvan de gasten een apart boordtegoed krijgen). De hoogte van het boordtegoed* is afhankelijk van de duur van uw nieuwe reis:

  • € 100 per hut voor maximaal 6 reisdagen
  • € 150 per hut voor maximaal 10 reisdagen
  • € 200 per hut voor maximaal 13 reisdagen
  • € 300 per hut voor maximaal 19 reisdagen
  • € 400 per hut voor maximaal 29 reisdagen
  • € 500 per hut vanaf 30 reisdagen

*Het boordkrediet is geldig per hut voor bezetting met twee personen in het 1e en 2e bed (ook kinderen en tieners), is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere AIDA-promoties. Alleenstaande reizigers krijgen de helft van het krediet aan boord. Speciale boekingen zijn uitgesloten. Het contingent is beperkt.

Optie 2: AIDA-reistegoed plus 10 % bonus

Als u niet voor 04-09-2020 wilt omboeken voor een bepaalde reis, ontvangt u automatisch een reiskrediet ter hoogte van het bedrag dat u tot nu toe aan AIDA heeft betaald, plus een bonus van 10%.
Het AIDA-reistegoed kan worden gebruikt voor boekingen tot 31-12-2021 voor alle AIDA-reizen uit ons brede aanbod. Het AIDA-reistegoed kan ook worden ingewisseld voor MyAIDA-diensten en boordtegoed. Op verzoek zullen we natuurlijk ook de reeds betaalde reissom terugbetalen, maar dan zonder een bonus van 10% (zie FAQ 2). Reeds geboekte diensten op MyAIDA worden volledig gecrediteerd volgens uw betaalmethode.

Wordt de reissom terugbetaald?

In plaats van een automatische terugbetaling bieden wij u drie mogelijkheden om uit te kiezen:

Optie 1: Reserveren met krediet aan boord

U boekt tot 17-08-2020 om voor een AIDA-reis op een vergelijkbare of latere datum en wij danken u met een aantrekkelijk boordtegoed (geldt niet voor de geannuleerde korte reizen "Leinen los", waarvan de gasten een apart boordtegoed krijgen). De hoogte van het boordtegoed* is afhankelijk van de duur van uw nieuwe reis:

  • 100 Euro per hut voor maximaal 6 reisdagen
  • 150 Euro per hut voor maximaal 10 dagen reizen
  • 200 Euro per hut voor maximaal 14 dagen reizen
  • 300 Euro per hut vanaf 15 dagen reisduur

*Het boordkrediet is geldig per hut voor bezetting met twee personen in het 1e en 2e bed (ook kinderen en tieners), is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere AIDA-promoties. Alleenstaande reizigers krijgen de helft van het krediet aan boord. Speciale boekingen zijn uitgesloten. Het contingent is beperkt.

Optie 2: AIDA-reistegoed plus 10 % bonus

Als u niet voor 17-08-2020 wilt omboeken voor een bepaalde reis, ontvangt u automatisch een reiskrediet ter hoogte van het bedrag dat u tot nu toe aan AIDA heeft betaald, plus een bonus van 10%.
Het AIDA-reistegoed kan worden gebruikt voor boekingen tot 31-12-2021 voor alle AIDA-reizen uit ons brede aanbod. Het AIDA-reistegoed kan ook worden ingewisseld voor MyAIDA-diensten en boordtegoed. Op verzoek zullen we natuurlijk ook de reeds betaalde reissom terugbetalen, maar dan zonder een bonus van 10% (zie FAQ 2). Reeds geboekte diensten op MyAIDA worden volledig gecrediteerd volgens uw betaalmethode.

Optie 3 tot 13-08-2020: Gratis annuleren

Alle gasten die geen gebruik willen maken van de twee bovengenoemde aanbiedingen kunnen hun momenteel geboekte reis gratis annuleren tot 13-08-2020 met vertrekdata tot en met 30-09-2020. Reeds geboekte diensten op MyAIDA worden ook volledig gecrediteerd volgens hun betaalwijze.
Wij vragen uw begrip voor het feit dat de verwerking van de terugbetaling chronologisch verloopt en enige tijd in beslag kan nemen.

Hoe de terugbetaling werkt

Wacht a.u.b. eerst tot uw AIDA-reistegoed naar u is verzonden. We vragen uw begrip voor het feit dat dit chronologisch gebeurt en dus tot vier weken kan duren. Gasten met geannuleerde augustus- en septemberreizen ontvangen hun AIDA-reistegoed aan het einde van de omboekingsperiode op 17-08-2020. Zodra u uw reistegoed per e-mail of per post hebt ontvangen, vult u het online formulier op www.aida.de/rueckerstattung in en klikt u op „Versenden".

Heeft u al een verzoek tot terugbetaling aan AIDA gestuurd? Zo ja, vul dan het online formulier in op www.aida.de/rueckerstattung en stuur het naar ons op nadat u uw reistegoed heeft ontvangen. Hartelijk dank!

U ontvangt uw uitbetaling zo snel mogelijk. De werkelijke datum is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de oorspronkelijke datum van de reis en de wijze van betaling. Wij vragen om uw begrip in deze uitzonderlijke situatie.

Wat gebeurt er met de diensten die ik al heb geboekt op MyAIDA?

Wij zullen alle betrokken gasten zo snel mogelijk vergoeden voor reeds op MyAIDA geboekte diensten volgens de betaalmethode (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).

Wanneer krijg ik mijn reeds geboekte MyAIDA-diensten terug?

U ontvangt zo snel mogelijk een terugbetaling voor de op MyAIDA geboekte diensten. De werkelijke datum is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de oorspronkelijke datum van de reis en de betalingsmethode. Wij vragen om uw begrip in deze uitzonderlijke situatie.

Waarom worden niet alle vertrekken in de herfst/winter 2021 geannuleerd?

Voor alle afvaarten die op dit moment niet door een annulering worden beïnvloed, hebben we er op dit moment alle vertrouwen in dat deze reizen kunnen plaatsvinden. Onze gasten worden uiteraard via sms, e-mail en het MyAIDA-reisportaal op de hoogte gebracht van eventuele wijzigingen door ons, afhankelijk van hun contactgegevens.

Voor gasten met een geannuleerde reis in augustus en september: ik wil graag omboeken naar een nieuwe AIDA-reis en een aantrekkelijk boordtegoed ontvangen.

Ik wil graag mijn boeking wijzigen en mijn krediet aan boord veilig stellen. Wat moet ik doen?

Ons AIDA Klantencentrum verzorgt graag de omboeking voor u tot 04-09-2020. U kunt ons telefonisch bereiken op +31 (0) 900 666 0900 en per e-mail op info@aida.de.

Heeft u uw oorspronkelijke reis bij een reisbureau geboekt? Dan vragen we u om uw nieuwe AIDA reis ook daar te boeken. Zo ondersteunt u uw reisbureau en geniet u van het persoonlijke advies ter plaatse.

Uw boordtegoed wordt automatisch bijgeschreven op uw nieuwe reis.

Hoeveel krediet krijg ik als ik besluit om te herboeken voor een nieuwe reis?

De hoogte van het tegoed aan boord is afhankelijk van de duur van uw nieuwe reis*: 

  • € 100 per hut voor maximaal 6 reisdagen
  • € 150 per hut voor maximaal 10 reisdagen
  • € 200 per hut voor maximaal 13 reisdagen
  • € 300 per hut voor maximaal 19 reisdagen
  • € 400 per hut voor maximaal 29 reisdagen
  • € 500 per hut vanaf 30 reisdagen

*Het boordkrediet is geldig voor de 1e en 2e persoon (ook kinderen en tieners) in de hut, is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere AIDA promoties. Alleenstaande reizigers krijgen de helft van het boordkrediet. Speciale boekingen zijn uitgesloten.

Naar welke reizen kan ik omboeken?

U kunt omboeken naar alle AIDA-reizen binnen ons ruime aanbod tot 31-12-2021

Tot wanneer moet ik omrekenen om het tegoed aan boord te ontvangen?

Gelieve te herboeken tot 04-09-2020 bij het AIDA Customer Center, Tel. +31 (0) 900 666 0900 of bij uw reisbureau.

Wat moet ik doen als de nieuwe reisprijs lager of hoger is dan het AIDA-reistegoed?

Als de reisprijs hoger is dan het AIDA-reistegoed, kunt u het saldo eenvoudig betalen met elke andere beschikbare betaalmethode (Paypal, bankoverschrijving, enz.).

Als de nieuwe reisprijs lager is dan het AIDA-reistegoed, kunt u kiezen tussen twee opties:

  • Het resterende tegoed kunt u gebruiken voor boordkrediet of MyAIDA-diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellness-behandelingen en nog veel meer. Het eventueel resterende saldo wordt aan het einde van de reis automatisch terugbetaald.
  • U kunt de creditwaarde verdelen in meerdere credits om ze te gebruiken voor verschillende reizen. Neem contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.
Waarvoor kan ik het tegoed aan boord inwisselen?

U kunt het boordtegoed gebruiken voor vele leuke extra's op uw reis, bijvoorbeeld voor excursies, culinaire hoogtepunten, wellness-behandelingen, drankarrangementen, vakantiepakketten en nog veel meer.

Ik heb al diensten gereserveerd op MyAIDA voor de oorspronkelijk geboekte reis. Blijven de reserveringen voor de nieuwe reis behouden?
  • Nadat u bent omgeboekt voor de nieuwe reis, kunt u de gewenste diensten voor deze reis reserveren op MyAIDA. 
  • We zullen de reeds geboekte diensten op MyAIDA voor de oorspronkelijk geboekte reis zo snel mogelijk terugbetalen volgens de betaalmethode (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).
Kan ik bij een omboeking meerdere reizen combineren en het boordtegoed ontvangen?

U ontvangt het boordtegoed voor één reis.

Kan het tegoed aan boord worden overgedragen aan een andere persoon?

Het krediet aan boord is niet overdraagbaar. Het is gepersonaliseerd en wordt aan de persoon die de boeking maakt, overhandigd. Als u het wilt overdragen aan een andere persoon, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.

Hoe wordt de gezondheid van de gasten en de bemanning op toekomstige AIDA-reizen beschermd?

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u zo ontspannen en tegelijkertijd zo veilig mogelijk van uw AIDA-vakantie kunt genieten. De gezondheid van onze gasten en bemanning komt altijd op de eerste plaats. Daarom zijn aan boord van onze schepen altijd hoge hygiëne- en veiligheidsnormen gehanteerd, die verder gaan dan de wettelijke voorschriften en die we nu hebben aangescherpt met aanvullende maatregelen. Wij nodigen u uit om kennis te maken met ons nieuwe gezondheids- en veiligheidsconcept.

Ik kies voor het AIDA-reistegoed plus 10% bonus.

Hoe is het AIDA-reistegoed samengesteld?

Het AIDA-reistegoed bestaat uit de betaling die al aan AIDA is gedaan - voor uw via AIDA geboekte cruise, aankomst- en vertrekpakketten, alsmede een verzekering, mits deze geen reisannuleringsverzekering omvatte - en een bonus van 10%.

Wij vergoeden u zo snel mogelijk voor de reeds geboekte diensten op MyAIDA volgens de betaalmethode (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).

Waarvoor kan ik mijn AIDA-reistegoed inwisselen?

Het AIDA-reistegoed is geldig voor alle boekbare AIDA-reizen met nieuwe boekingen tot 31-12-2021. U bent vrij om de diensten te kiezen waarvoor u het AIDA-reistegoed wilt gebruiken - of het nu gaat om betaling van de reisprijs binnen de boeking, om een boordtegoed of om MyAIDA-diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellnesstoepassingen en nog veel meer.

Belangrijke opmerking voor het gebruik van MyAIDA: Als u uw tegoed niet alleen wilt gebruiken voor de aanbetaling, maar ook voor de betaling van uw volledige reiskosten, gebruik dan de functie "Vooraf betalen" op MyAIDA. Deze optie is voor u beschikbaar vanaf de 4e dag na het boeken van uw reis.

Heeft u uw oorspronkelijke reis bij een reisbureau geboekt? Dan vragen we u om daar ook uw nieuwe AIDA-reis te boeken. Zo ondersteunt u uw reisbureau en geniet u van het persoonlijke advies ter plaatse. Hartelijk dank! We hebben ook het adres van uw reisbureau op de voucher genoteerd.

Kan ik het AIDA-reistegoed gebruiken voor een reeds geboekte AIDA-reis?

Dit is mogelijk, bijvoorbeeld voor de definitieve betaling van uw boeking, een boordkrediet of voor MyAIDA-diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellness-behandelingen en nog veel meer.

Voorbeeld: U heeft een AIDA-reis geboekt in december 2020. U kunt ook uw reiskrediet op MyAIDA inwisselen voor deze reis.

Hoe lang is mijn AIDA-reistegoed geldig?

Het AIDA-reistegoed kan op alle boekbare AIDA-reizen tot 31-12-2021 worden ingewisseld. De reis kan natuurlijk ook op een later tijdstip beginnen. Als alternatief kan het tegoed ook worden ingewisseld voor een bestaande boeking. Ongeacht de reisdatum is het belangrijk dat het AIDA-reistegoed op MyAIDA vóór 31-12-2021 wordt ingewisseld.

Wat als ik pas op 31-12-2021 een nieuwe reis boek?

In dit geval wordt het AIDA-reistegoed aan u uitbetaald, maar zonder de 10%-bonus. Vul hiervoor het online formulier in op www.aida.de/rueckerstattung en klik op "Versenden".

Let op: Voor het online formulier heeft u uw persoonlijke creditcode nodig, die wij u binnen vier weken na annulering van uw reis per e-mail of per post toesturen.

Hoe ontvang ik mijn AIDA-reistegoed?

Het AIDA-reistegoed wordt per e-mail of per post naar de reisaanvrager gestuurd als wij het e-mailadres niet hebben. Uw AIDA-reistegoed moet binnen vier weken na de reisannulering worden ontvangen.

Het AIDA-reistegoed is gepersonaliseerd. Het kan alleen worden verzilverd als de ontvanger van het tegoed ook een reiziger van de nieuwe boeking is. Als het voor u niet mogelijk is om het tegoed te verzilveren, zullen wij de reeds gedane betaling terugbetalen. Informatie hierover vindt u onder punt "5. Wat als ik geen AIDA-reistegoed wil?

Wilt u uw AIDA-reistegoed overdragen aan een andere persoon? Neem dan contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900

Belangrijk: Het bestaande creditsaldo moet nog niet zijn afgelost.

Hoe kan ik het AIDA-reistegoed inwisselen?
  • Boek uw nieuwe reis voor 31-12-2021 bij uw reisbureau, bij het AIDA Customer Center of op www.aida.nl
  • Na het boeken van uw nieuwe reis kunt u uw tegoedcode inwisselen op MyAIDA.
  • Log in op www.aida.de/myaida en selecteer "Gutscheine, Guthaben und Aktionscodes – Jetzt einlösen" op de startpagina.
  • Wissel uw AIDA-reistegoed in in de MyAIDA-desktopversie op uw computer. Deze functie is niet beschikbaar in de MyAIDA-smartphone-versie.
  • Voor het gebruik van het tegoed kunt u kiezen tussen "AIDA Reisepreiszahlung" en "MyAIDA Guthaben".

Belangrijke opmerking voor het gebruik van MyAIDA: Als u uw tegoed niet alleen wilt gebruiken voor de aanbetaling, maar ook voor de betaling van uw volledige reiskosten, gebruik dan de functie "Vorfristig zahlen" op MyAIDA. Deze optie is voor u beschikbaar vanaf de 4e dag na het boeken van uw reis.

Ik heb geen AIDA-reistegoed ontvangen of kan het niet terugvinden? Wat moet ik doen?

Als u uw AIDA-reistegoed niet binnen vier weken na de annulering per e-mail of per post hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Stuur ons een kort berichtje naar info@aida.de of bel ons op +31 (0) 900 666 0900.

Kan het AIDA-reistegoed worden overgedragen aan een andere persoon?

Het AIDA-reistegoed wordt verstrekt aan de persoon die zich voor de reis heeft aangemeld. Als u het wilt overdragen aan een andere persoon, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.deoder per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.

Belangrijk: Het bestaande krediet moet nog niet zijn afgelost. 

Kan het AIDA-reistegoed worden gesplitst voor meerdere reizen?

Dit is mogelijk. Neem contact op met ons AIDA Customer Center na ontvangst van uw reistegoed - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.

Houd er rekening mee dat het AIDA-reistegoed alleen kan worden gesplitst zolang er geen deel van het tegoed is ingewisseld.

Wat moet ik doen als de nieuwe reisprijs lager of hoger is dan het AIDA-reistegoed?

Als de prijs van de reis hoger is dan het AIDA-reistegoed, kunt u het saldo eenvoudig betalen met een andere beschikbare betaalmethode (Paypal, bankoverschrijving, enz.).

Als de nieuwe reisprijs lager is dan het AIDA-reistegoed, heeft u twee opties:

Het resterende tegoed kunt u gebruiken voor boordkrediet of MyAIDA-diensten zoals excursies, culinaire aanbiedingen, wellness-behandelingen en nog veel meer. Het eventueel resterende saldo wordt aan het einde van de reis automatisch terugbetaald.
U kunt de creditwaarde verdelen in meerdere credits om ze te gebruiken voor verschillende reizen. Neem contact op met ons AIDA Customer Center - per e-mail naar info@aida.de of per telefoon op +31 (0) 900 666 0900.
 

Ik wil graag gratis annuleren.

Wat moet ik doen als ik gratis wil annuleren?

Alle gasten (met een oorspronkelijke vertrekdatum tot 30-09-2020) die geen gebruik willen maken van de twee bovengenoemde opties kunnen hun geboekte reis kosteloos laten annuleren tot 13-08-2020. Reeds geboekte diensten op MyAIDA worden volledig gecrediteerd naar de door u gebruikte betaalmethode.

Ons AIDA Customer Center behandelt uw annulering graag tot 13-08-2020. U kunt ons telefonisch bereiken op +31 (0) 900 666 0900 en per e-mail op info@aida.de.

Wij vragen uw begrip voor het feit dat de verwerking van de terugbetaling chronologisch verloopt en enige tijd in beslag kan nemen.


 

Wijzigingen per schip

Hieronder vindt u alle betrokken afvaarten per schip door te klikken op

Belangrijke opmerking voor de reizen in september 2020: Voor alle vertrekken in september die niet in het volgende overzicht staan vermeld, zijn we er op dit moment van overtuigd dat deze reizen kunnen plaatsvinden. Om u echter zekerheid te geven voor de planning van uw zomervakantie, kunt u uw reis gratis omboeken. Hiervoor bieden wij u zelfs een aantrekkelijk krediet aan boord!

AIDAaura

AIDAaura met begin van de reis 15-10 tot 26-10-2020

Afgezegde reizen:

Reis 01-10 tot 15-10-2020
Reis 15-10 tot 26-10-2020

AIDAbella

AIDAbella met vertrek van 01-10 tot 14-10-2020

Afgezegde reizen: 

Reis 01-10 tot 14-10-2020
Reis 01-10 tot 23-11-2020
Reis 14-10 tot 02-11-2020

AIDAbella met vertrek van 02-11 tot 23-11-2020

Afgezegde reizen: 

Reis 02-11 tot 23-11-2020
Reis 23-11 tot 07-12-2020

AIDAbella met vertrek van 07-12 tot 21-12-2020

Afgezegde reizen: 

Reis 07-12 tot 21-12-2020
Reis 21-12 tot 04-01-2021

AIDAbella met vertrek van 04-01 tot 18-01-2021

Afgezegde reizen: 

Reis 04-01 tot 18-01-2021
Reis 18-01 tot 01-02-2021

AIDAbella met vertrek van 01-02 tot 15-02-2021

Afgezegde reizen: 

Reis 01-02 tot 15-02-2021
Reis 15-02 tot 29-02-2021

AIDAbella met vertrek van 01-03 tot 29-03-2021

Afgezegde reizen: 

Reis 01-03 tot 15-03-2021
Reis 15-03 tot 29-03-2021
Reis 29-03 tot 16-04-2021

AIDAbella met vertrek van 16-04-2021

Afgezegde reizen: 

Reis 16-04 tot 29-04-2021

AIDAblu

AIDAblu vertrek van 04-10 tot 31-10-2020

Afgezegde reizen:

Reis 04-10 tot 11-10-2020

AIDAcara

AIDAcara met vertrek van 12-09 tot 27-09-2020

Afgezegde reizen:

Reis 12-09 tot 27-09-2020
Reis 27-09 tot 01-10-2020

AIDAcara met vertrek van 01-10 tot 25-10-2020

Afgezegde reizen:

Reis 01-10 tot 13-10-2020
Reis 13-10 tot 25-10-2020
Reis 25-10 tot 02-11-2020

AIDAcara met vertrek van 02-11 tot 30-11-2020

Afgezegde reizen:

Reis 02-11 tot 16-11-2020
Reis 16-11 tot 30-11-2020
Reis 30-11 tot 14-12-2020

AIDAcara met vertrek van 14-12 tot 28-12-2020

Afgezegde reizen:

Reis 14-12 tot 28-12-2020
Reis 28-12-2020 tot 11-01-2021

AIDAcara met vertrek van 11-01 tot 25-01-2020

Afgezegde reizen:

Reis 11-01-2021 tot 25-01-2021
Reis 25-01-2021 tot 08-02-2021

AIDAdiva

AIDAdiva met vertrek van 14-11 tot 28-11-2020

Afgezegde reis:

Reis 14-11 tot 28-11-2020
Reis 22-11 tot 06-12-2020
Reis 28-11 tot 12-12-2020

AIDAdiva met vertrek van 06-12 tot 26-12-2020

Afgezegde reis:

Reis 06-12 tot 20-12-2020
Reis 12-12 tot 26-12-2020
Reis 20-12-2020 tot 03-01-2021
Reis 26-12-2020 tot 09-01-2021

AIDAdiva met vertrek van 03-01 tot 31-01-2021

Afgezegde reis:

Reis 03-01 tot 17-01-2021
Reis 09-01 tot 23-01-2021
Reis 17-01 tot 31-01-2021
Reis 23-01 tot 06-02-2021
Reis 31-01 tot 14-02-2021

AIDAdiva met vertrek van 06-02 tot 28-02-2021

Afgezegde reis:

Reis 06-02 tot 20-02-2021
Reis 14-02 tot 28-02-2021
Reis 20-02 tot 06-03-2021
Reis 28-02 tot 14-03-2021

AIDAdiva met vertrek van 06-03 tot 20-03-2021

Afgezegde reis:

Reis 06-03 tot 20-03-2021
Reis 14-03 tot 07-04-2021
Reis 20-03 tot 07-04-2021

AIDAluna

AIDAluna met vertrek van 07-11-2020 tot 29-11-2020

Afgezegde reizen:

Reis 07-11 tot 21-11-2020
Reis 15-11 tot 29-11-2020
Reis 21-11 tot 05-12-2020
Reis 29-11 tot 13-12-2020

AIDAluna met vertrek van 05-12-2020 tot 27-12-2020

Afgezegde reizen:

Reis 05-12 tot 19-12-2020
Reis 13-12 tot 27-12-2020
Reis 19-12-2020 tot 02-01-2021
Reis 27-12-2020 tot 10-01-2021

AIDAluna met vertrek van 02-01-2021 tot 30-01-2021

Afgezegde reizen:

Reis 02-01 tot 16-01-2021
Reis 10-01 tot 24-01-2021
Reis 16-01 tot 30-01-2021
Reis 24-01 tot 07-02-2021
Reis 30-01 tot 13-02-2021

AIDAluna met vertrek van 07-02-2021 tot 27-02-2021

Afgezegde reizen:

Reis 07-02 tot 21-02-2021
Reis 13-02 tot 27-02-2021
Reis 21-02 tot 07-03-2021
Reis 27-02 tot 13-03-2021

AIDAluna met vertrek van 07-03-2021 tot 13-03-2021

Afgezegde reizen:

Reis 07-03 tot 31-03-2021
Reis 13-03 tot 31-03-2021

AIDAmar

AIDAmar met vertrek van 04-10 tot 21-10-2020

Afgezegde reizen:

Reis 04-10 tot 14-10-2020
Reis 14-10 tot 21-10-2020
Reis 21-10 tot 01-11-2020

AIDAmira

AIDAmira met vertrek van 06-10 tot 13-10-2020

Afgezegde reizen:

Reis 06-10 tot 13-10-2020
Reis 06-10 tot 09-11-2020
Reis 13-10 tot 02-11-2020
Reis 13-10 tot 09-11-2020

AIDAmira met vertrek van 02-11 tot 30-11-2020

Afgezegde reizen:

Reis 02-11 tot 16-11-2020
Reis 09-11 tot 23-11-2020
Reis 16-11 tot 30-11-2020
Reis 23-11 tot 07-12-2020
Reis 30-11 tot 14-12-2020

AIDAmira met vertrek van 07-12 tot 28-12-2020

Afgezegde reizen:

Reis 07-12 tot 21-12-2020
Reis 14-12 tot 28-12-2020
Reis 21-12 2020 tot 04-01-2021
Reis 28-12 2020 tot 11-01-2021

AIDAmira met vertrek van 04-01 tot 08-02-2021

Afgezegde reizen:

Reis 04-01 tot 18-01-2021
Reis 11-01 tot 25-01-2021
Reis 18-01 tot 01-02-2021
Reis 25-01 tot 08-02-2021

AIDAmira met vertrek van 01-02 tot 22-02-2021

Afgezegde reizen:

Reis 01-02 tot 15-02-2021
Reis 08-02 tot 22-02-2021
Reis 15-02 tot 01-03-2021
Reis 22-02 tot 08-03-2021

AIDAmira met vertrek van 01-03 tot 29-03-2021

Afgezegde reizen:

Reis 01-03 tot 15-03-2021
Reis 08-03 tot 22-03-2021
Reis 15-03 tot 29-03-2021
Reis 22-03 tot 05-04-2021
Reis 29-03 tot 25-04-2021

AIDAmira met vertrek van 05-04 tot 25-04-2021

Afgezegde reizen:

Reis 05-04 tot 25-04-2021

AIDAnova

AIDAnova met vertrek van 02-10 tot 31-10-2020

Afgezegde reizen:

Reis 02-10 tot 09-10-2020
Reis 03-10 tot 10-10-2020
Reis 05-10 tot 12-10-2020
Reis 09-10 tot 16-10-2020
Reis 10-10 tot 17-10-2020
Reis 12-10 tot 20-10-2020
Reis 16-10 tot 23-10-2020
Reis 17-10 tot 24-10-2020
Reis 20-10 tot 27-10-2020
Reis 23-10 tot 30-10-2020
Reis 24-10 tot 31-10-2020
Reis 30-10 tot 11-11-2020
Reis 31-10 tot 07-11-2020
Reis 31-10 tot 11-11-2020

 

AIDAperla

AIDAperla met vertrek van 03-10 tot 26-10-2020

Afgezegde reizen:

Reis 03-10 tot 10-10-2020
Reis 03-10 tot 17-10-2020
Reis 08-10 tot 17-10-2020
Reis 10-10 tot 17-10-2020
Reis 17-10 tot 26-10-2020
Reis 17-10 tot 05-11-2020
Reis 17-10 tot 12-11-2020
Reis 26-10 tot 05-11-2020
Reis 26-10 tot 12-11-2020

AIDAperla met vertrek van 05-11 tot 26-11-2020

Afgezegde reizen:

Reis 05-11 tot 19-11-2020
Reis 12-11 tot 26-11-2020
Reis 19-11 tot 03-12-2020
Reis 26-11 tot 10-12-2020

AIDAperla met vertrek van 03-12 tot 31-12-2020

Afgezegde reizen:

Reis 03-12 tot 17-12-2020
Reis 10-12 tot 24-12-2020
Reis 17-12 tot 31-12-2020
Reis 24-12-2020 tot 07-01-2021
Reis 31-12-2020 tot 14-01-2021

AIDAperla met vertrek van 07-01 tot 28-01-2021

Afgezegde reizen:

Reis 07-01 tot 21-01-2021
Reis 14-01 tot 28-01-2021
Reis 21-01 tot 04-02-2021
Reis 28-01 tot 11-02-2021

AIDAperla met vertrek van 04-02 tot 25-02-2021

Afgezegde reizen:

Reis 04-02 tot 18-02-2021
Reis 11-02 tot 25-02-2021
Reis 18-02 tot 04-03-2021
Reis 25-02 tot 11-03-2021

AIDAperla met vertrek van 04-03 tot 25-03-2021

Afgezegde reizen:

Reis 04-03 tot 18-03-2021
Reis 11-03 tot 25-03-2021
Reis 18-03 tot 01-04-2021
Reis 25-03 tot 08-04-2021

AIDAperla met vertrek van 01-04 tot 18-04-2021

Afgezegde reizen:

Reis 01-04 tot 18-04-2021
Reis 01-04 tot 27-04-2021
Reis 08-04 tot 18-04-2021
Reis 08-04 tot 27-04-2021
Reis 18-04 tot 27-04-2021

AIDAprima

AIDAprima met vertrek van 02-10 tot 30-10-2020

Afgezegde reizen:

Reis 02-10 tot 21-10-2020
Reis 02-10 tot 27-10-2020
Reis 21-10 tot 30-10-2020
Reis 27-10 tot 03-11-2020
Reis 30-10 tot 06-11-2020

AIDAprima met vertrek van 03-11 tot 27-11-2020

Afgezegde reizen:

Reis 03-11 tot 10-11-2020
Reis 06-11 tot 13-11-2020
Reis 10-11 tot 17-11-2020
Reis 13-11 tot 20-11-2020
Reis 17-11 tot 24-11-2020
Reis 20-11 tot 27-11-2020
Reis 24-11 tot 01-12-2020
Reis 27-11 tot 04-12-2020

AIDAprima met vertrek van 01-12 tot 08-12-2020

Afgezegde reizen:

Reis 01-12 tot 08-12-2020
Reis 04-12 tot 11-12-2020
Reis 08-12 tot 15-12-2020

 

AIDAsol

AIDAsol met vertrek van 04-10 tot 31-10-2020

Afgezegde reizen:

Reis 04-10 tot 14-10-2020
Reis 14-10 tot 24-10-2020
Reis 24-10 tot 31-10-2020
Reis 31-10 tot 15-11-2020

AIDAsol met vertrek van 15-11 tot 27-11-2020

Afgezegde reizen:

Reis 15-11 tot 27-11-2020
Reis 27-11 tot 06-12-2020

AIDAsol met vertrek van 06-12 tot 27-12-2020

Afgezegde reizen:

Reis 06-12 tot 18-12-2020
Reis 18-12 tot 27-12-2020
Reis 27-12-2020 tot 08-01-2021

AIDAsol met vertrek van 08-01 tot 29-01-2021

Afgezegde reizen:

Reis 08-01 tot 17-01-2021
Reis 17-01 tot 29-01-2021
Reis 29-01 tot 07-02-2021

AIDAsol met vertrek van 07-02 tot 19-02-2021

Afgezegde reizen:

Reis 07-02 tot 19-02-2021

AIDAstella

AIDAstella met vertrek van 04-10 tot 07-11-2020

Afgezegde reizen:

Reis 04-10 tot 15-10-2020
Reis 15-10 tot 26-10-2020
Reis 26-10 tot 07-11-2020

AIDAstella met vertrek van 07-11 tot 28-11-2020

Afgezegde reizen:

Reis 07-11 tot 14-11-2020
Reis 14-11 tot 21-11-2020
Reis 21-11 tot 28-11-2020
Reis 28-11 tot 05-12-2020

AIDAstella met vertrek van 07-12 tot 12-12-2020

Afgezegde reizen:

Reis 05-12 tot 12-12-2020

 

AIDAvita

AIDAvita met vertrek van 07-10 tot 26-10-2020

Afgezegde reizen:

Reis 07-10 tot 26-10-2020
Reis 26-10 tot 15-11-2020

AIDAvita met vertrek van 15-11 tot 29-11-2020

Afgezegde reizen:

Reis 15-11 tot 29-11-2020
Reis 29-11 tot 10-12-2020
Reis 29-11 tot 21-12-2020

AIDAvita met vertrek van 10-12 tot 21-12-2020

Afgezegde reizen:

Reis 10-12 tot 21-12-2020
Reis 21-12-2020 tot 10-01-2021

AIDAvita met vertrek van 10-12-2020 tot 31-01-2021

Afgezegde reizen:

Reis 10-12 tot 31-01-2021
Reis 31-01 tot 11-02-2021
Reis 31-01 tot 21-02-2021

AIDAvita met vertrek van 11-02-2020 tot 21-02-2021

Afgezegde reizen:

Reis 11-02 tot 21-02-2021
Reis 21-02 tot 14-03-2021

AIDAvita met vertrek van 14-03-2020

Afgezegde reizen:

Reis 14-03 tot 01-04-2021
Reis 14-03 tot 02-05-2021

AIDAvita met vertrek van 01-04-2020

Afgezegde reizen:

Reis 01-04 tot 20-04-2021

Het huidige herfst/winterprogramma 2020/21

Vanaf november 2020 heeft u weer de mogelijkheid om te genieten van de fascinatie van een AIDA-cruise en onvergetelijke vakantiemomenten te beleven op indrukwekkende bestemmingen. Ontdek de Canarische Eilanden met AIDAmar of reis naar het Oriënt met AIDAprima. Met AIDAstella kunt u de westelijke Middellandse Zee verkennen tijdens 7-daagse cruises.

AIDA REIZEN IN DE HERFST/WINTER 2020/2021

We kunnen niet wachten om je weer aan boord te verwelkomen. Hartelijk dank voor uw vertrouwen en loyaliteit aan AIDA! Ontdek hier onze herfst en winter 2020/2021 reizen.

>> Meer informatie

Wat is het coronavirus?

Het coronavirus is een nieuwe stam van ziekteverwekkers uit de groep van de coronavirussen die nog niet bij de mens is geïdentificeerd. De ziekte die door dit virus wordt veroorzaakt staat bij de gezondheidsautoriteiten bekend als Covid-19 in het kort.

Wat kan ik doen om me te beschermen tegen het Coronavirus?

Gerenommeerde medische autoriteiten bevelen dringend dezelfde maatregelen aan die voor een typisch griepseizoen gelden. Daartoe behoren bijvoorbeeld:

  • Vermijd nauw contact met mensen die symptomen van ziekte, inclusief hoesten of niezen, vertonen.
  • Vermijd aanraken van uw ogen, neus en mond met ongewassen handen.
  • Was uw handen vaak met water en zeep gedurende minstens 20 seconden.
  • Gebruik een handdesinfectiemiddel op alcoholbasis dat minstens 60 % alcohol bevat, wanneer zeep en water niet beschikbaar zijn.

 
Bronnen: U.S. Centers for Disease Control and PreventionWorld Health Organization

Wat is er nieuw in de AIDA herstart na Corona?

Veel van de veiligheids- en hygiënevoorschriften die deel zijn gaan uitmaken van het dagelijks leven aan land, zullen ook van toepassing zijn op AIDA-cruises, hetzij in deze vorm, hetzij in een aangepaste vorm. Naast een gezondheidscontrole voor de cruise betekent dit dat er geen buffetrestaurants zijn (in plaats daarvan service aan de zitplaats), een verminderde werkdruk, afstandsregels en mond- en neusbescherming in bepaalde gebieden. Tussen de cruises door wordt elk schip grondig gedesinfecteerd voordat er nieuwe gasten aan boord komen. Verdere maatregelen zijn hier te vinden. 

AIDA Nieuwsbrief

✔ Actuele aanbiedingen & acties ✔ Als eerste op de hoogte ✔ Kans op een AIDA waardebon van 200 EUR

Nieuwsbrief abonneren

Meer informatie over gegevensbescherming vindt u hier.
Elke e-mail bevat een link om zich af te melden voor de nieuwsbrief.

Boek uw AIDA-cruise ook per telefoon


Wij adviseren u in het Engels* of Duits *Niet alle informatie is beschikbaar in het Engels.