ACTUELE INFORMATIE
bij AIDA Cruises
Gepubliceerd op 29.03.2023
Beste AIDA gasten,
Aangezien we ook volgend jaar de haven van Sint-Petersburg niet zullen aandoen, passen we momenteel het schema voor onze Oostzeereizen in het zomerseizoen van 2024 aan.
Om alle gasten de best mogelijke reiservaring te bieden, werken we aan aantrekkelijke nieuwe routes. Het aangepaste AIDA zomerprogramma 2024 voor AIDAdiva, AIDAnova en AIDAmar is vanaf 13 april 2023 te boeken - bij reisbureaus, bij het AIDA Customer Center op +49 381 20 27 07 07 en op aida.de.
In het kader van de schema-aanpassing kunnen de reizen "Steden aan de Oostzee vanuit Warnemünde 1 & 2" met AIDAmar helaas niet doorgaan zoals gepland. Gasten die getroffen worden door een reisannulering worden, afhankelijk van hun contactgegevens, onmiddellijk per SMS of e-mail geïnformeerd.
Wij bieden de getroffen gasten graag de mogelijkheid om tot 30.04.2023 een andere cruise uit ons veelzijdige AIDA-programma te kiezen. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk boordtegoed (zie 4.).
Informatie voor gasten die getroffen zijn door een reisannulering:
Vanzelfsprekend zullen wij alle betalingen die u tot nu toe aan AIDA heeft gedaan, alsmede de reeds op myAIDA geboekte diensten, volledig terugbetalen volgens de door u oorspronkelijk gekozen betalingswijze.
Het is voor ons erg belangrijk dat u toch kunt genieten van uw langverwachte AIDA-vakantie. Wij bieden u graag de mogelijkheid om een andere cruise uit ons gevarieerde AIDA-programma te kiezen.
Bij omboeking voor 30 april 2023 bedanken wij u met een aantrekkelijk boordtegoed per hut (1e/2e persoon), waarmee u leuke extra wensen op uw reis kunt vervullen. De hoogte van het boordtegoed is afhankelijk van de lengte van de nieuwe reis. Meer hierover vindt u in de FAQ onder 4.
Voor vragen of boekingsaanvragen kunt u contact opnemen met uw reisagent of ons AIDA Customer Center op +49 381 20 27 07 07 of een e-mail sturen naar info@aida.de.
Met vriendelijke groet,
Uw AIDA bemanning
1. Welke reizen kunnen niet doorgaan zoals gepland?
1. De oorspronkelijk met AIDAmar geplande reizen "Steden aan de Oostzee vanuit Warnemünde 1" (10 dagen) en "Steden aan de Oostzee vanuit Warnemünde 2" (9 dagen) in de reisperiode mei t/m oktober 2024 kunnen helaas niet doorgaan.
2. Wordt de reissom terugbetaald?
Natuurlijk zullen wij de tot nu toe aan AIDA gedane betalingen (inclusief reisannuleringsverzekering) volledig terugbetalen.
Wij bieden getroffen gasten graag de mogelijkheid om tot 30.04.2023 een andere reis uit ons veelzijdige AIDA-programma te kiezen. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk boordtegoed (zie 4.).
3. Wat gebeurt er met de diensten die ik al op myAIDA had geboekt?
Wij zullen alle getroffen gasten zo snel mogelijk terugbetalen voor reeds op myAIDA geboekte diensten volgens de oorspronkelijk gekozen betalingswijze (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).
4. Ik wil graag een nieuwe AIDA-reis uit het diverse AIDA-programma boeken en het boordtegoed veiligstellen. Wat moet ik doen?
U kunt tot 30.04.2023 een andere reis uit ons veelzijdige AIDA-programma kiezen. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk boordtegoed. De hoogte van het boordtegoed is afhankelijk van de lengte van uw nieuwe reis:
- 70 euro per hut voor reizen tot 6 dagen
- 100 euro per hut voor reizen tot 10 dagen reisduur
- 150 euro per hut voor een reisduur tot 13 dagen
- 200 euro per hut voor een reisduur tot 19 dagen
- 250 Euro per hut tot 29 dagen reisduur
- 300 euro per hut vanaf 30 dagen reisduur
Voor vragen of boekingsaanvragen kunt u contact opnemen met uw reisagent of ons AIDA Customer Center op +49 381 20 27 07 07 of een e-mail sturen naar info@aida.de.
Geef na de boeking uw oude en nieuwe boekingsnummer per e-mail door aan info@aida.de. Wij sturen u dan de instapkaart. Vervolgens krijgt u van ons het boordtegoed.
5. Waarvoor kan ik het boordtegoed gebruiken?
U kunt het boordtegoed inwisselen voor vele leuke extra's op uw cruise, bijvoorbeeld voor excursies, culinaire hoogstandjes, drankpakketten, feestpakketten en nog veel meer.
6. Kan het boordtegoed worden overgedragen aan een ander?
Het boordtegoed is niet overdraagbaar. Het wordt gepersonaliseerd en uitgegeven aan de persoon die de cruise heeft geregistreerd. Als u het toch wilt overdragen aan een andere persoon, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center.
7. Hoe kan ik het AIDA Customer Center bereiken?
Wij staan de klok rond voor u klaar. U kunt ons telefonisch bereiken op +49 381 20 27 07 07 of per e-mail op info@aida.de.
Afscheid AIDAaura - 20 jaar droomvakanties
Na 20 jaar in de AIDA-vloot en meer dan 800 reizen door de mooiste streken van de wereld, nemen we in september afscheid van de AIDAaura. In het afscheidsseizoen wachten u unieke routes van zuidelijk Afrika tot de poolcirkel.
GASTENINFORMATIE TOT NU TOE
Welke reis kan niet doorgaan zoals gepland?
Helaas kunnen alle geplande reizen met AIDAaura vanaf 21.09.2023 niet doorgaan.
Wordt de reissom terugbetaald?
Uiteraard zullen wij de tot dan toe aan AIDA gedane betalingen (inclusief reisannuleringsverzekering) volledig terugbetalen.
Wij bieden getroffen gasten graag de mogelijkheid om vóór 20.01.2023 een andere reis te kiezen uit ons gevarieerde AIDA-programma tot de zomer van 2024. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk boordtegoed (zie 4.).
Wat gebeurt er met de diensten die ik al op myAIDA had geboekt?
Wij zullen alle getroffen gasten zo snel mogelijk terugbetalen voor reeds op myAIDA geboekte diensten volgens de oorspronkelijk gekozen betalingswijze (creditcard, PayPal, bankoverschrijving).
Ik wil graag een nieuwe AIDA-cruise boeken uit het diverse AIDA-programma en het boordtegoed veiligstellen. Wat moet ik doen?
U bent welkom om voor 20 januari 2023 een andere reis te kiezen uit ons gevarieerde AIDA-programma tot de winter 2024/25. Wij zullen u hiervoor bedanken met een aantrekkelijk boordtegoed. Het bedrag van het boordtegoed hangt af van de lengte van uw nieuwe reis:
- 70 euro per hut voor een reis van maximaal 6 dagen
- 100 Euro per cabine voor maximaal 10 dagen reisduur
- 150 Euro per cabine voor maximaal 13 dagen reisduur
- 200 Euro per cabine voor een reisduur tot 19 dagen
- 250 Euro per cabine tot 29 dagen reisduur
- 300 Euro per cabine vanaf 30 dagen reisduur
Het boordtegoed is geldig per hut met een bezetting van twee personen in het 1e en 2e bed (inclusief kinderen en jongeren), is niet overdraagbaar en kan niet worden gecombineerd met andere AIDA-aanbiedingen. Alleenreizenden ontvangen de helft van het boordtegoed. Speciale boekingen zijn uitgesloten.
Voor boekingsaanvragen of vragen kunt u contact opnemen met uw reisagent of ons AIDA Customer Center op +49 381 20 27 07 07 of een e-mail sturen naar info@aida.de.
Waarvoor kan ik het boordtegoed gebruiken?
U kunt het tegoed aan boord inwisselen voor vele leuke extra's op uw cruise, bijvoorbeeld voor excursies, culinaire hoogtepunten, drankpakketten, feestpakketten en nog veel meer.
Kan het boordtegoed worden overgedragen aan een andere persoon?
Het boordtegoed is niet overdraagbaar. Het wordt gepersonaliseerd en afgegeven aan de persoon die de cruise heeft geregistreerd. Als u het toch aan een andere persoon wilt overdragen, neem dan contact op met ons AIDA Customer Center.
Hoe kan ik het AIDA Customer Center bereiken?
Wij staan de klok rond voor u klaar. U kunt ons telefonisch bereiken op +49 381 20 27 07 07 of per e-mail op info@aida.de.