FAQ voor AIDA scheepsbezoeken

Verloop

Welke diensten zijn in de prijs van de bezichtiging inbegrepen?

Tijdens de scheepsbezichtiging is er een rondleiding door alle openbare zones aan boord. Sommige delen van het schip zoals de brug of de machinekamer worden om veiligheidsredenen niet bezichtigd. Er worden verschillende hutcategorieën gepresenteerd en tot slot wordt er geluncht in een van onze buffetrestaurants, incl. drankjes aan tafel. 

Wanneer vindt de scheepsbezichtiging plaats?

De scheepsbezichtiging vindt in de regel plaats in het tijdvenster van 17.00 tot 21.30 uur. U ontvangt de exacte tijden in de bevestigingsmail, die u meteen na de online boeking wordt toegestuurd.

Hoe worden de groepen voor de rondleiding ingedeeld?

De groepen worden pas ter plaatse ingedeeld. Een groep bestaat uit ongeveer 17 scheepsbezoekers. Als u met uw begeleiding in dezelfde groep wilt zitten, spreek onze gids, die de groepen indeelt, hier dan op aan.  

Kan ik de groep verlaten tijdens de rondleiding?

Nee. Dit is om verzekeringsredenen niet mogelijk. Tijdens de rondleiding moet u in de groep blijven en de instructies van de gidsen volgen.

Wat heb ik nodig voor toegang aan boord?

Voor toegang tot het schip dient elke deelnemer het bij de boeking aangegeven identiteitsbewijs bij zich te hebben. Mocht het identiteitsbewijs in de tussentijd verloren zijn gegaan of verlopen zijn, stuur dan een e-mail met het nieuwe documentnummer naar shipvisit@aida.nl. Het nieuwe documentnummer moet ons uiterlijk 3 dagen voor de scheepsbezichtiging worden toegezonden.

Kan ik aan boord gaan met een verlopen identiteitsbewijs?

Nee. Om toegang te krijgen tot het schip heeft elke gast een geldig identiteitsbewijs nodig.

Moet ik de bevestiging laten zien bij het inchecken?

Het is niet per se verplicht om de bevestiging mee te nemen. Wij raden u echter aan om deze in ieder geval in elektronische vorm bij u te hebben, bijv. op uw smartphone.

Kan ik mijn kinderen zonder aanmelding meenemen aan boord?

Nee. Alle deelnemers moeten worden geboekt en aan het schip worden gemeld. Ook baby's en peuters moeten als deelnemer worden geregistreerd op de homepage. Houd er rekening mee dat kinderen onder de 18 jaar alleen in begeleiding van een volwassene geboekt kunnen worden. 

Mijn kind heeft geen identiteitsbewijs, hoe kan ik het toch aanmelden?

Voor kinderen onder de 16 jaar is geen identiteitsbewijs vereist - noch bij de aanmelding, noch ter plaatse. 

Kan ik direct voor de terminal parkeren?

De parkeermogelijkheden zijn afhankelijk van de ligplaats. Voor een routebeschrijving en informatie over parkeren verwijzen we naar de bevestiging die u na de onlineboeking per e-mail ontvangt. Gelieve voor een vlekkeloos verloop van uw komst op tijd te informeren naar de parkeermogelijkheden voor de ligplaats die voor u van toepassing is.

Kan ik ook deelnemen aan de scheepsbezichtiging in een rolstoel of met een mobiele handicap?

Ja. Al onze schepen zijn drempelvrij uitgerust. Omdat tijdens de drie uur durende rondleiding lange afstanden worden afgelegd, raden wij u aan om een hulpmiddel mee te nemen als u beperkt bent in uw mobiliteit.

We vragen u vriendelijk ons even te informeren over het meenemen van een rolstoel of andere hulpmiddelen, via een mail aan shipvisit@aida.nl, zodat we eventuele assistentie aan boord kunnen aanmelden.

Boeking en prijzen

Hoe boek ik een scheepsbezichtiging?

De scheepsrondleiding kan alleen online worden geboekt via onze homepage www.aida.nl/scheepsbezoeken.

Omdat voor een geslaagde boeking een directe online betaling op onze homepage nodig is, kan er niet telefonisch of schriftelijk worden geboekt.

Mein Wunschtermin ist nicht verfügbar, gibt es eine Warteliste?

Er is geen wachtlijst voor scheepsbezichtigingen. Mochten er door annuleringen weer plaatsen vrijkomen, dan kunnen deze op onze homepage opnieuw worden geboekt.

Mijn gewenste datum staat op ‘0’ vrije plaatsen", wat betekent dat?

Als er 0 plaatsen beschikbaar zijn, is de datum al volgeboekt. Er wordt geen wachtlijst voor scheepsbezichtigingen aangeboden. We vragen hiervoor uw begrip.

Mochten er door annuleringen weer plaatsen vrijkomen, dan kunnen deze op onze homepage worden geboekt.

Tot wanneer kan ik mijn scheepsbezichtiging boeken?

Men kan zich tot 48 uur vóór de bezichtiging aanmelden. Daarna zijn er geen boekingen meer mogelijk. Het is ook niet mogelijk om op de dag zelf van de bezichtiging nog vrije plaatsen te boeken. Als de door u gewenste datum niet meer beschikbaar is op de homepage, is deze helaas niet meer te boeken. 

Kan ik ook spontaan boeken op de dag van de bezichtiging?

Nee, er is een officieel voorgeschreven aanmeldingstermijn van 48 uur. Indien men zich vóór deze termijn niet heeft aangemeld via de homepage, kan men geen toegang krijgen tot het schip.

Is er een korting voor speciale groepen van personen?

Nee, er is geen korting voor speciale groepen van personen. De prijs per persoon bedraagt vanaf 49 euro in Nederlandse havens.

Zijn er groepstarieven?

Nee, er is geen korting voor groepen. Alle deelnemers moeten worden geboekt op onze homepage www.aida.nl/scheepsbezoeken.

Betaling

Hoe betaal ik mijn scheepsbezichtiging?

De volgende betalingsmethoden zijn beschikbaar voor de betaling van de scheepsbezichtigingen via onze homepage:

• Creditcard (bijv. MasterCard, Visa)
• PayPal
• iDEAL

Er zijn geen transactiekosten voor betaling per creditcard of PayPal. AIDA Cruises behoudt zich het recht voor de geaccepteerde betalingsmogelijkheden op elk moment voor de toekomst te wijzigen.

Ich habe ein Problem bei der Bezahlung mit meiner Kreditkarte. Was kann ich tun?

Aangezien het creditcardnummer zo lang is, is een foutje snel gemaakt; controleer nog eens of uw gegevens juist zijn ingevuld (nummer en geldigheid).

Is uw creditcard evt. geblokkeerd voor online transacties? Neem in dit geval contact op met uw aanbieder.

Hebt u al meerdere malen geprobeerd de betaling te doen? Dan is het heel goed mogelijk dat uw kaart geblokkeerd is vanwege te veel mislukte pogingen. Neem ook in dit geval contact op met de kaartaanbieder.

Principieel geldt: aangezien de betaling via een provider verloopt, is AIDA niet in staat om betalingsproblemen op te sporen of te onderzoeken. In de meeste gevallen kunt u eventuele problemen echter oplossen met uw bank/creditcard-aanbieder. We vragen hiervoor uw begrip.

Ik krijg een foutmelding / het boeken lukt niet.

Controleer of alle vereiste gegevens correct zijn ingevuld. Als de website tijdens het laden blijft hangen, raden wij u aan om opnieuw te boeken met een andere browser of op een ander apparaat. Houd er rekening mee dat u via mobiele toestellen slechts in beperkte mate gebruik kunt maken van het boekingsportaal voor scheepsbezoeken. 

Uw boeking is niet correct afgerond als u na betaling geen factuur per e-mail ontvangt. Als het boekingsproces wordt onderbroken, is een nieuwe registratie vereist.  

Wijzigingen en annulering

Kan ik mijn geboekte datum nog wijzigen?

Tot 7 dagen voor de scheepsbezichtiging kan de bestaande boeking zonder kosten geannuleerd worden. 

Bevestig uw annulering via een e-mail aan shipvisit@aida.nl onder vermelding van uw boekingsnummer, de datum van de scheepsbezichtiging en de namen van alle deelnemers.

Kan ik individuele deelnemers wijzigen?

Tot 7 dagen voor de datum kan de hele boeking of afzonderlijke deelnemers zonder kosten geannuleerd worden. 

Bevestig daartoe uw annulering via een e-mail aan shipvisit@aida.nl onder vermelding van uw boekingsnummer, de datum van de scheepsbezichtiging en de namen van alle of afzonderlijke deelnemers. 

Kan ik individuele deelnemers annuleren?

Tot 7 dagen voor de datum kunnen afzonderlijke deelnemers zonder kosten geannuleerd worden.

Bevestig daartoe uw annulering via een e-mail aan shipvisit@aida.nl onder vermelding van uw boekingsnummer, de datum van de scheepsbezichtiging en de namen van de deelnemers. 

Voucher voor het boordtegoed

Hoe kan ik de tegoedbon voor boordtegoed inwisselen?

Boek uw eerste AIDA reis tegen het AIDA PREMIUM, AIDA PREMIUM AI of AIDA VARIO tarief binnen zes weken na uw scheepsbezoek en wij doen u 50 euro boordtegoed cadeau. Stuur dan uw boekingsnummer per e-mail naar shipvisit@aida.nl.

Het boordtegoed geldt voor nieuwe klanten of AIDA klanten die de afgelopen vijf jaar niet met AIDA hebben gereisd. Bepalend hiervoor is de periode tussen de laatste AIDA reis en de datum van de nieuwe boeking. Het tegoed geldt bij boeking tegen het AIDA PREMIUM, AIDA PREMIUM AI of AIDA VARIO tarief binnen zes weken na uw scheepsbezichtiging. Het boordtegoed is geldig per persoon vanaf 18 jaar in het 1e of 2e bed in de hut, is niet overdraagbaar, kan niet worden gecombineerd met andere AIDA acties of speciale tarieven en geldt niet voor groepsboekingen.

Welche Bedingungen gelten für das Bordguthaben?

Het boordtegoed geldt voor nieuwe klanten of AIDA klanten die de afgelopen vijf jaar niet met AIDA hebben gereisd. Bepalend hiervoor is de periode tussen de laatste AIDA reis en de datum van de nieuwe boeking. Het tegoed geldt bij boeking tegen het AIDA PREMIUM, PREMIUM AI of AIDA VARIO tarief binnen zes weken na uw scheepsbezichtiging. Het boordtegoed is geldig per persoon vanaf 18 jaar in het 1e of 2e bed in de hut, is niet overdraagbaar, kan niet worden gecombineerd met andere AIDA acties of speciale tarieven en geldt niet voor groepsboekingen.

Wat zijn de voordelen als ik meteen aan boord een reis boek?

Als u al tijdens uw scheepsbezichtiging besluit te boeken, doen wij u nog extra boordtegoed cadeau. Naast 50 € boordtegoed van uw scheepsbezoek kunt u daarbij nog tot wel 75 € per persoon ontvangen. De hoogte van het extra boordtegoed is afhankelijk van de duur van de aan boord geboekte reis. Onze reisadviseurs aan boord adviseren u graag over de door u gewenste reis.

Ik heb al een reis geboekt, kan ik het boordtegoed met terugwerkende kracht inwisselen?

Nee. Het boordtegoed is alleen geldig voor reizen die binnen zes weken na bezoek van het schip worden geboekt.

Sie haben die Antwort auf Ihre Frage nicht in unseren FAQ gefunden? Sie erreichen uns per E-Mail schiffsbesuche@aida.de oder Tel. +49 (0)381/20 27 07 15.

*Das Bordguthaben gilt für Neukunden oder AIDA Kunden, die innerhalb der letzten fünf Jahre nicht mit AIDA gereist sind. Entscheidend ist der Zeitraum zwischen der letzten AIDA Reise bis zum Datum der Neubuchung. Die Anrechnung erfolgt bei Buchung zum AIDA PREMIUM, PREMIUM AI oder AIDA VARIO Tarif innerhalb von 6 Wochen nach Ihrer Schiffsbesichtigung. Das Bordguthaben gilt pro Person ab 18 Jahren im 1. oder 2. Bett in der Kabine, ist nicht übertragbar, nicht mit anderen AIDA Aktionen oder Sondertarifen kombinierbar und gilt nicht für Gruppenbuchungen.

AIDA Nieuwsbrief

✔ Actuele aanbiedingen & acties ✔ Als eerste op de hoogte

Nieuwsbrief abonneren

Meer informatie over gegevensbescherming vindt u hier.
Elke e-mail bevat een link om zich af te melden voor de nieuwsbrief.

Boek uw AIDA-cruise ook per telefoon


Wij adviseren u in het Engels* of Duits *Niet alle informatie is beschikbaar in het Engels.