MET ZEKERHEID DE BESTE VAKANTIE

NIEUWE AIDA GEZONDHEID EN VEILIGHEID CONCEPT

Als AIDA-familie zijn we er voor elkaar en dragen we verantwoordelijkheid. De gezondheid van onze gasten en bemanning staat altijd voorop. Daarom gelden aan boord van onze schepen de hoogste hygiëne- en veiligheidsnormen, die veel verder gaan dan de wettelijke eisen en die we nu hebben versterkt met aanvullende maatregelen. Sommigen ken je al van het leven op het land, anderen lijken in het begin misschien vreemd. Maar we zijn er absoluut zeker van dat u het belang begrijpt en ons ondersteunt bij de implementatie. Namens de hele AIDA-familie danken wij u hartelijk voor uw hulp en vertrouwen!


 

SAMEN VOOR ELKAAR

Bedankt voor uw ondersteuning

U kunt erop vertrouwen
 

  • Afstand en mond-neusbescherming
  • Aanvullende hygiënemaatregelen
  • Preventie voor en tijdens de reis
  • Beste medische zorg
  • Wereldwijd netwerk van experts

 

VEILIGHEID PAST GOED BIJ U

Met afstand houden en mond-neusbescherming

Bij AIDA is de glimlach thuis. Om het zo te houden, hou minimaal 1,5 meter afstand van andere mensen. In alle openbare binnenruimtes waar de minimumafstand niet kan worden gehandhaafd, is een mond-neusbescherming voor gasten en bemanning verplicht. Buiten op het schip, zittend in restaurants en bars, bij gebruik van fitnessapparatuur en tijdens sportcursussen is geen mond-neusbescherming verplicht.


 

HYGIËNE EN NETHEID

Aanvullende maatregelen

Voordat we aan het begin van een nieuwe reis onze gasten aan boord begroeten, wordt het schip grondig gereinigd en gedesinfecteerd. In de hutten en in alle openbare ruimtes worden de klok rond volgens een vastgesteld schema meer reinigings- en desinfectiemaatregelen uitgevoerd.


 

BLIJF GEZOND

Preventie voor en tijdens uw reis

Naast onze hoge hygiëne- en gezondheidsnormen, hebben we een hele reeks aanvullende preventieve maatregelen geïntroduceerd - van contactloze temperatuurcontroles voor gasten bij het inchecken tot dagelijkse gezondheids- en temperatuurcontroles voor de bemanning. Al voor de reis en natuurlijk aan boord informeren wij onze gasten uitgebreid en continu over de actuele gezondheidsmaatregelen en gedragsregels.


 

HET GOEDE AIDA-GEVOEL

Nieuw aan boord voor nog meer veiligheid

Wij doen er alles aan om u zo vrij en veilig mogelijk van uw AIDA-vakantie te laten genieten. Hiervoor hebben we de aanbiedingen en service op sommige plaatsen aan boord gecoördineerd met de aanvullende hygiëne- en veiligheidsmaatregelen. Alleen zo kunnen we ervoor zorgen dat er voldoende ruimte tussen zit, ook voor onze kleine gasten. Bedankt voor uw begrip - samen zijn we AIDA!


 

IN GOEDE HANDEN

Beste medische zorg

Uiteraard doen wij er alles aan om elk risico uit te sluiten. Mocht er toch een vermoeden of een ziekte van COVID-19 zijn, dan is de gast bij ons in veilige handen. In onze moderne ziekenhuizen aan boord hebben we de medische staf die 24 uur per dag beschikbaar is voor onze gasten en de bemanning uitgebreid, ook in noodgevallen. Ons medisch personeel is opgeleid in de relevante testprocedures en behandelmethoden.


 

STERKE PARTNERS: WERELDWIJD NETWERK VAN EXPERTS

• Ons uitgebreide gezondheidsconcept en maatregelen voor het behandelen van vermoedelijke gevallen en bevestigde COVID-19-gevallen zijn ontwikkeld met medische experts en zijn gebaseerd op de huidige aanbevelingen van toonaangevende instellingen zoals de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), het Robert Koch Instituut (RKI) evenals de toepasselijke regelgeving in Duitsland en op de bestemmingen. 
• Het onafhankelijke testbedrijf SGS Institut Fresenius zal de uitgebreide COVID-19 hygiëne- en preventiemaatregelen aan boord controleren.
• We volgen continu de huidige ontwikkelingen en staan i n nauw contact met gerenommeerde medische experts, de verantwoordelijke nationale en internationale autoriteiten en instellingen en onze partners in de bestemmingen.

MET ZEKERHEID DE BESTE VAKANTIE

De belangrijkste informatie over ons nieuwe gezondheid- en veiligheidsconcept.

Download nu

 

MEDISCH ADVIES

Let op de volgende informatie voordat u uw reis boekt.

Download nu

 

VRAGEN & ANTWOORDEN

Voor de reis en check-in

Wat wordt er gedaan om te voorkomen dat COVID-19 aan boord wordt gebracht?
  • Elke gast geeft informatie over zijn gezondheidstoestand en risicoverhogende factoren in relatie tot COVID-19 voor de reis en bij het inchecken. Bij het inchecken wordt de lichaamstemperatuur van elke gast contactloos gemeten. Daarnaast is er een team van artsen beschikbaar om de symptomen of andere informatie te verduidelijken. Indien nodig kan ook een COVID-19 PCR-test worden uitgevoerd.
  • Zo nodig moet tijdens de reis ook informatie over de algemene gezondheid worden verstrekt.
  • Voor en tijdens de reis informeren wij onze gasten continu en uitgebreid over onze actuele gezondheidsmaatregelen en gedragsregels aan boord.
  • Er worden dagelijks gezondheids- en temperatuurcontroles uitgevoerd voor alle bemanningsleden, evenals COVID-19 PCR-tests tijdens het inschepen en op regelmatige basis tijdens hun inzet aan boord.
  • We vragen gasten met bepaalde reeds bestaande aandoeningen om het advies onder vraag 5 te lezen."
Kan ik mijn reis beginnen als mijn regio aan het begin van de reis vaker nieuwe infecties krijgt?

Controleer de huidige status van nieuwe infecties in uw regio voordat u aan uw reis begint. Cijfers over het aantal bevestigde infecties zijn beschikbaar op het dashboard van het Robert Koch Institute. Als u inwoner bent van een district dat de afgelopen 7 dagen meer dan 50 nieuwe infecties per 100.000 inwoners heeft gehad (rood op het Robert Koch Institute-dashboard), of als u de afgelopen 14 dagen in een dergelijk district bent geweest, vragen wij u om bij het inchecken een negatief testresultaat aan te leveren van een COVID-19 PCR-test, die niet ouder mag zijn dan 48 uur. 

Link naar COVID-19 risicobeoordeling van het Robert Koch Institute:
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Risikobewertung.html?nn=13490888

Link naar het Robert Koch Institute-dashboard:
https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4/page/page_1/ "
 

Hoe wordt het inchecken georganiseerd?
  • In samenwerking met haven- en terminaloperators is het hele incheckproces aangepast om de minimumafstand van 1,5 meter te kunnen behouden.
  • In de terminal gelden verbeterde hygiëne- en veiligheidsmaatregelen; het dragen van een mondmasker is verplicht. Er zijn extra dispensers voor ontsmettingsmiddelen beschikbaar.
  • Alle medewerkers die in de terminal werken, ondergaan een gezondheids- en temperatuurcontrole voordat ze aan het werk gaan.
  • Als onderdeel van een gecoördineerde reeks gezondheids- en hygiëneprotocollen van de terminaloperator is er een grondige reiniging en desinfectie voor en na gebruik.
  • We vragen onze gasten om een tijdslot voor het inchecken op de dag van aankomst en uitchecken op de dag van vertrek te reserveren op www.aida.de/myaida. Dit kan tot 3 dagen voor aanvang van de reis. De aankomst- en vertrektijden moeten in acht worden genomen. Inchecken buiten het geboekte tijdvenster en een verblijf in de terminal is niet mogelijk vanwege de verhoogde hygiëne- en veiligheidsmaatregelen. Voorafgaand aan het inchecken dient elke gast een volledig ingevulde gezondheidsvragenlijst aan te leveren, gevolgd door een contactloze meting van de lichaamstemperatuur.
  • Als een gast een temperatuur boven 37,5 ° C (99,5 ° F) heeft en ziektesymptomen vertoont, zal onmiddellijk gekwalificeerd medisch personeel worden geraadpleegd. Bij het vermoeden van een COVID-19 infectie kan onmiddellijk een COVID-19 PCR-test worden uitgevoerd.
     
  • Incheckprocedure:​​​​​​​
  1. ​​​​​​​Inleveren van bagage
  2. Gezondheidscontrole (temperatuurmeting, gezondheidsvragenlijst uit de ingediende reisdocumenten, ook verkrijgbaar in de terminal)
  3. Overleg met gekwalificeerd medisch personeel en indien nodig een COVID-19 PCR-test
  4. Paspoortcontrole * en instapkaart afgegeven
  5. Beveiligingscontrole

* Om contactloos inchecken te garanderen, vragen wij u om uw identiteitsbewijs en een pen als prioriteit bij de hand te hebben. "
 

Is er een gezondheidscontrole bij het inchecken?

Voorafgaand aan het inchecken moet elke gast de volledig ingevulde gezondheidsvragenlijst uit de reisdocumenten overleggen. Als alternatief is de vragenlijst ook beschikbaar in de terminal voor het inchecken als een gast deze is vergeten. De lichaamstemperatuur van elke gast wordt gescand met contactloze technologie. Als een gast een temperatuur boven 37,5 ° C (99,5 ° F) heeft en ziektesymptomen vertoont, zal onmiddellijk gekwalificeerd medisch personeel worden geraadpleegd.

Bij het vermoeden van een COVID-19 infectie kan onmiddellijk een COVID-19 PCR-test worden uitgevoerd. In sommige gevallen kunnen deze veiligheidsmaatregelen ook betekenen dat een gast niet kan reizen. Indien nodig kan ook de temperatuur tijdens de reis worden gemeten.

Kan ik vanwege gezondheidsredenen van de reis worden uitgesloten?

De gezondheid en veiligheid van onze gasten zijn onze hoogste prioriteit. Vanwege een verhoogd risico op een ernstig ziekteverloop bij een COVID-19 infectie, wordt personen met bepaalde reeds bestaande aandoeningen en mensen ouder dan 65 jaar geadviseerd om een dokter te raadplegen voordat ze op reis gaan.
Volgens de huidige kennis van zaken kunnen met name de volgende ziekten het risico op een ernstig beloop vergroten:

  • Chronische ademhalingsinsufficiëntie (bijv. behoefte aan zuurstof of ademhalingsondersteuning) of ziekten (bijv. astma of chronische bronchitis)
  • Immunosuppressie (bijv. In verband met orgaantransplantatie, chemotherapie of in andere gevallen waarin patiënten medicijnen gebruiken om het immuunsysteem zoals cortison te onderdrukken)
  • Hart- en vaatziekten (bv. hoge bloeddruk)
  • Diabetes
  • Kankerziekten
  • Chronische leveraandoeningen (bijv. cirrose) of nier (bijv. dialyse)
  • Ernstige obesitas

Als u vragen heeft over uw vermogen om te reizen, zoek dan op tijd medisch advies.
 

Wat gebeurt er als ik vanwege symptomen niet aan boord mag?
  • Als u COVID-19 symptomen heeft, kunt u tot het moment van inchecken uw reis één keer kosteloos omboeken tot 31/10/2020 zonder dat u bewijs hoeft te overleggen.
  • Als de reissom van de nieuwe reis die u wilt boeken hoger is dan de reissom die u heeft betaald, wordt de nieuwe reissom verlaagd met het bedrag dat u al heeft betaald. Als de nieuwe reissom lager is, wordt het verschil terugbetaald.
  • Dit geldt ook voor gasten die niet mogen inchecken vanwege maatregelen die zijn genomen om de verspreiding van de COVID-19 pandemie te voorkomen.
  • Extra kosten die hierdoor worden gemaakt (bijvoorbeeld voor aankomst en vertrek) worden niet gedekt door AIDA Cruises. 
Wat zijn de omboekingsopties?
  • Alle reizen met een vertrekdatum tot 31.10.2020 kunnen één keer kosteloos worden omgeboekt tot 3 dagen voor aanvang van de reis.
  • Naast de Algemene reisvoorwaarden, hebben we aanvullende voorwaarden voor reizen met vertrek tot 31.10.2020. Gasten die symptomen van COVID-19 vertonen of ziek zijn vanwege  COVID-19, kunnen voorafgaand aan de reis kosteloos omboeken zonder dat enig bewijs hoeft te worden overlegd. Als de reissom van de nieuwe reis die u wilt boeken hoger is dan de reissom die u heeft betaald, wordt de nieuwe reissom verlaagd met het bedrag dat u al heeft betaald. Als de nieuwe reissom lager is, wordt het verschil terugbetaald.
  • Dit geldt ook voor gasten die vanwege veiligheidsmaatregelen bij het inchecken niet met ons mogen reizen. Extra kosten die hierdoor worden gemaakt (bijvoorbeeld voor aankomst en vertrek) worden niet gedekt door AIDA Cruises.
Wat moet ik reserveren op MyAIDA voordat ik op reis ga?
  • Belangrijk: We vragen onze gasten om een tijdslot voor het in- en uitchecken te reserveren en een tafel voor voor alle maaltijden in de restaurants. Dit kan op MyAIDA tot 3 dagen voor aanvang van de reis en is verplicht voor alle personen in dezelfde hut, het gezin of reisgenoten.
  • Via MyAIDA kunnen gasten kunnen ook een parkeerplaats en arrangementen (zoals wellnessbehandelingen) reserveren.  "

Hygiëne aan boord

Hoe kom ik meer te weten over de nieuwe hygiënemaatregelen?

Voor en tijdens de reis verstrekken we de gasten te allen tijde uitgebreide informatie over de actuele gezondheids- en veiligheidsmaatregelen die momenteel van toepassing zijn:

  • Op deze pagina
  • Op www.aida.nl
  • In de boekings- en reisdocumenten
  • Op de folder "" Met veiligheid de beste vakantie "" en op de folder "" Medische informatie "".
  • Tijdens de reis, inclusief aankondigingen aan boord en schriftelijke informatie 
Wat zijn de gedragsregels voor gasten?
  • Net als op het land geldt hetzelfde aan boord: gasten en bemanning houden minimaal 1,50 meter afstand van andere personen. In alle openbare binnenruimtes waar de minimumafstand niet kan worden gehandhaafd, is een mondmasker verplicht voor zowel gasten als bemanning.
  • Buiten op het schip, zittend in restaurants en bars, bij gebruik van fitnessapparatuur en tijdens sportlessen is geen mondmasker verplicht.
  • Wij ondersteunen de afstandsregels door aanpassing van de capaciteit van het schip en alle ruimtes aan boord, gespreide aankomst en vertrek, geoptimaliseerde check-in, veilige looproutes en, waar mogelijk, contactloze service door uitbreiding van het digitale en telefonische aanbod.
  • We vragen onze gasten om hun handen regelmatig te wassen en te ontsmetten. Extra ontsmettingsmiddelen zijn verkrijgbaar bij het inchecken, in alle openbare ruimtes aan boord en bij de ingangen van restaurants en bars, winkels en wellness- en fitnessruimtes.
  • Service- en gastcapaciteiten zijn op alle gebieden aan boord gewijzigd om te voldoen aan de nieuwe set gezondheids- en hygiëneprotocollen.
  • Voor de veiligheid van alle gasten en de bemanning vragen we u om onze regels aan boord zorgvuldig te lezen en na te leven. Een overtreding en herhaaldelijk negeren van de instructies van de kapitein kan, afhankelijk van het individuele geval en de ernst van de overtreding, resulteren in verwijdering van het schip door de kapitein. 
Moet ik een mondmasker dragen?
  • In alle openbare binnenruimtes waar de minimumafstand niet kan worden gehandhaafd, is een mondmasker verplicht voor gasten en bemanning.
  • Buiten op het schip, zittend in restaurants en bars, bij gebruik van fitnessapparatuur en tijdens sportlessen is geen mondmasker verplicht.
  • U kunt stoffen maskers en medische mondmaskers gebruiken. Breng voldoende benodigdheden mee voor persoonlijk gebruik.
  • Kinderen tot 6 jaar en iedereen die om gezondheidsredenen of vanwege een handicap geen mondmasker kunnen dragen, zijn vrijgesteld van de verplichting. 
  • Mondmaskers kunnen tijdelijk worden verwijderd om te communiceren met doven en voor identificatiedoeleinden. 
Krijg ik een mondmasker?
  • We vragen onze gasten om hun eigen mondmasker mee te nemen in hun bagage en deze te dragen bij het inchecken en vervolgens aan boord. We vragen onze gasten ook om voldoende mondmaskers mee te nemen.
  • Om de mond en neus te bedekken, kunnen zowel niet-medische stoffen maskers (maskers, sjaals en doeken) als medische mondmaskers worden gebruikt.
  • Mondmaskers en ontsmettingsmiddel kunnen indien nodig worden gekocht in onze winkels aan boord.
Hoe zorg je voor een minimale afstand bij het inchecken en aan boord?
  • Wij ondersteunen de afstandsregels door aanpassing van de capaciteit van het schip en alle ruimtes aan boord, gespreide aankomst en vertrek, geoptimaliseerde check-in, veilige looproutes en, waar mogelijk, contactloze service door uitbreiding van het digitale en telefonische aanbod.
  • Aankomst en vertrek zijn gespreid op vaste tijden. We vragen onze gasten om een tijdslot voor het in- en uitchecken op MyAIDA te reserveren. Dit kan tot 3 dagen voor aanvang van de reis.
  • Het gehele incheckproces is gewijzigd zodat de sociale afstandsregels van minimaal 1,5 meter kunnen worden nageleefd door passende technische en organisatorische voorzorgsmaatregelen te nemen.
  • De maatregelen op het gebied van hygiëne en sociale afstand worden ontwikkeld en uitgevoerd in samenwerking met de haven- en terminaloperators.
  • De emergency drill op de dag van aankomst is gewijzigd om over het algemeen de opbouw van mensen op de verzamelplaatsen te verminderen.
  • Informatieborden en vloermarkeringen in alle ruimtes aan boord en in de haven helpen het contact tot een minimum te beperken en te voldoen aan de toepasselijke sociale afstandsregels van ten minste 1,5 meter.
Hoe zorgt u ervoor dat er frisse lucht aan boord is?

We hebben moderne airconditioning systemen aan boord van onze schepen. Alle hutten en openbare ruimtes worden continu van verse lucht voorzien.

Hoe vaak wordt mijn hut schoongemaakt?
  • Verhoogde reinigings- en desinfectiemaatregelen vinden 24 uur per dag plaats in de hutten en  alle openbare ruimtes.
  • Alle hutten worden dagelijks schoongemaakt volgens het dubbele principe ""Clean and Sanitize"" (reinigen en desinfecteren).
  • Naast het normale huishoudproces worden oppervlakken ook gedesinfecteerd.
  • Onze stofzuigers zijn uitgerust met HEPA-filters om verspreiding van virussen te voorkomen.

Leven aan boord

Met wie moet ik spreken als ik vragen of verzoeken heb? Moet ik altijd naar de receptie komen of kan ik contactloos met iemand spreken?

Onze gasten kunnen op elk moment ons servicetelefoonnummer 5000 bellen voor alle verzoeken, vragen en afspraken. U kunt ons bijvoorbeeld bellen voor:

  • Algemene informatie over het schip en AIDA
  • Tafelreserveringen
  • Serviceverzoeken
  • Technische vragen over de hut
  • Klachten
  • Levering van serviceartikelen (bijv. babyfoons, buggy's, enz.)
  • Vragen over het internetpakket
  • Vragen over de boordrekening

Bij de volgende diensten kunnen wij u alleen helpen met persoonlijk contact bij de receptie:

  • Herdruk of codering van instapkaarten, als uw ticket niet werkt
  • Het openen van de kluis in uw hut
  • Inleveren verloren voorwerpen
  • Het betalen van de boordrekening
  • Diverse diensten kunnen al voor de reis worden gereserveerd op MyAIDA tegen een kleine meerprijs, bijv. buggy, babyfoon, wasservice of een koffiezetapparaat voor uw hut. Suite-gasten kunnen ook een drankarrangement reserveren voor de minibar.
Wat kan ik verwachten in de restaurants en bars?

We hebben onze service aangepast zodat onze gasten op een gezonde sociale afstand blijven en zorgeloos kunnen genieten van culinaire hoogtepunten in onze restaurants en bars.

  • We vragen alle gasten om altijd met een mondmasker naar onze restaurants en bars te komen en hun handen bij de ingang te ontsmetten. En mondmasker is niet vereist aan tafel.
  • In de toekomst zullen gasten genieten van bediening aan tafel in al onze restaurants, inclusief onze bestaande buffetrestaurants. Zelfbediening aan het buffet is voorlopig niet beschikbaar.
  • In onze bestaande buffetrestaurants serveren we ontbijt à la carte, heerlijke lunches en 's avonds een selectie van 3-gangenmenu's - hetzelfde in alle restaurants en natuurlijk elke dag wisselend.
  • Belangrijk: Reserveer uw tafel tafel voor alle maaltijden in de restaurants. Dit kan op MyAIDA tot 3 dagen voor aanvang van de reis en is verplicht voor alle personen in dezelfde hut, het gezin of reisgenoten.
  • De tafel is exclusief gereserveerd voor personen in dezelfde hut, de familie of reisgenoten.
  • Gasten kiezen hun favoriete gerecht van het menu in onze à-la-carterestaurants en specialiteitenrestaurants.
  • Helaas kunnen wij geen zitplaatsen aanbieden aan de bar of groepstafels in onze bars. Alleen personen uit dezelfde hut, familie of reisgenoten zijn toegestaan ​​aan één tafel.
  • Voordat nieuwe gasten aan tafel gaan zitten, worden stoelen en tafels schoongemaakt en ontsmet.
Wordt het amusementsprogramma gewijzigd?

Het entertainmentprogramma wordt aangepast om te voldoen aan de aanvullende hygiëne- en veiligheidsmaatregelen.

  • Gasten kunnen zich verheugen op onze opzwepende AIDA gastartiesten en vele andere hoogtepunten, waaronder Prime Time XXL, live concerten van geweldige bands, ons virtuele orkest en fantastische AIDA shows, die we presenteren op eersteklas kwaliteit op de LED-videomuur in het Theatrium.
  • De aangepaste programma's stellen de artiesten in staat voldoende afstand te houden van elkaar en van de gasten.
  • Gasten kunnen ook genieten van bioscoopfilms, kunstveilingen, bingo, familieprogramma's en nog veel meer.
  • In het Theatrium zijn er minimale afstanden tussen de stoelen in de stoelenrijen die in acht moeten worden genomen.
  • We vragen gasten om voor, tijdens en na de evenementen een mondmasker te dragen.
  • Helaas zijn er vooralsnog geen evenementen beschikbaar zoals poolparty's, disco's, enz. waar we niet kunnen garanderen dat er een minimale sociale afstand is. 
Zijn er feesten, disco's etc. tijdens de reis?

Helaas zijn er voorlopig alleen evenementen beschikbaar waar een minimale sociale afstand kan worden gegarandeerd. Dit betekent dat de disco gesloten blijft en dat poolparty's etc. voorlopig niet doorgaan.

Is er kinderopvang beschikbaar?
  • De veiligheid van uw kinderen is bijzonder belangrijk voor ons, daarom volgen we altijd de laatste aanbevelingen van gezondheidsdeskundigen voor de zorg die we bieden in onze Kids Club. Zie de AIDAheute boordkrant voor informatie.
  • We kunnen momenteel onze jongste gasten niet verwelkomen in de Mini Club op AIDAperla.
Is het wellnessgebied geopend?
  • Onze Body & Soul spa met kapsalon en nagel spa staat voor u open.
  • Gasten kunnen natuurlijk kiezen uit een breed scala aan behandelingen, zoals massages. Gezichtsbehandelingen zijn momenteel niet mogelijk.
  • De exclusieve wellness-suites zijn beschikbaar voor boekingen.
  • Het saunalandschap is tijdelijk gesloten. 
  • We vragen gasten om altijd een mondmasker te dragen in de wellnessruimte als de minimale sociale afstand niet kan worden gehandhaafd. Tijdens wellnessbehandelingen dragen gasten en medewerkers te allen tijde een mondmasker.
  • De whirlpools kunnen alleen samen met personen uit dezelfde hut, familie of reisgenoten worden gebruikt.
  • We vragen gasten om al in hun badjassen naar de wellnessruimte te komen. 
Hoe wordt de minimale sociale afstand in het wellnessgebied gehandhaafd?
  • De gastencapaciteit voor het exclusieve wellnessgebied is gelimiteerd.
  • Gasten worden verzocht om hun wellnessbehandeling via MyAIDA te reserveren en bij voorkeur drie dagen voor aanvang van de reis.
  • De ligbedden in het wellnessgebied zullen in paren geclusterd staan (twee bedden direct naast elkaar) met minimaal 1,5 meter afstand tot andere bedden. 
  • Het saunalandschap is tijdelijk gesloten. 
Is de fitness studio geopend?
  • De fitness studio (cardio/kracht) is geopend.
  • In de fitness studio geldt een verhoogde minimale sociale afstand van 2,50 meter.
  • Het aantal fitnessapparaten is verminderd om voldoende afstand te kunnen bewaren.
  • Gasten worden verzocht het fitnessapparaat te reinigen na gebruik. De apparatuur wordt tevens door de medewerkers regelmatig gereinigd en gedesinfecteerd.
Worden er sportlessen gegeven?
  • Ja. Fitness fans kunnen kiezen uit een uitgebreide selectie sportlessen. De meeste sportlessen zijn in de cruiseprijs inbegrepen. 
  • Om een minimumafstand van 2,5 meter tussen sporters te bewaren is het aantal deelnemers aan de sportlessen gelimiteerd. 
  • Indien mogelijk worden sportlessen in de buitenlucht gehouden op de dekken.
Moet ik tijdens het sporten een mondmasker dragen?

Mondmaskers zijn niet verplicht op de fitnessapparatuur of tijdens de sportlessen. Houd er echter rekening mee dat er een grotere minimumafstand van 2,5 meter is bij het gebruiken van de fitnessapparatuur en tijdens de sportlessen.

Mag ik zwemmen in het zwembad?
  • De zwembaden en glijbanen aan boord zijn open met verhoogde veiligheidsmaatregelen.
  • Het aantal personen per zwembad is gelimiteerd. Lees hiervoor de borden. Het toezichthoudend personeel controleert of de regels worden nageleefd.
  • De zwembaden worden gereinigd volgens strikte richtlijnen en gechloreerd voor desinfectie.
Kan ik de waterglijbanen en de waterspeeltuin op AIDAperla gebruiken?

Dat kan. We vragen onze gasten echter om de capaciteitslimieten en sociale afstandsregels in acht te nemen.

Is de klimtuin op AIDAperla open?
  • De klimtuin is geopend. De capaciteit is beperkt tot twee groepen van 6 gasten tegelijk.
  • Er kan slechts één persoon tegelijk een klimsectie of platform betreden.
Is het casino open?

Het casino is geopend. De speelautomaten kunnen gewoon gebruikt worden maar wel rekening houdend met de regels voor hygiëne en afstand.

Zijn de winkels open?

Met een paar kleine aanpassingen zorgen we voor ontspannen winkelplezier in de AIDA winkels.

  • Om alle gasten voldoende vrijheid te kunnen bieden tijdens het winkelen is de toegang tot de winkels gelimiteerd.
  • Het assortiment is uitgebreid met hygiëneproducten zoals mondmaskers en handdesinfectiemiddelen.
  • In de winkels geldt: draag een mondmasker en houd altijd voldoende afstand.

Medische zorg

Hoe wordt de gezondheid van gasten en bemanning gecontroleerd?
  • Elke gast geeft informatie over zijn gezondheidstoestand en risicoverhogende factoren in relatie tot COVID-19 voorafgaand aan de reis en bij het inchecken. Bij het inchecken wordt de lichaamstemperatuur van elke gast contactloos gemeten. Daarnaast is er een team van artsen beschikbaar om symptomen of andere informatie te verduidelijken. Indien nodig kan een COVID-19 PCR-test worden uitgevoerd.
  • Er worden dagelijks gezondheids- en temperatuurcontroles uitgevoerd voor alle bemanningsleden, evenals COVID-19 PCR-tests tijdens het inschepen en met regelmatige tussenpozen tijdens hun inzet aan boord.
  • In onze moderne ziekenhuizen aan boord hebben we de medische staf uitgebreid die 24 uur per dag beschikbaar is voor onze gasten en bemanning, inclusief noodsituaties.
  • De schepen zijn uitgerust met de nieuwste PCR-testkits en diagnostische apparatuur om snel duidelijkheid te kunnen geven over vermoedelijke COVID-19 gevallen.
  • Ons medisch personeel is opgeleid in de relevante testprocedures en behandelmethoden.
  • In overleg met de verantwoordelijke autoriteiten zullen we de ontscheping, medische zorg en de reis naar huis voor de gast zo snel mogelijk organiseren als een COVID-19 infectie wordt bevestigd.
Is er een ziekenhuis aan boord en zo ja, welke apparatuur heeft deze?
  • De schepen zijn voorzien van een modern ziekenhuis. We hebben de medische staf uitgebreid die 24 uur per dag beschikbaar is voor onze gasten en bemanning, inclusief noodsituaties. 
  • Ons medisch personeel is opgeleid in de relevante testprocedures en behandelmethoden.
  • Onze artsen en medisch personeel zorgen 24 uur per dag voor de gezondheid van onze gasten en bemanning.
  • Naast poliklinische zorg kunnen zij ook acute en intensieve medische zorg verlenen. 
  • Aan boord beschikken we over moderne röntgen- en echografie-apparatuur, laboratoriumtests, ECG en beademingsapparatuur ter ondersteuning van diagnose en behandeling.
  • Met behulp van telegeneeskunde kunnen onze artsen aan boord 24 uur per dag contact opnemen met medisch specialisten aan wal. Defibrillatoren zijn op verschillende plaatsen aan boord beschikbaar.
  • In overleg met de verantwoordelijke autoriteiten zullen we de ontscheping, medische zorg en de reis naar huis voor de gast zo snel mogelijk organiseren als een COVID-19 infectie wordt bevestigd.
Hoe wordt het ziekenhuis aan boord voorbereid op mogelijke COVID-19 infecties?
  • Ons medisch personeel is opgeleid in de relevante testprocedures en behandelmethoden.
  • De medische staf aan boord is uitgebreid met extra personeel en staat 24 uur per dag ter beschikking voor onze gasten en bemanning.  
  • Aan boord is capaciteit gecreëerd om personen zo nodig te isoleren in het ziekenhuis aan boord of in speciaal daarvoor bestemde hutten.
  • De nieuwste COVID-19-PCR testcapaciteiten zijn aan boord beschikbaar.
  • Het ziekenhuis aan boord is uitgerust voor intensieve medische zorg en is voorzien van beademingsapparatuur voor noodgevallen.
Wat gebeurt er als er een vermoedelijke COVID-19-infectie aan boord is?
  • Elke mogelijke COVID-19 infectie wordt getest. Hiervoor zijn de nieuwste COVID-19-PCR testcapaciteiten aan boord beschikbaar.
  • Indien nodig zijn er faciliteiten beschikbaar om individuen te kunnen isoleren.
  • In overleg met de scheepsofficieren zal de medische staf de havenautoriteiten en lokale gezondheidsdiensten informeren over de gezondheidstoestand aan boord en eventuele COVID-19 gevallen. Met de lokale autoriteiten zal worden afgestemd hoe verder te gaan. 
Wat als een persoon aan boord positief heeft getest op COVID-19?
  • Gasten met een vermoedelijke COVID-19 infectie en degenen waarmee ze in direct contact zijn geweest, worden onmiddellijk getest en aan boord geïsoleerd totdat er duidelijkheid is over hun gezondheidstoestand. 
  • In het geval van een bevestigde COVID-19 infectie, zullen we de ontscheping, medische behandeling en de terugreis naar huis van de gast zo snel mogelijk organiseren in overleg met de verantwoordelijke autoriteiten.
  • Tot de repatriëring wordt de gast behandeld op een geïsoleerde afdeling in het ziekenhuis aan boord of in speciaal daarvoor bestemde hutten.
  • Beademingsapparatuur is beschikbaar voor noodgevallen.
  • Personen die in direct contact met de geïnfecteerde gast zijn geweest, worden ook geïsoleerd en getest totdat duidelijkheid over hun gezondheidstoestand is verkregen. 
  • In overleg met de scheepsofficieren zal de medische staf de havenautoriteiten en lokale gezondheidsdiensten informeren over de gezondheidstoestand aan boord en eventuele COVID-19 gevallen. Met de lokale autoriteiten zal worden afgestemd hoe verder te gaan.
Voor welke onderliggende ziekten is het raadzaam om voor vertrek een arts te raadplegen?

De gezondheid en veiligheid van onze gasten is onze hoogste prioriteit. Vanwege een
verhoogd risico op een ernstig ziekteverloop bij een COVID-19 infectie, wordt personen met bepaalde reeds bestaande aandoeningen en mensen ouder dan 65 jaar geadviseerd om een dokter te raadplegen voordat ze op reis gaan.

Volgens de huidige kennis van zaken kunnen met name de volgende ziekten het risico op een ernstig beloop vergroten:

  • Chronische ademhalingsinsufficiëntie (bijv. behoefte aan zuurstof of ademhalingsondersteuning) of ziekten (bijv. astma of chronische bronchitis)
  • Immunosuppressie (bijv. In verband met orgaantransplantatie, chemotherapie of in andere gevallen waarin patiënten medicijnen gebruiken om het immuunsysteem zoals cortison te onderdrukken)
  • Hart- en vaatziekten (bv. hoge bloeddruk)
  • Diabetes
  • Verschillende varianten van kanker
  • Chronische leveraandoeningen (bijv. cirrose) of nier (bijv. dialyse)
  • Ernstige obesitas

Als u vragen heeft over uw vermogen om te reizen, zoek dan op tijd
medisch advies.
 

Kan ik mijn reis beginnen als mijn regio aan het begin van de reis vaker nieuwe COVID-19 infecties krijgt?

Controleer de huidige status van nieuwe infecties in uw regio voordat u aan uw reis begint. Cijfers over het aantal bevestigde infecties zijn beschikbaar op het dashboard van het Robert Koch Institute. Als u inwoner bent van een district dat de afgelopen 7 dagen meer dan 50 nieuwe infecties per 100.000 inwoners heeft gehad (rood op het Robert Koch Institute-dashboard), of als u de afgelopen 14 dagen in een dergelijk district bent geweest, vragen wij u om bij het inchecken een negatief testresultaat aan te leveren van een COVID-19 PCR-test, die niet ouder mag zijn dan 48 uur. 

Link naar COVID-19 risicobeoordeling van het Robert Koch Institute:
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Risikobewertung.html?nn=13490888

Link naar het Robert Koch Institute-dashboard:
https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4/page/page_1/ "
 

Moet ik betalen voor behandeling in het ziekenhuis aan boord?

De kosten voor behandeling in het ziekenhuis aan boord en voor eventueel noodzakelijke medische ontscheping komen voor rekening van de gast. Daarom raden wij u sterk aan om een ziektekostenverzekering af te sluiten voor reizen naar het buitenland.

Heb ik een ziektekostenverzekering nodig om naar het buitenland te reizen?

Voor reizen naar het buitenland raden wij u sterk aan een ziektekostenverzekering af te sluiten. Controleer voordat u een verzekering afsluit of de polis behandeling voor COVID-19 dekt. Zo niet, sluit dan een passende aanvullende verzekering af.

Wie adviseert AIDA over gezondheidskwesties?
  • Ons uitgebreide gezondheidsconcept en maatregelen voor het behandelen van vermoedelijke en bevestigde COVID-19 gevallen zijn ontwikkeld met medische experts en zijn gebaseerd op de huidige aanbevelingen van toonaangevende instellingen zoals de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), de Cruise Lines International Association (CLIA) en het Robert Koch Instituut (RKI). Alle gezondheidsmaatregelen zijn conform de toepasselijke regelgeving in Duitsland en de bestemmingen. 
  • Het onafhankelijke testbedrijf SGS Institut Fresenius zal de uitgebreide COVID-19 hygiëne- en preventiemaatregelen aan boord controleren.
  • We volgen de huidige ontwikkelingen continu en staan in nauw contact met erkende medische experts, verantwoordelijke autoriteiten, gezondheidsinstellingen en onze partners op bestemmingen.

AIDA Nieuwsbrief

✔ Actuele aanbiedingen & acties ✔ Als eerste op de hoogte ✔ Kans op een AIDA waardebon van 200 EUR

Nieuwsbrief abonneren

Meer informatie over gegevensbescherming vindt u hier.
Elke e-mail bevat een link om zich af te melden voor de nieuwsbrief.

Boek uw AIDA-cruise ook per telefoon


Wij adviseren u in het Engels* of Duits *Niet alle informatie is beschikbaar in het Engels.